Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a 17. helyről rajtolva megnyerte a 22. Formula1-es Japán Nagydíjat, az idény utolsó előtti futamát. A finn pilótának minden bizonnyal ez volt pályafutása legnagyobb győzelme, miután a verseny során számos előzést hajtott végre, és az utolsó körben a végül második Giancarlo Fisichellát (Renault) is megelőzte. A harmadik helyen a világbajnok Fernando Alonso (Renault) végzett. A gyártók világbajnoki pontversenyében most a Renault vezet 176 ponttal, két ponttal megelőzve a McLaren-Mercedest, amelynek másik pilótája, Juan Pablo Montoya már a második körben kiesett.

Reuters
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen

Reuters
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen
Az NSO ajánlja:
Ugyanitt kicsit később a helyi kamikaze, Szato Takuma (BAR-Honda) kiment a bukótérbe, majd utána Rubens Barrichello (Ferrari) is, de mindketten vissza tudtak kecmeregni az aszfaltra. A brazil kapott egy defektet.
Hátul Michael Schumacher (Ferrari) és Fernando Alonso (Renault) iszonyú tempóban tört előre, de próbálkozott az utolsó sorból induló Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) és Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) is.
Utóbbi talán kicsit túlságosan vehemens is volt, meg aztán történetesen éppen Jacques Villeneuve-vel (Sauber-Petronas) hozta össze a sors a Casio nevű nagyon éles jobbkanyarban, a célegyenes előtt. Az eredmény: a kolumbiai autójának bal odala eltűnt, a roncs ott maradt a pályán a célegyenes bejáratánál, így a versenybíróság azonnal beküldte a biztonsági autót.
"Villenevuve lassan haladt előttem, megpróbáltam balról megelőzni, de nekiment az autóm oldalának" – jelentette ki Montoya röviddel ez után.
A safety car a 8. körben áll ki a mezőny elől, folytatódhatott a száguldás. Michael Schumacer, Alonso és Räikkönen úgy hatolt keresztül a mezőnyön, mint kés a vajon, egészen addig, amíg a hétszeres világbajnok megállapodott a hatodik helyen, Alonso megérkezett szorosan mögé, a Jégember pedig 10. volt.
Alonso hevesen támadni kezdte Schumachert, de a 11. kör elején hirtelen lelassult, és nem tudta megakadályozni, hogy Christian Klien (Red Bull-Cosworth) visszaelőzze. Valamit nagyon gyorsan csinálhattak a Renault-nál, mert néhány száz méter után minden megjavult a világbajnok járgányán, így a spanyol ismét megelőzte Klient.

Kimi Räikkönennek ez volt az idén a hetedik futamgyőzelme, összességében pedig kilencedik alkalommal haladt át elsőként a célvonalon
Röviddel ez után Alonso kijött tankolni, Räikkönen pedig átvette a vadász szerepét Schumi mögött.
Az élen Fisichella szempontjából alakultak jól a dolgok, Ralf Schumacher ugyanis hiába volt gyors, az autójában alig volt benzin, így nagyon hamar ki kellett jönnie a boxba, és nem sokkal később kiderült, hogy három kiállásos taktikát alkalmaz a Toyota.
A 28. körben Michael Schumacher és Räikkönen egyszerre jött ki tankolni, és bár ekkor még nem történt változás, a következő körben a finn a célegyenesben megelőzte a németet. Alonso egyébként közben visszaesett kettejük mögé, és újra Schumachert kezdte támadni, majd a 33. körben másodszor is sikerült elmennie mellette.
Fisichella vezetett Button, Mark Webber (Williams-BMW) és Räikkönen előtt, Alonso pedig 17 körrel a leintés előtt másodszor is a boxba hajtott. A McLaren-Mercedes frontembere hosszú körökön keresztül hasztalan próbálta megelőzni Webbert, és ezzel sok időt elvesztegetett. Emiatt a győzelemre nem sok esélye maradt, és kérdéses volt, hogy Alonsóval szemben mennyi előnye marad a második tankolása előtt.
A nagyfőnök nem talált szavakat

Räikkönen pokolian gyors volt az élen, és a második helye ezzel elég biztosnak tűnt a végelszámolásnál. Nyolc kör volt hátra, amikor a vb második helyezettje megejtette a második tankolását, és simán visszajött a második helyre. Még Fisicót is üldözőbe vehette, az olasz nem sokkal volt előtte.
Alonso hátrébb parádésan előzte meg Webbert a célegyenesben, amikor még öt kör volt hátra, az élen pedig Räikkönen utolérte Fisichellát, és mindent beleadva rontott rá.
És ekkor jött egy újabb csoda! A finn az utolsó kör kezdetén, a célegyenesben kívülről, hihetetlen módon ment el Fisichella mellett, és megnyerte a futamot. Ez volt a finn idei hetedik, illetve összességében a kilencedik győzelme Formula–1-es pályafutása során, valószínűleg az eddigiek közül a legnagyobb. Ő autózta a futam leggyorsabb körét is, karrierje során már 15. alkalommal.
A Renault az utolsó verseny előtt két ponttal vezet a gyártók pontversenyében az utolsó futam, a Kínai Nagydíj előtt. A Ferrari Michael Schumacher hetedik helyezésével bebiztosította a harmadik helyet az összetettben.
Ha a versenyzők nyilatkozataira kíváncsi, kattintson ide!
Kimi Räikkönen, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Michael Schumacher
| 1. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:29:02,212 óra |
| 2. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 1,633 mp |
| 3. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 17,456 |
| 4. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | + 22,274 |
| 5. | J. Button | brit | BAR-Honda | + 29,507 |
| 6. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | + 31,601 |
| 7. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 33,879 |
| 8. | R. Schumacher | német | Toyota | 40.0 |
| 9. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | + 51,925 |
| 10. | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | + 57,509 |
| 11. | R. Barrichello | brazil | Ferrari | + 1:00,600 perc |
| 12. | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | + 1:23,221 |
| 13. | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | + 1 kör |
| 14. | R. Doornbos | holland | Minardi-Cosworth | + 1 kör |
| 15. | N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | + 1 kör |
| 16. | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | + 3 kör |
| K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:31,540 |
| 10. kör | A. Pizzonia | brazil | Williams-BMW | vezetői hiba |
| 10. kör | J. Trulli | olasz | Toyota | baleset |
| 2. kör | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | baleset |
| Verseny | Karosszéria | Motor | Rajthely |
| 2003, Malajzia | McLaren MP4-17D | Mercedes 3.0 V10 | 7 |
| 2004, Belguim | McLaren MP4-19B | Mercedes 3.0 V10 | 10 |
| 2005, Spanyolország | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 1 |
| 2005, Monaco | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 1 |
| 2005, Kanada | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 7 |
| 2005, Magyarország | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 4 |
| 2005, Törökország | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 1 |
| 2005, Belgium | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 2 |
| 2005, Japán | McLaren MP4-20 | Mercedes 3.0 V10 | 17 |
| A vb állása - konstruktőrök: | |
| 2. Renault | 176 pont |
| 1. McLaren Mercedes | 174 pont |
| 3. Ferrari | 100 pont |
| 4. Toyota | 82 pont |
| 5. Williams-BMW | 64 pont |
| 6. BAR-Honda | 37 pont |
| 7. Red Bull Racing | 30 pont |
| 8. Sauber-Petronas | 17 pont |
| 9. Jordan-Toyota"" | 12 pont |
| 10. Minardi-Cosworth" | 7 pont |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





