MotoGP: Quartararo nyert ezen a fekete napon Mugellóban

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.05.30. 16:49
null
Meghasad a szív (Fotó: motogp.com)
Egyperces néma megemlékezéssel búcsúzott a mezőny a tragikus körülmények között elhunyt Jason Dupasquier-től közvetlenül a MotoGP rajtja előtt. Elképzelni is rossz, hogy milyen lelkiállapotban kellett versenyezniük ma a királykategória versenyzőinek. „Minden alkalommal eszembe jutott, amikor elhaladtam a 9-es kanyarban” – mondta Fabio Quartararo a leintés után, aki érthetően küzdött a saját érzelmeivel, a fájdalommal és a győzelem okozta boldogsággal.

 

Fabio Quartararo a leintés után elmondta, hogy bizony nagyon könnyen az események hatása alá tud kerül és elérzékenyül, de ezt láthattuk már sokszor tőle. Mégis, ahogy a mezőny többi tagjának, neki sem volt nagyon más választása, mint félretenni a fájdalmat, az emésztő gondolatokat és a versenyre koncentrálni.

Fabio pedig igazi profiként és bajnoki esélyesként hozta a kötelezőt, amit az edzések alapján várhattunk tőle.

A nagy meccs közte és Pecco Bagnaia között elmaradt, miután a ducatis rögtön a futam elején, a második körben, vezető helyről bukott a 9-es kanyarban.

A vezetést Johann Zarco vette át, de Quartararo szinte azonnal támadott. Néhány oda-vissza előzést követően az élen is tudott maradni, mivel sokkal többet nyert a kanyarokban, mint amennyit veszített az egyenesben a sokkal gyorsabb Ducatival szemben.


Ez a verseny lelkiekben mindenkit megviselt (Fotó: motogp.com)
Ez a verseny lelkiekben mindenkit megviselt (Fotó: motogp.com)

 

Quartararo ezután úgy motorozott ki a képből, mintha csak Jorge Lorenzo láttuk volna a Yamahán a régi szép időkben. A 16-ik körben már közel négy másodperccel vezetett, innentől már csak ezt az előnyt kellett beosztania.

Mögötte Zarcónak egyre nehezebb lett a dolga, mivel Miguel Oliveira nemcsak tartotta magát mögötte, de támadási pozícióba is került, és a Suzukik is gyorsan közeledtek mögöttük.

Három kör alatt Zarco három pozíciót is veszített.


Álex Rins egy körrel azután, hogy megelőzte Zarcót, sorozatban a negyedik versenyén bukott. „Ez nem normális, hogy folyton elmegy a motor eleje. Ki kell derítenünk, hogy miért történik ez” – mondta a leintés után.

A második helyért Joan Mir próbált fogást találni Oliveirán, de a KTM-es ma nagyon erős volt. A leintés után úgy tűnt, hogy mégis Mir állhat fel a dobogó második fokára, mert Oliveira lement a pályáról az utolsó körben, ami azonnali büntetést (1 helyes hátra sorolást) von maga után, de néhány perccel később Mirt is vétkesnek találták ugyanezen hibáért, így visszaállt az eredeti, leintés szerinti sorrend.

Úgy hagyjuk tehát el Mugellót, az egyik „biztosan Ducatis pályát”, hogy egyetlen bolognai kötelékbe tartozó versenyző sem tudott dobogóra állni.

Brad Binder élete első MotoGP-futamán az olasz pályán ötödik lett, még úgy is, hogy egy körön át felfújódott légzsákkal kellett motoroznia, ami miatt levegőt is alig tudott venni. A légzsák a Marc Márquezzel való második körös ütközés során nyílt ki, ami után Márquez bukott, Franco Morbidelli pedig csak nagy szerencsével, nagy fékezéssel és a kavicságat megjárva tudta kikerülni.

Aleix Espargaró hetedik helyre hozta be Apriliáját, míg az újabb Lecuona-Rossi párharcot ezúttal Valentino Rossi nyerte meg – a tizedik helyért.

A futam egyébként egy hatalmas balesettel kezdődött még a rajtot megelőzően.
A bemelegítő körről a rajtrácshoz visszaérve Enea Bastianini belerohant a fékeit melegítő Johann Zarcóba és előre fele szaltót dobott a motorral együtt.


A teljes eredmény itt található.

Utolsó körös csaták döntöttek a Moto2-ben. És egy büntetés

Néhány körrel a leintést megelőzően még úgy tűnt, senki sem veheti ma el Raúl Fernandez győzelmét, de végül másképp történt. A rajtot a pole-ból induló spanyol újonc kapta el a legjobban, és nyolc kör alatt le is szakította magáról, csapattársát, Remy Gardnert, aki közben Sam Lowes-t is megkapta a nyakába. Két körrel később Lowes megelőzte Gardnert.

Fernandeznek addigra közel két másodperc lett az előnye, de a meccs még nem volt lefutva.
Lowes két kör alatt ledolgozta a hátrány felét, és talán épp a nagy igyekezetnek (vagy a kopó gumiknak) köszönhetően ismét hibázott, és a 16. körben bukott a 8-as kanyarban. Ez már a harmadik nullázása idén a britnek, aki hiába kezdett százszázalékosan az első két futamon, azóta csak egy versenyt tudott befejezni.

Fernandez előnye így ismét egy másodperc fölé ugrott, de a tempója egyre lassulni kezdett, egyre lassabb köröket futott. Mint utóbb kiderült, teljesen elfogyott a hátsó gumija, ami hatalmas lehetőséget adott Gardner kezébe.

Az ausztrál két kör alatt utol is érte csapattársát, és láthatóan gyorsabb volt a kanyarokban és a kigyorsításokon.

Végül az utolsó kör 10-es kanyarjában szánta el magát az előzésre, Fernandeznek pedig nem maradt fegyvere a védekezésre. A második hely persze szintén csodás eredmény egy újonctól, de a győzelem mellett az összetettbeli helyezés is tétje volt a mai futamnak.

Gardner nemcsak megőrizte vezető helyét a bajnokságban, de egyről hat pontra növelte előnyét.

A harmadik helyért szintén többen voltak versenyben. Fabio Di Giannantonio futama a kavicságyban ért véget a 13-ik körben, így Joe Roberts és Marco Bezzecchi duóban folytatta a harcot.


Több oda-vissza előzés után Roberts elől tudott maradni a hosszú célegyenesben is, így őt intették le harmadikként. Mégsem állhatott fel a dobogóra. Az utolsó körben ugyanis elhagyta a pályát az 5-ös kanyarban, ami azonnali büntetést von maga után, mégpedig egy hellyel való hátra sorolást.

Nem ez az első eset, hogy Bezzecchi így nyer egy helyet, tavaly a Stájer Nagydíjon Jorge Martin járt előtte ugyanígy, de akkor a futamgyőzelem volt a tét.

A leintés után kiderült, hogy a Moto2-es pilóták nem tudtak még a halálesetről, ami a rajtjuk előtt 20 perccel lett hivatalos, azaz nagyjából akkor, amikor zöldre váltott a bokszutca lámpája számukra.

A teljes eredmény itt található.

Szélárnyék-játék után szoros befutó

A legkisebbek mugellói futamának forgatókönyve már régóta ismert: a fél mezőny egy bolyban, őrült szélárnyék-harc a célegyenesben, test-test elleni küzdelem, ahol milliméterek döntenek.

Most sem volt ez másképp, aki a célvonalon még az élen volt, az néhány tíz méterrel később az egyes kanyarban már csak tizedik, ha éppen rosszul jött ki a lépés, az egyenes vége és a féktáv.


Az első 15 kör így szinte nem is sokat számított, csupán az volt a fontos, hogy nagy hibát ne kövessen el, aki még meccsben akar maradni a győzelemért.

Az egyedüli pilóta, akinek a futam során többször is sikerült az élen maradnia a célra fordító és az egyes kanyar között, az Dennis Foggia volt, akinek talán egy hajszállal jobb volt ma a tempója, mint a többieknek.

Az utolsó kört végig vezetve megnyerte hazai futamát, ami az első győzelme a tavalyi Cseh Nagydíj óta és idén csupán a második pontszerzése.

Jaume Masia a katari szezonnyitó óta most először tudott dobogóra állni, míg a harmadik helyezett Gabriel Rodrigónak ez az élmény először és a mai napig utoljára 2018-ban a Katalán Nagydíjon adatott meg.

Sasaki Ayumu negyedik helye előtt le a kalapot a tegnapi hatalmas baleset után, amiben Jason Dupasquier mellett ő is érintett volt.

Az összetettet 52 pontos előnnyel továbbra is magasan vezető Pedro Acostát végül bedarálták rutinosabb társai, de 8. helyével (ami a leintéskor még 7. volt, de az utolsó körben ő is ráment a zöld felfestésre...) fontos pontokat szerzett.

A teljes eredmény itt található.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik