Formula–E: Cassidy nyert Monacóban, és a bajnokságban is vezet

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.05.06. 16:05
null
Cassidy a vb-összetett élére állt (Fotó: DPPI)
A kilencedik rajtkockából induló Nick Cassidy aratott győzelmet a Formula–E monacói versenyén. Másodikként Mitch Evans zárt, míg a dobogó alsó fokára Jake Dennis állhatott fel a két biztonsági autós szakaszt is hozó futamon.

 

 

Noha Sacha Fenestraz érte el a jobb időt a délelőtti időmérőn, utólag megbüntették a motorerő-használat miatt, aminek következményeként visszaszorult a második helyre. Az első rajtkockát Jake Hughes örökölte meg, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását. A második sorban Norman Nato és Maximilian Günther foglalhatott helyet, míg mögülük Dan Ticktum és Mitch Evans várhatta a rajtot. Az egyéni összetettet vezető Pascal Wehrlein a tizenkettedik pozícióból vághatott neki a versenynek Monte-Carlóban.

Hughes jól kapta el a rajtot, és megtartotta az első helyet Fenestraz előtt, mögéjük Nato, Ticktum és Günther sorrendben érkezett a top 5-ös. Nick Cassidy két pozíciót javított, és előrelépett a 7. helyre, míg Wehrlein egyet bukott. Bár Hughes nem igazán tudott ellépni az élen, Fenestraz a futam korai szakaszában nem próbálkozott előzéssel, nem úgy, mint Cassidy, aki rövidesen újabb két sikeres manővert mutatott be.

 

Hughes a támadómód felvétele után a negyedik helyre esett vissza, majd a következő körökben többen, köztük Cassidy is elment mellette. Az új-zélandi a 11. körben már az élen állt, és a támadómód aktiválása után is az élen tudott maradni. Elhúzni ugyanakkor nem tudott Evans előtt, és a Jaguar versenyzője rövidesen el is ment a honfitársa mellett annak ellenére is, hogy csapata azt tanácsolta, egyelőre tartsa a pozícióját.

Evans azonban sokáig nem maradt az élen, és a 19. körben Cassidy visszavette a vezetést. Bár a jaguaros tapadt az Envisionre, nem tudott újra előzési pozícióba kerülni, ráadásul a 23. körben érkezett a biztonsági autó is. Ticktum először Natóval ért össze, majd a mögöttük érkező Günther a NIO hátulját találta el, ami a német kieséséhez vezetett.

 

Cassidy jól kapta el az újraindítást a korlátozás után, és sikerült megtartania a vezetést Evans előtt, míg az első ötös sorát Dennis, Fenestraz és Hughes tette teljessé ekkor. Az utolsó előtti körben aztán újra jött a safety car, miután Nico Müller a falba állt a Sam Bird elleni küzdelem során. Az újabb korlátozás egyben a verseny végét is jelentette: Cassidy elsőként szelte át a célvonalat azután, hogy a 9. pozícióból rajtolt el, és átvette a vezetést az egyéni összetettben.

 

A második Evans lett, míg a dobogó alsó fokára Dennis állhatott fel. Negyedikként Fenestraz ért célba, majd Hughes, Ticktum, Jean-Éric Vergne, Sébastien Buemi, Stoffel Vandoorne, valamint Bird zárta a pontszerzők sorát. Wehrlein a 11. helyen látta meg a kockás zászlót, és a négy pontos előnye 21 pontos hátránnyá duzzadt a bajnokságban.

A világbajnokság élmezőnye 8 futam után: 1. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision) 121 pont, 2. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 100, 3. Jake Dennis (brit, Andretti) 96, 4. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 94, 5. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 87, 6. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 68, 7. Sam Bird (brit, Jaguar) 63.

Folytatás június 3-án Indonéziában.

A világbajnokság élmezőnye 9 futam után: 1. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision) 121 pont, 2. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 101, 3. Jake Dennis (brit, Andretti) 96, 4. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 94, 5. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 87, 6. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 68, 7. Sam Bird (brit, Jaguar) 62

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik