A römijátékok általános célja, hogy Ön legyen az első, aki megszabadul minden lapjától. Ez úgy történik, hogy lapokat vesz fel és dob el, miközben a kezében lévő lapokból kombinációkat hoz létre.A römi verseny nyertese a legmagasabb pontszámot összegyűjtött játékos, illetve az, aki utolsónak marad játékban anélkül, hogy kiesne. A römi játékokhoz külön ponttáblázat tartozik.
A Gin römi az egyik klasszikus ügyességi, kártyával játszható játék. A játékot megtanulni és játszani is könnyű. A Gin römit gyors játékmenete és kifinomultsága izgalmassá teszi. Aki hamarabb egyszerre le tudja rakni minden lapján, az a győztes- ekkor a játékos Gint ér el. A másik út a győzelemhez a kopogás, amikor a játékos minden lapját úgy tudja lerakni, hogy a kombinációba be nem vonható lapjai összértéke tíz vagy kevesebb. A játékos alápontozással is nyerhet, ekkor a kezében maradt lapjai összértéke kevesebb, mint a kopogó játékosé. |
|
A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze: |
|
A játék célja, hogy a kézben levő lapok közül minél többet kombinációba rendezze, ami lehet szet illetve sor. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. Az egykörös változatú Gin játékban háromféle módon lehet pontot szerezni: gint hoz létre a játékos, kopogással, illetve alápontozással. |
Bővebben erről a römifajtáról>> |
A Gin römi az egyik klasszikus ügyességi, kártyával játszható játék. A játékot megtanulni és játszani is könnyű. A Gin römit gyors játékmenete és kifinomultsága izgalmassá teszi. Aki hamarabb egyszerre le tudja rakni minden lapján, az a győztes- ekkor a játékos Gint ér el. A másik út a győzelemhez a kopogás, amikor a játékos minden lapját úgy tudja lerakni, hogy a kombinációba be nem vonható lapjai összértéke tíz vagy kevesebb. A játékos alápontozással is nyerhet, ekkor a kezében maradt lapjai összértéke kevesebb, mint a kopogó játékosé. |
|
A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze: |
|
A játék célja, hogy a kézben levő lapok közül minél többet kombinációba rendezze, ami lehet szet illetve sor. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. Az egykörös változatú Gin játékban háromféle módon lehet pontot szerezni: gint hoz létre a játékos, kopogással, illetve alápontozással. |
Bővebben erről a römifajtáról>> |
Az Oklahoma Gin egyike a legnépszerűbb Gin römi változatoknak. A Gin römi egy klasszikus ügyességi kártyajáték. A játékot egyaránt könnyű megtanulni és játszani. A Gin römi gyors, kifinomult és izgalmas. Az nyer, aki leghamarabb le tudja rakni egyszerre minden lapját – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos Gint ér el. A győzelem másik módja a kopogás, amely során a játékos lerakja minden lapját. Végül a játékos úgy is megnyerheti a játékot, ha kézben maradt lapjainak összértéke kevesebb, mint a kopogóé – ezt alápontozásnak nevezzük. |
|
A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. A Gin egykörös játékban háromféleképpen lehet pontot szerezni: gin létrehozásával, kopogással és alápontozással. |
Bővebben erről a römifajtáról>> |
A Kaluki (más néven Kalooki vagy Kalookie) egy olyan römijáték, amelyben a jokerek is részt vesznek. A jokerek izgalmassá teszik a játékot, és miután egy játékos elsajátította a használatuk stratégiáját, számos lehetőség nyílik meg előtte. Ebben a römiváltozatban a játékos kezében lévő kombinációk értéke meg kell, hogy haladja az 51-et ahhoz, hogy a játékos lerakhassa a kombinációkat. |
|
Az nyer, aki először rak le egyszerre minden kezében lévő lapot – ezt römi létrehozásának nevezzük, illetve aki először szabadul meg fokozatosan minden kezében található laptól kombinációk lerakása és kiegészítése révén – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos kiment. |
Bővebben erről a römifajtáról>> |
A Kaluki 40 a Kaluki 51 brit változata. Ez egy olyan römijáték, amelyben a jokerek is szerepet kapnak. A jokerek izgalmassá teszik a játékot, és miután egy játékos elsajátította a használatuk stratégiáját, számos lehetőség nyílik meg előtte. |
|
Ebben a römiváltozatban a játékos kezében lévő kombinációk értéke meg kell, hogy haladja az 40-et ahhoz, hogy a játékos először lerakhassa a kombinációit. Egy másik izgalmas szabály alapján már akkor is felvehet lapot az eldobott kártyák talonjából, amikor még nem rakott le egy kombinációt sem. |
|
Az nyer, aki először rak le egyszerre minden kezében lévő lapot - ezt Römi létrehozásának nevezzük. Aki először szabadul meg fokozatosan minden kezében található laptól kombinációk lerakása és kiegészítése révén – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos kiment. |
Bővebben erről a römifajtáról>> |
----
A JÁTÉK A játékot egy pakli, 52 lapos römikártyával játsszák. A két résztvevős játékban mindkét játékos 10 lapot kap. A három vagy négy résztvevős játékban minden játékos 7 lapot kap. |
|
A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok. |
A JÁTÉK MENETE Két résztvevős játék esetén a játékosok 10 lapot kapnak. Az ennél több (három vagy négy) résztvevős játékban a játékosok mindegyike 7 lapot kap. A megmaradó lapok hátlappal felfele az asztalra kerülnek, ezek képezik a talont. Egy kártya a talon mellett van, felfordítva, erre a kártyára kerülnek a későbbiekben felfordítva az eldobott lapok. |
|
A játékos köre azzal kezdődik, hogy felveszi a (képpel felfelé levő) dobott lapok közül a legfelsőt, vagy a (képpel lefelé levő) talonból a legfelsőt, és beilleszti a lapjai közé. A játékos körének befejezéséhez el kell dobnia egy lapot, és képpel felfelé az eldobott lapok talonjának tetejére kell helyeznie. |
|
Amikor már csak 2 kártya maradt a pakliban, a dobott lapokat megkeverik és új paklit hoznak létre. Az a játékos, aki az utolsó kártyát húzta a régi pakliból, ő fog először lapot dobni az új dobott lapok közé. A dobott lapokat újrakeverik és új paklit hoznak létre, amikor már csak két kártya van a régi pakliban. |
A JÁTÉK VÉGE GIN |
Az a játékos, aki a kezében lévő lapokat egyszerre le tudja rakni anélkül, hogy kombinációba nem illő lap maradna a kezében, „gint hoz létre”. |
|
KOPOGÁS |
Gin létrehozása helyett a játékos úgy is nyerhet, ha „kopogással” fejezi be a játékot. Ehhez a kézben maradt lapjainak összértéke nem haladhatja meg a tízet. Az ellenfelek ilyenkor csak a kopogó játékos kezében lévő lapokkal és csak a nem egyező szeteket kiegészítve rakhatnak le kombinációt. |
----
A JÁTÉK A játékot egy pakli, 52 lapos römikártyával játsszák. A két résztvevős játékban mindkét játékos 10 lapot kap. A három vagy négy résztvevős játékban minden játékos 7 lapot kap. |
|
A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok. |
A JÁTÉK MENETE Két résztvevős játék esetén a játékosok 10 lapot kapnak. Az ennél több (három vagy négy) résztvevős játékban a játékosok mindegyike 7 lapot kap. |
|
A megmaradó lapok hátlappal felfele az asztalra kerülnek, ezek képezik a talont. Egy kártya a talon mellett van, felfordítva, erre a kártyára kerülnek a későbbiekben felfordítva az eldobott lapok. |
|
A játékos köre azzal kezdődik, hogy felveszi a (képpel felfelé levő) dobott lapok közül a legfelsőt, vagy a (képpel lefelé levő) talonból a legfelsőt, és beilleszti a lapjai közé. A játékos körének befejezéséhez el kell dobnia egy lapot, és képpel felfelé az eldobott lapok talonjának tetejére kell helyeznie. |
|
Amikor már csak 2 kártya maradt a pakliban, a dobott lapokat megkeverik és új paklit hoznak létre. Az a játékos, aki az utolsó kártyát húzta a régi pakliból, ő fog először lapot dobni az új dobott lapok közé. A dobott lapokat újrakeverik és új paklit hoznak létre, amikor már csak két kártya van a régi pakliban. |
----
A JÁTÉK A játékot 2 normál 52 lapos paklival és 2 jokerrel játsszák. A jokert minden kombinációban lehet használni, és bármilyen lapot vagy lapokat helyettesíthet. Ha a joker egy kombinációban vesz részt, akkor értéke az általa helyettesített lap értékével egyenlő. Ha a játék végén a joker a játékos kezében marad, akkor a játékos 25 büntetőpontot kap. |
A JÁTÉK MENETE Minden játékos 13 lapot kap. A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok. |
|
Egy normál forduló három részből áll. Először a játékos húz egy lapot a talonból, vagy felveszi az eldobott lapok közül a legfelsőt. Másodszor a játékos új kombinációkat hoz létre, és/vagy hozzáad kártyákat a meglévő kombinációkhoz, ha tud. Harmadszor a játékos eldob egy kártyát, amelyet az eldobott lapok tetejére helyez. |
|
A forduló elején a lap húzása, és a forduló végén a lap eldobása kötelező. A kombináció lerakása nem kötelező; a lerakható lapokat megtarthatja későbbre is. |
|
Ha elfogynak a lapok a talonból, akkor az eldobott lapok megkeverésével, majd hátlappal felfelé való lerakásával új talon képződik. A régi talonból utoljára húzó játékos által eldobott lap felfordítva az új talon mellé kerül, és ide gyűlnek a későbbiekben az eldobott lapok. |
A KIEGÉSZÍTÉS SZABÁLYAI Miután egy játékos lerakta eredeti kombinációit, a kezében lévő lapok közül hozzáadhatja kártyáit a saját maga által vagy mások által létrehozott kombinációkhoz. Ezt kiegészítésnek nevezzük. |
|
Egy három különböző színű lapból álló kombinációhoz a játékos hozzáadhat egy negyedik színt (ha joker van a sorban, ismétlődő színek nem engedélyezettek), illetve további, soron következő lapokat adhat a számsorok bármelyik végéhez. A kiegészítéseknél, akárcsak az eredeti kombinációknál, a joker bármelyik lapot helyettesítheti. |
A JOKEREK ÚJRAFELHASZNÁLÁSA Ha egy három lapból álló kombináció jokert tartalmaz, a jokert ki lehet váltani az egyenlő értékű jokerrel, a két fennmaradó szín bármelyikével. A játékos bármelyik két hiányzó színt hozzáadhat egy két jokerrel rendelkező, három lapból álló kombinációhoz, így egy jokert felvehet, és egy zárt, négy lapos kombinációt hoz létre. |
|
Ha egy számsorozat jokert tartalmaz, akkor az a játékos, akinél a joker által helyettesített lap van, kiválthatja a jokert, és később máshol felhasználhatja azt. A joker újrafelhasználásának fent bemutatott esetein kívül az asztalra helyezett kombinációk már nem rendezhetők át – csak kiegészítésük lehetséges. |
A JÁTÉK VÉGE Egy játékos nyer, ha húz egy lapot a talonból vagy az eldobott lapok tetejéről, egy híján minden lapját lerakja az asztalra, az utolsó lapját pedig eldobja. Ezt "Kimenésnek" nevezzük. |
KALUKI Ha egy játékos egy fordulóban minden lapját lerakja, kiegészítők használata nélkül, akkor a játékos "Kalukit" ér el, és az asztalnál tartózkodó többi játékos a kezében lévő lapok összértéke mellé még plusz 25 büntetőpontot kap. |
|
Figyeljen arra hogy amikor kimegy, a fordulót eldobással kell befejezni – nem lehetséges húzni, lerakni az összes lapot, majd eldobás nélkül végezni. |
|
Vegye figyelembe azt is, hogy ezután már nincs „lerakás", mint néhány másik römijátékban. Amikor egy játékos kimegy, akkor a játéknak azonnal vége van, és a többi játékosnak már nincs lehetősége lerakni egyetlen náluk lévő kártyát sem, még akkor sem, ha kombinációt tudtak volna lerakni, vagy másik kombinációkat tudtak volna kiegészíteni. |
----
A JÁTÉK A játékot 2 normál 52 lapos paklival és 2 jokerrel játsszák. A jokert minden kombinációban lehet használni, és bármilyen lapot vagy lapokat helyettesíthet. Ha a joker egy kombinációban vesz részt, akkor értéke az általa helyettesített lap értékével egyenlő. Ha a játék végén a joker a játékos kezében marad, akkor a játékos 15 büntetőpontot kap. |
A JÁTÉK MENETE Minden játékos 13 lapot kap. A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok. |
|
Egy normál forduló három részből áll. Először a játékos húz egy lapot a talonból, vagy felveszi az eldobott lapok közül a legfelsőt. Másodszor a játékos új kombinációkat hoz létre, és/vagy hozzáad kártyákat a meglévő kombinációkhoz, ha tud. Harmadszor a játékos eldob egy kártyát, amelyet az eldobott lapok tetejére helyez. |
|
A forduló elején a lap húzása, és a forduló végén a lap eldobása kötelező. A kombináció lerakása nem kötelező; a lerakható lapokat megtarthatja későbbre is. |
|
Ha elfogynak a lapok a talonból, akkor az eldobott lapok megkeverésével, majd hátlappal felfelé való lerakásával új talon képződik. A régi talonból utoljára húzó játékos által eldobott lap felfordítva az új talon mellé kerül, és ide gyűlnek a későbbiekben az eldobott lapok. |
A KIEGÉSZÍTÉS SZABÁLYAI Miután egy játékos lerakta eredeti kombinációit, a kezében lévő lapok közül hozzáadhatja kártyáit a saját maga által vagy mások által létrehozott kombinációkhoz. Ezt kiegészítésnek nevezzük. |
|
Egy három különböző színű lapból álló kombinációhoz a játékos hozzáadhat egy negyedik színt (ha joker van a sorban, ismétlődő színek nem engedélyezettek), illetve további, soron következő lapokat adhat a számsorok bármelyik végéhez. A kiegészítéseknél, akárcsak az eredeti kombinációknál, a joker bármelyik lapot helyettesítheti. |
A JOKEREK ÚJRAFELHASZNÁLÁSA Ha egy három lapból álló kombináció jokert tartalmaz, a jokert ki lehet váltani az egyenlő értékű jokerrel, a két fennmaradó szín bármelyikével. A játékos bármelyik két hiányzó színt hozzáadhat egy két jokerrel rendelkező, három lapból álló kombinációhoz, így egy jokert felvehet, és egy zárt, négy lapos kombinációt hoz létre. |
|
Ha egy számsorozat jokert tartalmaz, akkor az a játékos, akinél a joker által helyettesített lap van, kiválthatja a jokert, és később máshol felhasználhatja azt. A joker újrafelhasználásának fent bemutatott esetein kívül az asztalra helyezett kombinációk már nem rendezhetők át – csak kiegészítésük lehetséges. |
A JÁTÉK VÉGE Egy játékos nyer, ha húz egy lapot a talonból vagy az eldobott lapok tetejéről, egy híján minden lapját lerakja az asztalra, az utolsó lapját pedig eldobja. Ezt "Kimenésnek" nevezzük. |
KALUKI ELÉRÉSE A Kaluki 40 játékban Kaluki úgy érhető el, ha egy játékos lerakja a kezében található összes lapot kombinációk és kiegészítések formájában (a Kaluki 51 játékkal ellentétben, ahol a kiegészítők segítségével elért győzelem “Kimenésnek”, és nem Kalukinak számít). Az asztalnál maradó játékosok ilyenkor 25 büntetőpontot kapnak a kezükben lévő kártyák értékeinek összegén felül. |
|
Figyeljen arra, hogy amikor kimegy, a fordulót eldobással kell befejezni –nem lehetséges húzni, lerakni az összes lapot, majd eldobás nélkül végezni. |
|
Vegye figyelembe azt is, hogy ebben a játékban nincs „lerakás”, mint néhány másik römijátékban. Amikor egy játékos kimegy, akkor a játéknak azonnal vége van, és a többi játékosnak már nincs lehetősége lerakni egyetlen náluk lévő kártyát sem, még akkor sem, ha kombinációt tudtak volna lerakni, vagy másik kombinációkat tudtak volna kiegészíteni. |