AZ NSO RÖMI ROVATA A RÖMIROYAL AJÁNLÁSÁVAL

Vágólapra másolva!
2009.05.05. 16:41
Címkék
A römi az ügyességi kártyajátékok egy változata. A játék igazán élvezetes lebonyolításához 2–4 személy szükséges. A römi állítólag a világ harmadik legnépszerűbb kártyajátéka, élvezetes és izgalmas. A RömiRoyalnál Gint, Kalukit, Kaluki 40 és hagyományos römi játékokat lehet játszani. A gyakorlás ingyenes, de emellett pénzre menő versenyeket és bajnokságokat is biztosít, hogy a lehető legjobb játékélményben legyen része.
A römijátékok általános célja, hogy Ön legyen az első, aki megszabadul minden lapjától. Ez úgy történik, hogy lapokat vesz fel és dob el, miközben a kezében lévő lapokból kombinációkat hoz létre.A römi verseny nyertese a legmagasabb pontszámot összegyűjtött játékos, illetve az, aki utolsónak marad játékban anélkül, hogy kiesne. A römi játékokhoz külön ponttáblázat tartozik.

GIN RÖMI

A Gin römi az egyik klasszikus ügyességi, kártyával játszható játék. A játékot megtanulni és játszani is könnyű. A Gin römit gyors játékmenete és kifinomultsága izgalmassá teszi. Aki hamarabb egyszerre le tudja rakni minden lapján, az a győztes- ekkor a játékos Gint ér el. A másik út a győzelemhez a kopogás, amikor a játékos minden lapját úgy tudja lerakni, hogy a kombinációba be nem vonható lapjai összértéke tíz vagy kevesebb. A játékos alápontozással is nyerhet, ekkor a kezében maradt lapjai összértéke kevesebb, mint a kopogó játékosé.

A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze:

A játék célja, hogy a kézben levő lapok közül minél többet kombinációba rendezze, ami lehet szet illetve sor. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. Az egykörös változatú Gin játékban háromféle módon lehet pontot szerezni: gint hoz létre a játékos, kopogással, illetve alápontozással.
Bővebben erről a römifajtáról>>

GIN RÖMI

A Gin römi az egyik klasszikus ügyességi, kártyával játszható játék. A játékot megtanulni és játszani is könnyű. A Gin römit gyors játékmenete és kifinomultsága izgalmassá teszi. Aki hamarabb egyszerre le tudja rakni minden lapján, az a győztes- ekkor a játékos Gint ér el. A másik út a győzelemhez a kopogás, amikor a játékos minden lapját úgy tudja lerakni, hogy a kombinációba be nem vonható lapjai összértéke tíz vagy kevesebb. A játékos alápontozással is nyerhet, ekkor a kezében maradt lapjai összértéke kevesebb, mint a kopogó játékosé.

A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze:

A játék célja, hogy a kézben levő lapok közül minél többet kombinációba rendezze, ami lehet szet illetve sor. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. Az egykörös változatú Gin játékban háromféle módon lehet pontot szerezni: gint hoz létre a játékos, kopogással, illetve alápontozással.
Bővebben erről a römifajtáról>>

OKLAHOMA GIN RÖMI

Az Oklahoma Gin egyike a legnépszerűbb Gin römi változatoknak. A Gin römi egy klasszikus ügyességi kártyajáték. A játékot egyaránt könnyű megtanulni és játszani. A Gin römi gyors, kifinomult és izgalmas. Az nyer, aki leghamarabb le tudja rakni egyszerre minden lapját – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos Gint ér el. A győzelem másik módja a kopogás, amely során a játékos lerakja minden lapját. Végül a játékos úgy is megnyerheti a játékot, ha kézben maradt lapjainak összértéke kevesebb, mint a kopogóé – ezt alápontozásnak nevezzük.

A játék célja, hogy a kezében lévő lapok közül a lehető legtöbbet szet vagy sor kombinációba rendezze. A játékos másik célja, hogy a kezében maradt, kombinációt nem alkotó lapok összértéke a lehető legalacsonyabb legyen, ezáltal is csökkentve ellenfele pontszámát. A Gin egykörös játékban háromféleképpen lehet pontot szerezni: gin létrehozásával, kopogással és alápontozással.
Bővebben erről a römifajtáról>>

KALUKI 51

A Kaluki (más néven Kalooki vagy Kalookie) egy olyan römijáték, amelyben a jokerek is részt vesznek. A jokerek izgalmassá teszik a játékot, és miután egy játékos elsajátította a használatuk stratégiáját, számos lehetőség nyílik meg előtte. Ebben a römiváltozatban a játékos kezében lévő kombinációk értéke meg kell, hogy haladja az 51-et ahhoz, hogy a játékos lerakhassa a kombinációkat.

Az nyer, aki először rak le egyszerre minden kezében lévő lapot – ezt römi létrehozásának nevezzük, illetve aki először szabadul meg fokozatosan minden kezében található laptól kombinációk lerakása és kiegészítése révén – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos kiment.
Bővebben erről a römifajtáról>>

KALUKI 40

A Kaluki 40 a Kaluki 51 brit változata. Ez egy olyan römijáték, amelyben a jokerek is szerepet kapnak. A jokerek izgalmassá teszik a játékot, és miután egy játékos elsajátította a használatuk stratégiáját, számos lehetőség nyílik meg előtte.

Ebben a römiváltozatban a játékos kezében lévő kombinációk értéke meg kell, hogy haladja az 40-et ahhoz, hogy a játékos először lerakhassa a kombinációit. Egy másik izgalmas szabály alapján már akkor is felvehet lapot az eldobott kártyák talonjából, amikor még nem rakott le egy kombinációt sem.

Az nyer, aki először rak le egyszerre minden kezében lévő lapot - ezt Römi létrehozásának nevezzük. Aki először szabadul meg fokozatosan minden kezében található laptól kombinációk lerakása és kiegészítése révén – ezt úgy nevezzük, hogy a játékos kiment.
Bővebben erről a römifajtáról>>
----
A JÁTÉK
A játékot egy pakli, 52 lapos römikártyával játsszák. A két résztvevős játékban mindkét játékos 10 lapot kap. A három vagy négy résztvevős játékban minden játékos 7 lapot kap.

A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok.

A JÁTÉK MENETE
Két résztvevős játék esetén a játékosok 10 lapot kapnak. Az ennél több (három vagy négy) résztvevős játékban a játékosok mindegyike 7 lapot kap. A megmaradó lapok hátlappal felfele az asztalra kerülnek, ezek képezik a talont. Egy kártya a talon mellett van, felfordítva, erre a kártyára kerülnek a későbbiekben felfordítva az eldobott lapok.

A játékos köre azzal kezdődik, hogy felveszi a (képpel felfelé levő) dobott lapok közül a legfelsőt, vagy a (képpel lefelé levő) talonból a legfelsőt, és beilleszti a lapjai közé. A játékos körének befejezéséhez el kell dobnia egy lapot, és képpel felfelé az eldobott lapok talonjának tetejére kell helyeznie.

Amikor már csak 2 kártya maradt a pakliban, a dobott lapokat megkeverik és új paklit hoznak létre. Az a játékos, aki az utolsó kártyát húzta a régi pakliból, ő fog először lapot dobni az új dobott lapok közé. A dobott lapokat újrakeverik és új paklit hoznak létre, amikor már csak két kártya van a régi pakliban.
A JÁTÉK VÉGE
GIN
Az a játékos, aki a kezében lévő lapokat egyszerre le tudja rakni anélkül, hogy kombinációba nem illő lap maradna a kezében, „gint hoz létre”.

KOPOGÁS
Gin létrehozása helyett a játékos úgy is nyerhet, ha „kopogással” fejezi be a játékot. Ehhez a kézben maradt lapjainak összértéke nem haladhatja meg a tízet. Az ellenfelek ilyenkor csak a kopogó játékos kezében lévő lapokkal és csak a nem egyező szeteket kiegészítve rakhatnak le kombinációt.
----
A JÁTÉK
A játékot egy pakli, 52 lapos römikártyával játsszák. A két résztvevős játékban mindkét játékos 10 lapot kap. A három vagy négy résztvevős játékban minden játékos 7 lapot kap.

A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok.

A JÁTÉK MENETE
Két résztvevős játék esetén a játékosok 10 lapot kapnak. Az ennél több (három vagy négy) résztvevős játékban a játékosok mindegyike 7 lapot kap.

A megmaradó lapok hátlappal felfele az asztalra kerülnek, ezek képezik a talont. Egy kártya a talon mellett van, felfordítva, erre a kártyára kerülnek a későbbiekben felfordítva az eldobott lapok.

A játékos köre azzal kezdődik, hogy felveszi a (képpel felfelé levő) dobott lapok közül a legfelsőt, vagy a (képpel lefelé levő) talonból a legfelsőt, és beilleszti a lapjai közé. A játékos körének befejezéséhez el kell dobnia egy lapot, és képpel felfelé az eldobott lapok talonjának tetejére kell helyeznie.

Amikor már csak 2 kártya maradt a pakliban, a dobott lapokat megkeverik és új paklit hoznak létre. Az a játékos, aki az utolsó kártyát húzta a régi pakliból, ő fog először lapot dobni az új dobott lapok közé. A dobott lapokat újrakeverik és új paklit hoznak létre, amikor már csak két kártya van a régi pakliban.
----
A JÁTÉK
A játékot 2 normál 52 lapos paklival és 2 jokerrel játsszák. A jokert minden kombinációban lehet használni, és bármilyen lapot vagy lapokat helyettesíthet. Ha a joker egy kombinációban vesz részt, akkor értéke az általa helyettesített lap értékével egyenlő. Ha a játék végén a joker a játékos kezében marad, akkor a játékos 25 büntetőpontot kap.

A JÁTÉK MENETE
Minden játékos 13 lapot kap. A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok.

Egy normál forduló három részből áll. Először a játékos húz egy lapot a talonból, vagy felveszi az eldobott lapok közül a legfelsőt. Másodszor a játékos új kombinációkat hoz létre, és/vagy hozzáad kártyákat a meglévő kombinációkhoz, ha tud. Harmadszor a játékos eldob egy kártyát, amelyet az eldobott lapok tetejére helyez.

A forduló elején a lap húzása, és a forduló végén a lap eldobása kötelező. A kombináció lerakása nem kötelező; a lerakható lapokat megtarthatja későbbre is.

Ha elfogynak a lapok a talonból, akkor az eldobott lapok megkeverésével, majd hátlappal felfelé való lerakásával új talon képződik. A régi talonból utoljára húzó játékos által eldobott lap felfordítva az új talon mellé kerül, és ide gyűlnek a későbbiekben az eldobott lapok.

A KIEGÉSZÍTÉS SZABÁLYAI
Miután egy játékos lerakta eredeti kombinációit, a kezében lévő lapok közül hozzáadhatja kártyáit a saját maga által vagy mások által létrehozott kombinációkhoz. Ezt kiegészítésnek nevezzük.

Egy három különböző színű lapból álló kombinációhoz a játékos hozzáadhat egy negyedik színt (ha joker van a sorban, ismétlődő színek nem engedélyezettek), illetve további, soron következő lapokat adhat a számsorok bármelyik végéhez. A kiegészítéseknél, akárcsak az eredeti kombinációknál, a joker bármelyik lapot helyettesítheti.

A JOKEREK ÚJRAFELHASZNÁLÁSA
Ha egy három lapból álló kombináció jokert tartalmaz, a jokert ki lehet váltani az egyenlő értékű jokerrel, a két fennmaradó szín bármelyikével. A játékos bármelyik két hiányzó színt hozzáadhat egy két jokerrel rendelkező, három lapból álló kombinációhoz, így egy jokert felvehet, és egy zárt, négy lapos kombinációt hoz létre.

Ha egy számsorozat jokert tartalmaz, akkor az a játékos, akinél a joker által helyettesített lap van, kiválthatja a jokert, és később máshol felhasználhatja azt. A joker újrafelhasználásának fent bemutatott esetein kívül az asztalra helyezett kombinációk már nem rendezhetők át – csak kiegészítésük lehetséges.

A JÁTÉK VÉGE
Egy játékos nyer, ha húz egy lapot a talonból vagy az eldobott lapok tetejéről, egy híján minden lapját lerakja az asztalra, az utolsó lapját pedig eldobja. Ezt "Kimenésnek" nevezzük.

KALUKI
Ha egy játékos egy fordulóban minden lapját lerakja, kiegészítők használata nélkül, akkor a játékos "Kalukit" ér el, és az asztalnál tartózkodó többi játékos a kezében lévő lapok összértéke mellé még plusz 25 büntetőpontot kap.

Figyeljen arra hogy amikor kimegy, a fordulót eldobással kell befejezni – nem lehetséges húzni, lerakni az összes lapot, majd eldobás nélkül végezni.

Vegye figyelembe azt is, hogy ezután már nincs „lerakás", mint néhány másik römijátékban. Amikor egy játékos kimegy, akkor a játéknak azonnal vége van, és a többi játékosnak már nincs lehetősége lerakni egyetlen náluk lévő kártyát sem, még akkor sem, ha kombinációt tudtak volna lerakni, vagy másik kombinációkat tudtak volna kiegészíteni.
----
A JÁTÉK
A játékot 2 normál 52 lapos paklival és 2 jokerrel játsszák. A jokert minden kombinációban lehet használni, és bármilyen lapot vagy lapokat helyettesíthet. Ha a joker egy kombinációban vesz részt, akkor értéke az általa helyettesített lap értékével egyenlő. Ha a játék végén a joker a játékos kezében marad, akkor a játékos 15 büntetőpontot kap.

A JÁTÉK MENETE
Minden játékos 13 lapot kap. A fennmaradó lapok hátlappal felfelé vannak az asztalon, ezek a kártyák képezik a talont, és egy kártya felfordítva található a talon mellet, e fölé kerülnek majd felfordítva az eldobott lapok.

Egy normál forduló három részből áll. Először a játékos húz egy lapot a talonból, vagy felveszi az eldobott lapok közül a legfelsőt. Másodszor a játékos új kombinációkat hoz létre, és/vagy hozzáad kártyákat a meglévő kombinációkhoz, ha tud. Harmadszor a játékos eldob egy kártyát, amelyet az eldobott lapok tetejére helyez.

A forduló elején a lap húzása, és a forduló végén a lap eldobása kötelező. A kombináció lerakása nem kötelező; a lerakható lapokat megtarthatja későbbre is.

Ha elfogynak a lapok a talonból, akkor az eldobott lapok megkeverésével, majd hátlappal felfelé való lerakásával új talon képződik. A régi talonból utoljára húzó játékos által eldobott lap felfordítva az új talon mellé kerül, és ide gyűlnek a későbbiekben az eldobott lapok.

A KIEGÉSZÍTÉS SZABÁLYAI
Miután egy játékos lerakta eredeti kombinációit, a kezében lévő lapok közül hozzáadhatja kártyáit a saját maga által vagy mások által létrehozott kombinációkhoz. Ezt kiegészítésnek nevezzük.

Egy három különböző színű lapból álló kombinációhoz a játékos hozzáadhat egy negyedik színt (ha joker van a sorban, ismétlődő színek nem engedélyezettek), illetve további, soron következő lapokat adhat a számsorok bármelyik végéhez. A kiegészítéseknél, akárcsak az eredeti kombinációknál, a joker bármelyik lapot helyettesítheti.

A JOKEREK ÚJRAFELHASZNÁLÁSA
Ha egy három lapból álló kombináció jokert tartalmaz, a jokert ki lehet váltani az egyenlő értékű jokerrel, a két fennmaradó szín bármelyikével. A játékos bármelyik két hiányzó színt hozzáadhat egy két jokerrel rendelkező, három lapból álló kombinációhoz, így egy jokert felvehet, és egy zárt, négy lapos kombinációt hoz létre.

Ha egy számsorozat jokert tartalmaz, akkor az a játékos, akinél a joker által helyettesített lap van, kiválthatja a jokert, és később máshol felhasználhatja azt. A joker újrafelhasználásának fent bemutatott esetein kívül az asztalra helyezett kombinációk már nem rendezhetők át – csak kiegészítésük lehetséges.

A JÁTÉK VÉGE
Egy játékos nyer, ha húz egy lapot a talonból vagy az eldobott lapok tetejéről, egy híján minden lapját lerakja az asztalra, az utolsó lapját pedig eldobja. Ezt "Kimenésnek" nevezzük.

KALUKI ELÉRÉSE
A Kaluki 40 játékban Kaluki úgy érhető el, ha egy játékos lerakja a kezében található összes lapot kombinációk és kiegészítések formájában (a Kaluki 51 játékkal ellentétben, ahol a kiegészítők segítségével elért győzelem “Kimenésnek”, és nem Kalukinak számít). Az asztalnál maradó játékosok ilyenkor 25 büntetőpontot kapnak a kezükben lévő kártyák értékeinek összegén felül.

Figyeljen arra, hogy amikor kimegy, a fordulót eldobással kell befejezni –nem lehetséges húzni, lerakni az összes lapot, majd eldobás nélkül végezni.

Vegye figyelembe azt is, hogy ebben a játékban nincs „lerakás”, mint néhány másik römijátékban. Amikor egy játékos kimegy, akkor a játéknak azonnal vége van, és a többi játékosnak már nincs lehetősége lerakni egyetlen náluk lévő kártyát sem, még akkor sem, ha kombinációt tudtak volna lerakni, vagy másik kombinációkat tudtak volna kiegészíteni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik