Spitzmüller nyolcból hat szakaszt nyert meg és vezet a Miskolc-ralin

Vágólapra másolva!
2008.05.02. 22:04
Spitzmüller Csaba és Benik Balázs csatáját hozta a Szemerey Transport Mikolc-rali első igazi versenynapja – legalábbis az első helyért ők ketten voltak versenyben, s a nap végén előbbi pilóta állt az élen 18.3 másodperc előnnyel. Ez jó kis előny, arra viszont nem elég, hogy beosszák, hiszen elég egy rossz gumiválasztás... De ne menjünk ennyire előre, hiszen közben az időnként eleredő eső miatt jó néhányan kötöttek ki az árkokban, és a pálya szélén született egy „ralibébi” is.
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból
Fotó: mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból
Fotó: mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból

Esett az eső, mintha dézsából öntenék, aztán meg tíz perc múlva elállt és rá tíz percre már száraz volt az aszfalt. Ember legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól választ gumit. Márpedig valamilyen döntést kénytelenek voltak hozni, lévén a gyorsasági szakaszok sebes tempóban követték egymást.
Ki jobban, ki rosszabbul választott – a végén azonban nemcsak ez döntött.

Voltak kicsúszások, árokjárások (szerencsére súlyos sérülés nem történt), állt a verseny kigyulladt autó miatt, azért, mert felelőtlen suhancok kővel betörték az egyik autó (Drávucz Olivér szélvédőjét), és azért is mert az egyik gyorsasági szakasz mentén a versenyre kirendelt mentőautóban született egy gyermek. Szóval akadtak izgalmak, na!

A legizgalmasabb mégis az első helyért folyó küzdelem volt – Spitzmüller Csaba és Benik Balázs között. Ők ketten osztoztak a szakaszgyőzelmeken: előbbinek hat, utóbbinak kettő jutott, és a nap végén 18.3 másodperc volt közöttük a különbség – Spitzmüller javára.

Pedig a Mitsubishi-pilóta „elgumizta” magát a második körre, ráadásul jól ráijesztettek a nézők, mert Viszlón kitettek elé (nemcsak elé, Benik elé is) egy méretes követ. Kikerülni nem tudta, annyit tehetett, hogy az autó oldalával csúszott neki. Azt mondja, ijesztő érzés volt.
A lényeg mégis az, hogy vezet a versenyben. „Élveztem a csatát, bár olykor úgy éreztem, túl sokat kockáztatok” – mondta.
A címvédő Benik nem tudott sokat kockáztatni, de még keveset se, mert egész nap gondokkal küszködött. Az első körben fogott a fék (márpedig az nem túl haladós), a másodikban meg a motor gyengélkedett. Pedig Benik parádésan választott gumit délutánra, mégsem élvezhette az ebből adódó előnyt. „Akkor sem biztos, hogy elöl lennénk, ha nem lenne gondunk, így meg aztán pláne nehéz a helyzetünk. Az utolsó szakaszon már teljesen elgyengült a motorunk, most keressük a hiba okát” – mondta Benik.

A harmadik helyért is két remek pilóta küzdött: Turi Tamás és Turán Frigyes. Turi végül annak köszönhette az ideiglenes dobogós pozíciót, hogy az öregecske Corollával egyáltalán nem hibázott a csúszós utakon, miközben Turán rosszul választott gumit a második körre, és a végére fék-gondjai is voltak, úgyhogy túl sok biztonságérzete nem lehetett. „Nem vagyok feldobva attól a gondolattól, hogy Turi Tomi bejött elénk, de szombaton lehetőségünk lesz arra, hogy visszaküzdjük magunkat” – mondta Turán.

Tizenegy másodperc köztük a különbség, és még ifjabb Érdi Tibor is lőtávolon belül van (ő is többször megforgott, de volt abszolút második helye is), ami azt jelenti, hogy senki sem dőlhet hátra nyugodtan a versenyzőülésében a szombati 8 gyorsasági előtt…

SZEMEREY TRANSPORT MISKOLC-RALI, AZ OB 2. FUTAMA

Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után
1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing, Mitsubishi Lancer WRC) 41:28.4
2. Benik, Lukács (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 18.3 másodperc hátrány
3. Turi, Tóth I. (Turi Rally Team, Toyota Corolla WRC) 44.8 mp h.


Kategóriák, különcsaták

A8. Rossz kezdés, jó folytatás: Hideg Krisztián autója hajnali ötre lett kész, aztán az első körben nem működött a versenyprogram, a pilóta azonban ezt is áthidalta és a nap végére átvette a vezetést.
N-csoport. Aschenbrenner György szokás szerint utolérhetetlen volt, s nemcsak a kategóriatársak, hanem az A8-as vetélytársak számára is, sőt, WRC-ket is megelőzött és abszolút hatodik.
Szuper1600. Mindössze egy tizedmásodperc (!) választja el egymástól az éllovas Ollé Sándort és a fiatal csapattárs és trónkövetelő Gyarmati Arielt. Szombaton minden kezdődhet elölről.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik