Az eredeti tervek szerint a célegyenes utolsó 600 méterén lehetett volna kinyitni a hátsó légterelőt a fuitam alatt, ám a pilóták szerint ennek nem sok haszna lett volna, ezért az FIA úgy döntött, az utolsó, 16-os kanyar előtt már lehetőség lesz az aktiválására, így a teljes célegyenesben gyorsabban haladhat az a pilóta, aki előzési pozícióban halad.
Az alkalmasságot a 14-es kanyarban állapítják meg, azaz ha ennél a mérőpontnál az üldöző egy másodpercen belül lesz üldözöttjéhez képest, ő kinyithatja a légterelőjét (az üldözött természetesen nem). Azért lesz két kanyar a mérőpont és az aktív zóna között, hogy az üldözőnek lehetősége legyen meggyőződni arról, kinyithatja-e légterelőjét, vagy sem.
Aki egy másodpercen kívül van az előtte haladóhoz képest, annak az autója letiltja az eszköz használatát. A légterelő az egyes kanyar előtt, a fékpedál megnyomásával záródik be ismét.
A 2011-es idényben a versenyzőknek lehetőségük lesz arra, hogy a kormányon található kezelőegység segítségével állítsa a hátsó légterelő felső vízszintes elemének dőlésszögét. Az elektronikusan vezérelt szerkezet lényege, hogy az egyenesekben „kinyitva” 15 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, azaz gyorsabbá válik tőle a kocsi, míg a kanyarokban, zárt állapotban nagyobb leszorítóerőt generál. Használata opcionális, az edzéseken és az időmérőn bármikor élesíthető. A versenyen azonban az első két körben, illetve a biztonsági időszakot követő két körben tilos a használata. Ezután is csak a pálya előre meghatározott pontjain használhatja az a versenyző, aki az előtte haladó versenyzőhöz képest a pálya egy korábbi pontján elég közel (körülbelül egy másodpercre) halad. |