Talmácsi Gábor végre az első sorból indulhat

Vágólapra másolva!
2006.05.21. 01:47
Címkék
Talmácsi Gábor a negyedik helyről – vagyis az első sorból – várhatja a Francia Nagydíj rajtját, míg Tóth Imre visszacsúszott a 21. pozícióba. Az élről Mattia Pasini (125 kcm), Andrea Dovizioso (250 kcm) és Daniel Pedrosa (MotoGP) várhatja a lámpa szabad jelzését.
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból

A szokásos februári év eleji Honda-partin a márka vezetői elszántan nyilatkoztak: mindegyik kategóriában a világbajnoki címet tűzték ki célul. A terv a szezon elején nem tűnt reálisnak, ám a Francia Nagydíj szombati időmérői után az ellenfelek elkezdhetnek izgulni. A MotoGP-ben Daniel Pedrosa az első olyan pilóta, akinek az idén már két pole pozíciója van, a 250-ben Andrea Dovizioso megszerezte pályafutása első rajtelsőségét a géposztályban (amely egyben a Honda idei első negyedliteres pole-ja is), míg a 125-ben Talmácsi Gábor révén az idén először indulhat Honda-pilóta az első rajtsorból.

Pedig a második szabadedzés után egy kicsit megijedtünk. A szombati vizes pályán zajlott az éjszakai esőzés miatt, és Talmának meg kellett elégednie a 10. időeredménnyel. A kvalifikáció előtt azonban felélénkült a szél, és a nap is kisütött, úgyhogy teljesen felszáradt a pálya. Négyes boly csatázott a minél jobb helyezésekért: az Aspar-csapat két tagja, Mattia Pasini és Alvaro Bautista, a csehek üdvöskéje, Lukas Pesek és a mi Talmácsink.

A kvartettből mindenki kitett magáért, Pasini az utolsó hat percben folyamatosan motorozta a leggyorsabb köröket, és a Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan ismét a pole-ból indulhat. Bautista azt követően lett második, hogy az esőben csúnyán bukott, Pesek a spanyol viadalhoz hasonlóan ismét a harmadik, Talmácsi pedig az idén sokadik alkalommal a márka vezére és egyben becsületének a megmentője volt. A többi sztárhondásnak esélye sem volt az első rajtsorra: Fabrizio Lai a 8., a világbajnok Thomas Lüthi a 9., Mike di Meglio a 16. időt szerezte meg.
Talmácsi tehát valószínűleg az egy héttel ezelőtti Kínai Nagydíjhoz hasonlóan végig benne lesz abban az élcsoportban, amely a győzelemért küzd – és ha lehet, Le Mans-ban még jobbak az esélyei.

Talmácsival ellentétben másik vb-menőnk, Tóth Imre csalódott lehet. A pénteki 11. hely után most visszacsúszott a 21. helyre. Pedig Tóth több mint hat tizedmásodpercet gyorsult, ám teljesen száraz pályán már nem tudta tartani a legjobbak iramát. Ami teljesen érthető is, hiszen fáj a válla, és az első futóművel kapcsolatos gondjait sem tudta megoldani. Hibátlan első futómű nélkül pedig nagyon nehéz gyorsnak lenni a vészfékezős Le Mans-i pályán.

Rajtsorrend 125 kcm
1. sor

Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:44.515
Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:44.764
Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:44.834
Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:44.974
2. sor
Lorenzo Zanetti (olasz, Aprilia) 1:45.344
Mika Kallio (finn, KTM) 1:45.452
Pablo Nieto (spanyol, Aprilia) 1:45.648
Fabrizio Lai (olasz, Honda) 1:45.698
...21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:46.361

250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 1:39.733, 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.797, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:39.827
MotoGP: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 1:33.990, 2. Nakano (japán, Kawasaki) 1:34.201, 3. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:34.636. Tv: Eurosport, 9.45–15.00 (élő) ---- M ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik