Alig néhány óra telt csak el a verseny törlésének bejelentése után, máris megérkezett az első kártérítési igény a rendezőkhöz, méghozzá Portimao önkormányzatától. A városka látta volna vendégül a Dakar-rali mezőnyét az első versenynapon, és a polgármester (miután megütközéssel vette tudomásul a bejelentést) úgy döntött, 1.5 millió eurót követel az elmaradt bevételek miatt.
Nem Portimao az egyetlen város, amelyet kár ért, az útvonalban szereplő mindhárom afrikai ország – Marokkó, Mauritánia és a végcél, Szenegál – jelentős bevételtől (benzinköltség, étkezés, szállodai szobák, satöbbi) esett el a viadal törlése miatt, nem beszélve a verseny rendezőiről és magukról a versenyzőkről.
A kiscsapatok közül jó néhányan valószínűleg belebuknak az elmaradt rajtba, hiszen támogatóiktól megkapták a pénzt, elköltötték az előkészületekre, viszonzásul pedig nem adnak/adhatnak semmit, mert ha nincs rali, nincs médiamegjelenés két és fél héten keresztül.
Szalay Balázs elárulta, csapatának kára több tízmillió forint, nem beszélve az erkölcsi veszteségről. Ilyen népes alakulat esetén több mint kétmillió forint volt csak a Dakar–Budapest repülőjegy (amelyet nem váltanak viszsza), nem beszélve a portugáliai költségekről, hiszen itt lakni, étkezni kellett.
Voltak olyan teamek is, mint például Palik László csapata, amelyek nemcsak a repülőjegyeket, a benzint is előre kifizették, és nem tudják, azzal a pénzzel mi lesz. A nevezési díjat visszafizeti a rendező ASO (amely, mondani sem kell, szintén hatalmasat bukott az ügyön), a járulékos költségek azonban valószínűleg a csapatokat terhelik.
Ahogy az autósportban fogalmaznak egy-egy nagy bukáskor: az anyagi kár jelentős… ½