Fellélegezhetnek a MiZo Pécs 2010-nél, hiszen egy tulajdonosi csoport belépésével rendeződnek az anyagi viszonyok, és szigorú, felelősségteljes gazdálkodással szépnek tetszik a jövő is. Egy forint. Papíron ennyit ért a MiZo Pécs 2010 ötvenszázalékos tulajdonrésze, de valójában nyolcvanmillió forinthoz jut az utóbbi években tetemes adósságot felhalmozó klub. Az már a nyáron világos volt, ha nem történik tőkepótlás a női kosarasoknál, akkor még a rolót is lehúzhatják, hiszen a törvények nem engedik meg a folyamatos tőkehiányt. Pécs önkormányzata – úgy is mint az egyik legfőbb támogató – hajlandó volt segíteni, az év második felére járó 15.9 milliós támogatást további 4.1 millióval fejelte meg, de ez a pénz nem szponzorációs öszszegként érkezik, hanem tőkepótlásra fordítják.
A legutóbbi városi közgyűlés áldását adta arra, hogy a Női Kosárlabda Utánpótlásért Alapítvány eladja 51 százalékos tulajdonrészét (egy százalékot tartott meg, és egyéves visszavásárlási joga van) az október 5-én alakult Sport Marketing és Management 2007 Kft.-nek. Az új társaság is húszmilliós tőkepótlással kezdte tevékenységét, és további negyvenmilliós hitel felvételéhez nyújt kezességet, s ezzel el tudja tüntetni a Mi-Zo Pécs 2010 eddig felhalmozott adósságát.
A Sport Marketing és Management 2007 Kft. kifejezetten azzal a céllal alakult, hogy a kosárlabdaklub tulajdonosa legyen, a csapat hét kitartó szurkolója, illetve az egyesülethez közel álló személyek alapították. A tulajdonosok között találjuk Rózsa Gábort, aki a MiZo Pécs 2010 ügyvezetője, Albert Tamást, aki eddig vezetőségi tagja volt, Gémes Róbertet, Botykai Zoltánt, Gyuris Gábort, Molnár Jánost és Jancsó Jánost, akik cégeiken keresztül támogatták a csapatot. Az új felállás szerint a csapatnál ezentúl két ügyvezető dolgozik, Rózsa Gábor és Jancsó János.
„A hét emberből álló társaság, nyugodtan mondhatom, a csapat szerelmese, ezért is döntöttünk a szerepvállalás mellett – kezdte Jancsó János. – Mindenképpen lépni kellett, mert nehéz helyzetbe került a csapat, mi pedig szurkolóként ismertük egymást, és segíteni akartunk. A húszmillió forintot saját zsebből fizettük ki, fele az alaptőke, fele pedig tagi hitel. További negyvenmillió forint hitel felvételéhez nyújtunk kezességet, amelyre a tagok cégei, ingatlanjai jelentik a fedezetet. Nem akartuk, hogy az együttes megszűnjön, és én hiszek abban, hogy lehet Magyarországon nyereséges sportvállalkozást működtetni. Terveink szerint öt év alatt fizetnénk vissza a negyvenmilliós hitelt, ez azt jelenti, hogy az éves költségvetés öt-tíz százaléka menne el törlesztésre. Úgy látjuk, hogy ez szigorú gazdálkodással megvalósítható, ráadásul úgy, hogy a sportszakmai rész ne sérüljön, hiszen a cél továbbra is a bajnoki és kupagyőzelem, valamint a minél sikeresebb Euroliga-szereplés. Bárhogy is nézzük, a MiZo Pécs 2010 egy termék, amelynek nincs értéke, ha a csapat nyolcadik a bajnokságban, csak úgy lehet eladni, ha sikeres.
Csak érdekességképpen: az Euroliga-szereplő Jekatyerinburg éves költségvetése 1.2 milliárd forint, a MiZo Pécs 2010-é 200 millió forint.