Sanghaji szép emlékek

Vágólapra másolva!
2006.05.12. 01:18
Címkék
Két héttel a Török Nagydíj után a világbajnokság történetének második Kínai Nagydíjával folytatódik a gyorsasági motoros elitsorozat. A sanghaji viadallal véget érnek a hosszú utazgatások, mert utána a mezőny jó ideig Európában marad.
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô
DPPI
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô
DPPI
Talmácsi Gábor szeret vizes pályán motorozni, de most a helyes beállítások megtalálása érdekében jobban örülne, ha nem esne az esô

A Kínai Nagydíj tavaly óta a magyar rajongók egyik kedvenc versenye, hiszen Talmácsi Gábor pályafutása első világbajnoki érmét szerezte meg az 5281 méteres sanghaji pályán. Ez egyben azt is jelentette, hogy 32 év után állhatott ismét dobogóra magyar motoros a világbajnokságon.
A tavaly történtek után a szurkolók bizakodva várják a vasárnapi kínai viadalt, persze az idei három nagydíj alapján mindenkinek tudnia kell, hogy Talmának nagyon nehéz lesz megismételnie tavalyi bravúrját.
Ennek két oka van: az egyik az Aprilia, a másik a pálya adottsága.

A 125-ös versenysorozatnak az utóbbi időben több új nevet is adtak. Hívják már Aprilia-kupának, Aspar-csapatbajnokságnak, valamint spanyol bajnokságnak is. És sajnos azt kell mondanunk, hogy a fenti elnevezések tökéletesen megállják a helyüket. Az Aprilia lassan olyan versenyképes motor lesz, amellyel bárki képes győzni, illetve bárki képes kimagasló eredmény elérésére. Különösen igaz ez a spanyol Aspar-alakulatra – a csapatból ketten már nyertek, és kivétel nélkül mindenki megjárta a dobogót. Így aztán egyáltalán nem meglepő, hogy három nagydíj után három spanyol Aspar-tag foglalja el az összetettbeli első három helyet.
A pálya adottságai is kedveznek az Apriliának. Sanghajban rengeteget számít a motorerő, hiszen az aszfaltcsík tele van durva kigyorsítós részekkel, és ezen a ringen található a vb leghosszabb célegyenese, amely több mint 1200 méter.

Az egyértelmű Aprilia-fölény ellenére is reménykedhetnek azonban a magyar drukkerek. Az csak az érem egyik oldala, hogy Talmácsinak fekszik a pálya, fontosabb, hogy a Honda egyre többet fejleszt, és az aranyszárnyas márkának is birtokában vannak a megfelelő beállítási adatok, hiszen tavaly a hondás Fabrizio Lai mindössze 65 ezredmásodperccel maradt le a győzelemről.

A Török Nagydíjon már jól észrevehető volt, hogy a Honda belevetette magát a fejlesztésekbe. A világ legnagyobb motorkerékpárgyára rengeteg új alkatrészt és új hengereket vitt Isztambulba. A fejlesztésekből Kínában is lesz bőven, hiszen a gyár kiemelt versenye a Kínai Nagydíj. Ezt támasztja alá, hogy a Honda versenyrészlegének feje, Kanazava Suguru is ott lesz Sanghajban.

Magyar hangok

Talmácsi Gábor (Honda): – Egyelőre Sanghajban nincs olyan meleg, mint tavaly, sőt péntekre esőt jósolnak, aminek én nem örülök. Bár általában gyors szoktam lenni vizes pályán, most inkább szárazon szeretnék motorozni, mivel jó néhány alkatrészt és beállítást kellene kipróbálnunk. A legutóbbi futamon már nem volt rossz a motor, és a pálya vonalvezetése is fekszik nekem. Szerintem a célegyenes végi visszafordító a ring legtrükkösebb része, ott ugyanis kétszáznegyven kilométer per órás sebességről lassítunk ötvenre, és eközben bizony akadhatnak gondok. Remélem, azért megoldjuk őket.

Tóth Imre (Aprilia): – A mérnökeimmel elemeztük a meglévő adatokat, és ezek alapján állítottuk be a versenygépet. Szerintem az összes közül ez a legszebb versenypálya, bár jobban tetszene, ha nem szenvednék az időeltolódás miatt. Ez mindig nagyon nehéz, és persze megint nem volt sima utunk: már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túlfoglalás volt. Persze Sanghaj mindent feledtet. Lenyűgöző ez a hely.

Számokban

3 Boeing 747-es óriásgép szállította a világbajnoki mezőny versenyalkatrészeit Kínába
260 tonnát nyom a vb-n használt összes felszerelés, amely
945 ládában fér el
40 kamion viszi a repülőtérről a pályára a motorokat és az alkatrészeket
1 000 000 euróba kerül a vb-felszerelések átszállítása a Török GP-ről a Kínai GP-re

A vb állása 3 verseny után

125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 70 pont, 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 45, 3. Gadea (spanyol, Aprilia) 41, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 23.
250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 52, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 50, 3. Aojama H. (japán, KTM) 46.
MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 52, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 51, 3. Melandri (olasz, Honda) 45
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik