A karbonárboc a titok

Vágólapra másolva!
2006.04.13. 01:34
Címkék
Majthényi Szabolcs és Domokos András floridai házigazdája csak kapkodta a fejét, a világbajnokaink által megadott időpontban ugyanis egyszerűen izzottak lakásának a telefonvonalai. A két versenyző profihoz méltóan állta az érdeklődők – és gratulálók – rohamát, mígnem indulniuk kellett a repülőtérre.
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval
Majthényi Szabolcs (balról) és Domokos András az értékes vándordíjjal, az ezüstsombreróval

– Először is gratulálunk a majdnem százszázalékos teljesítményhez! Ilyen fölényesen még egyszer sem sikerült nyerniük. Mi volt a titkuk?
– Ha röviden szeretném öszszefoglalni: jobban használtuk ki technikai lehetőségeinket, mint a többiek – mondta Domokos András. – Ez volt az első olyan versenyünk, amikor olyan körülmények között vitorláztunk a karbonárboccal, hogy valóban számított ez a fejlesztés. Korábban Bojsen-Möllerékkel rengeteg energiát fektettünk a tesztelésébe, s tavaly már érezhető volt, hogy tengeren a mi hajóink lényegesen gyorsabbak a vetélytársakénál. A Balatonon viszont nem jött ki ez a különbség, mert kisebb szélben kevésbé számít a sebesség. Tehát a picivel több tapasztalat lehet a fölényünk magyarázata.

A második nap volt a fordulópont

– A karbonárboc már alapfelszereltségnek számít?
– Igen, ma már az a furcsa, ha valaki a hagyományosat használja.

– Azért kilencből nyolc futam megnyerését nem lehet teljesen a csúcstechnológia számlájára írni...
– Arra, hogy miként szerepelünk majd a világbajnokságon, az előversenyek eredményéből már lehetett következtetni, akkor ugyanis nagyjából felmérhetőek voltak a körülmények és a mezőny. Márpedig most mind a két próbafutamot megnyertük, ennek alapján az első négybe kerülés valós célnak tűnt. Valójában a második versenynap hozta meg a fordulópontot, amikor már három győzelemnél és egy második helynél jártunk. Onnantól kezdve ugyanis tökéletesen nyugodtan, higgadtan tudtunk döntéseket hozni.

– Eszerint önökre nem érvényes a babona, hogyha jól sikerült a főpróba, pocsék lesz az előadás?
– Érdekes, mert a statisztika alapján eddig nekünk sem hozott szerencsét a sikeres kezdés, amikor ugyanis megnyertük az előversenyt, sohasem lettünk világbajnokok. Most ezt az elméletet is megdöntöttük.

– Annak mi a magyarázata, hogy tengeren sokkal kiegyensúlyozottabban vitorláznak, mint a Balatonon?
– Nem tudom. Úgy látszik, még van mit tanulnunk ahhoz, hogy erre precíz választ adjak.

– A verseny során a két legnagyobb rivális közül az ausztrál Norman Rydge, Richard Scarr kettős többször is látványosan hibázott, a német Hans-Peter Schwarz, Roland Kirst páros pedig az utolsó futamra már ki sem állt. Az önök magabiztossága frusztrálta őket?
– Valószínűleg. Igazság szerint a németeket nem értem, ugyanis az ezüstsombreróra, vagyis az abszolút győzelemre nekik is volt esélyük. Hiszen könnyen történhetett volna velünk valami, mint ahogy majdnem történt is.

Egy világbajnokság, ahol minden összejött

– Beavatna a részletekbe?
– Az utolsó futam előtt valami különös megérzéstől vezérelve próbaként fölhúztuk a vitorlát, és kiderült, hogy a zsinór félig el van szakadva. Amennyiben ez menet közben megy tönkre, akkor lehet, a versenyt is föl kell adnunk, akkor pedig ugrik az abszolút elsőség. De mivel időben észrevettük, ki tudtuk cserélni. Szóval ez egy olyan világbajnokság volt, amelyen minden összejött.

– A szakemberek szerint még jó néhány ilyen sikeres évük lehet együtt Majthényi Szabolccsal. Beszéltek már róla, meddig folytatják?
– Nagyon szeretünk vitorlázni, így amíg csak tudjuk, csináljuk. Kettőnk közül a fizikai megterhelés miatt én dőlhetek majd ki előbb a sorból, hiszen Szabolcs lényegesen többet sportol, és kormányosként talán kisebb terhelésnek van kitéve. Bevallom, már ezen a versenyen is a teljesítőképességem határán voltam, pedig előtte egy hónapig napi másfél-két órát futottam a jó kondi érdekében. Remélem, azért még van egy kis haladékom. A másik feltétel a támogató kérdése, ugyanis ezt a sportot saját pénzből nem engedhetjük meg magunknak.

– Rövid távú tervek? Az idén versenyeznek még külföldön?
– Most egy hónap kihagyás következik, ennyi idő alatt ér haza a hajónk. Aztán lesznek hazai versenyek, majd a dánokkal közös edzőtábor, és a nyáron jön a Fertő-tavi Európa-bajnokság, amelyen szerintem nagyobb mezőny lesz, mint itt volt.
A dánokkal szorosabb lett volna a verseny

– Ha már említette a dánokat, az ugyancsak ötszörös világbajnok Bojsen-Möller testvérpár miért nem indult el St. Petersburgban?
– Először is, mert nincs hajójuk. A régit rögtön a tavalyi, balatoni vébé után eladták, az új meg, úgy tudom, a hónap végére készül el. Másrészt nincs szponzoruk, a tengerentúli világbajnokság túl drága nekik.

– Bevallom, meglepett, hogy kifejezetten sajnálták, hogy a nagy vetélytárssal ezúttal nem mérkőzhettek meg. Más inkább örülne a rivális távolmaradásának.
– Szerencsére nem arról van szó, hogyha nem jönnek, akkor életünkben először végre mi is nyerhetünk aranyérmet. Szeretünk velük megmérkőzni, ez a verseny is sokkal szorosabb lett volna, ha ők is indulnak. No és akkor talán a serleg is biztosan megérkezik, mert így elkallódott valahol útközben. Pedig a sombreróval együtt postázták, az meg is érkezett, de a kupáról senki nem tud semmit. Remélem, azért egyszer a trófea is eljut hozzánk. De ne haragudjon, most mennem kell, Szabolcs már indul haza, ki kell vinnem a repülőtérre.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik