Mosley: faragni kéne a költségekből

Vágólapra másolva!
2002.11.21. 22:13
Címkék
Max Mosley szerint csak jelentős költségcsökkentés esetén biztosított a Formula–1 sikeres jövője. "Jelenleg kisebb válságot élünk át, népszerűségünk elmarad az általunk remélttől – ismerte el a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke. – Pedig arra is fogadókészek lennénk, hogy új csapatok csatlakozzanak a mezőnyhöz, ez azonban csak akkor valósulhat meg, ha a mostaninál kevesebb pénzt kell költeni a sportágra. A horribilis kiadások számos befektetőt és szponzort tartanak vissza. A költségcsökkentés elsősorban a jelenlegi istállókon múlik.” Mosley mellett Bernie Ecclestone, az elitkategória első számú vezetője is kitartóan harcol a vonzerő viszszaszerzéséért. Ennek egyik legfontosabb jele volt, hogy október 28-án már számos változtatásról született döntés az FIA vezérkarának londoni ülésén. A jövőben két időmérő tréning dönt a rajtsorrendről, az autók pénteken és szombaton egy-egy mért kört teljesítenek, s egyszerre csak egy kocsi tartózkodhat a pályán. Változik a pontrendszer is, az eddigi hat helyett nyolcan kapnak pontot. A módosításokat a FIA Világtanácsának kell jóváhagynia december 13-ai ülésén. A Jordan-csapat kereskedelmi igazgatója leszögezte: két pilótájuk mindenképpen ott lesz a melbourne-i rajtrácson március 9-én a Formula–1-es sorozat idénynyitó futamán: "Biztosak vagyunk abban, hogy találunk olyan főszponzort, akinek segítségével előteremthetjük a jövő évi költségvetésből hiányzó pénzt. Régóta tudtunk eddigi támogatónk távozásáról, ezért előkészítettük a szükséges terveket. Egyértelmű, hogy indulunk a következő szezonban!” A német posta három éve állt az istálló mögött és a szóvivőjének nyilatkozata szerint már nem lenne értelme folytatni az együttműködést, mivel a cég elérte célját: az autósport elitkategóriájának segítségével mindenki hallott róla, s a világ minden táján szerzett magának ügyfeleket. A Jordan részéről tett nyilatkozat egyébként válasz arra a kijelentésre, amelyet a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke tett. Max Mosley azt nyilatkozta, egyáltalán nem biztos, hogy az Arrows megmenekülésének köszönhetően 2003-ban ismét 11 csapattal indul a szezon. Úgy vélte, hogy egyáltalán nem stabil a Minardi és a Jordan helyzete, s elképzelhetőnek tartotta valamelyik istálló majdani visszalépését. Annak ellenére, hogy a múlt péntekig mindenki befizette a 200 ezer eurós nevezési díjat. Az olasz Giancarlo Fisichella (képünkön) helye biztos a Jordannél, az viszont nem kizárt, hogy Szatónak távoznia kell, s Irvine-t emlegetik, mint lehetséges utódot. A japán versenyző helyzete az eddigi motorszállító Honda visszalépése miatt vált kétségessé. Jövőre már a Jaguart is támogató Ford segíti az istállót, igaz, az erőforrást hivatalosan Cosworth néven jegyzik. Könnyen elképzelhető, hogy hamarosan a Nemzetközi Automobil-szövetség többi bajnokságában is bevezetik a Formula–1-ben 2003-tól érvényes új pontszámítási módszert. Max Mosley, az FIA elnöke szerint először a rali-vb-t érintené a módosítás, majd következne a többi sorozat (például Formula–3000, FIA GT, stb.). A Formula–1-ben az eddigi hat helyett a legjobb nyolc versenyző kap pontot, a győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik majd, s még a nyolcadiknak is jár egy. Az elitkategória 52 éves történetében ötödször kerül sor a pontrendszer megreformálására. Néhány nappal ezelőtt Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ismételten keményen bírálta a Nemzetközi Automobil-szövetség vezérkara által elfogadott, de Világtanácsa által még jóvá nem hagyott változtatásokat: "Az új pontrendszer akár azt is eredményezheti: úgy nyer világbajnokságot egy pilóta, hogy egyetlen GP-n sem győzött, mivel az első nem néggyel, hanem csak kettővel kap több pontot a másodiknál. A Formula–1 élmezőnyében egyébként akkor sem történt volna semmilyen változás, ha már az idén is a jövőre érvényes pontrendszert alkalmazták volna.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik