Webber volt a leggyorsabb az idény első szabadedzésén

Vágólapra másolva!
2011.03.25. 02:27
null
Fernando Alonso az edzés hajrájában mutatta meg, mit tud a Ferrari (Fotó: Reuters)
Címkék
Véget ért a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj óta tartó négy és fél hónapos, 19 hetes, azaz 131 napos várakozás, az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseivel megkezdődött a Formula–1 2011-es idénye. Melbourne-ben hűvös időben és nagy szélben, de száraz pályán kezdődött meg a száguldás. Az első edzésen a két Red Bull-Renault volt a leggyorsabb Mark Webber, Sebastian Vettel sorrendben.

Bár elállt az eső az idénynyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzése előtt, a felhők az Albert Park fölött maradtak, és szeles, hűvös időben kezdődött meg a 2011-es Formula–1-es idény első szabadedzése.

Az első percekben baleset történt, a Lotus tesztpilótája, a tréningen Jarno Trullit helyettesítő, a mezőnyből elsőként pályára hajtó Karun Chandhok autója a hármas kanyarban a kerékvetőre futva megcsúszott a pályán, és orral a falnak ütközött. A sofőr ki is szállt a zöld-sárga járműből, nem kellett leállítani a gyakorlást. A Lotus később megerősítette, hogy az indiai nem az autó meghibásodása, hanem vezetői hiba miatt csúszott ki.

Chandhok mellett Daniel Ricciardo (Toro Rosso) és Nico Hülkenberg (Force India) kapott lehetőséget csapatától arra, hogy valamelyik versenyző (Jaime Alguersuari, illetve Paul di Resta) helyett részt vegyen az első szabadedzésen.

A pilótákat, köztük Nick Heidfeldet is, 
eső fogadta az Albert Parkban (Fotó: Action Images)
A pilótákat, köztük Nick Heidfeldet is, eső fogadta az Albert Parkban (Fotó: Action Images)

A pálya a korábbi eső után teljesen felszáradt a nagy szélben, így mindenki a slick gumikon kezdte meg a körözést – a pilóták egy-egy próbakör után vissza is mentek a boxba. A Hispania versenyzőit nem lehetett még látni, az a hír járja, hogy talán az első szabadedzésre el sem készül az autójuk, csak a másodikra, s arra is csak az egyik. A garázsban is csak az egyik kocsi körül sündörögtek a szerelők, a másik magára hagyatva várakozott félkész állapotban.

Pedig az istálló a pénteki edzések előtt elhasználta az egyik éjszakai munkakvótáját az egész idényre engedélyezett négyből – a csapatok szerelőinek az idén az edzésnapok előtti éjszakákon hat-hat órán át el kell hagyniuk a pályát, nem nyúlhatnak a kocsikhoz.

A McLarennél Lewis Hamilton és Jenson Button először tesztelte átalakított McLaren-Mercedesét, amelytől teljesítménybeli javulást várt az alakulat. A hivatalos verzió szerint azért cserélték le az eredeti kipufogó rendszerét és padlólemezét, mert túl bonyolult volt, de a melbourne-i paddockban azt rebesgetik, hogy az FIA képviselői jelezték a teszteken, szabálytalan az eredeti megoldás.

Harmincnyolc perccel az edzés megkezdése után Felipe Massa révén megszületett az első mért kör, a Ferrari brazil pilótája 1:31.184 perc alatt teljesítette a pályát, majd kicsúszott a kavicságyba, ahonnan vissza tudott jönni. Ezt követően megtelt a ring autókkal, Mark Webber, Adrian Sutil és Hamilton is megközelítette Massa idejét, sőt a Red Bull ausztrálja 1:29.552-re javította a csúcsidőt. Hamilton 1:29.033-at autózott, amire Webber 1:28.217-tel válaszolt.

A várakozásoknak megfelelően a Melbourne-be átépített autóval érkező mclarenesek gyakoroltak a legtöbbet, már akkor tíz kör felett járt Button és Hamilton, amikor a mezőny fele még egyetlen mért kört sem tett meg. A világbajnok Sebastian Vettel azonban a saját etapjának ötödik-hatodik körében feljött a második helyre, majd 1:27.869-cel átvette a vezetést Webbertől.

Vettel még ezután is gyorsult (1:27.739), a Barcelonában tapasztalt gyors gumikopás a 22 fokos aszfalton eddig a Red Bullnál elmaradt – vagy legalábbis pár körrel később mutatta jeleit. A boxba érve mindenesetre nagyon csúnyán nézett ki az abroncs, hatalmas lyuk tátongott az egyik keréken, jókora darab gumi hasadt ki belőle!

Sergio Pérez, Webber és Nico Rosberg kisebb hibát követett el, miközben a belső kamerás felvételek tanúskodtak róla, hogy a mozgatható hátsó légterelők megbízhatóan működnek, fékezéskor azonnal lezáródnak. Az FIA egyébként az edzés előtt jelezte: esős időben, átmeneti vagy vizes gumi használata esetén a tréningeken tilos lesz aktiválni a nyitható légterelő elemet.

Rosberg a pálya kétharmadán Vettel-szintű részidőket ért el, de az utolsó szakaszban visszavett a tempóból, miközben Sutil átvágott az egyik kavicságyon.

Fernando Alonso is egy hosszabb etap során gyorsult egyre inkább, s a csúcspontján egy századmásodpercre megközelítette Vettel legjobb idejét. Utána a boxba állt, majd Rosberg jött fel a harmadik helyre.

A csapatok az első edzésen csak a kemény keverékű abroncsot használták, a lágyat meghagyták a késő délutáni menetre (pénteken a szabályok szerint a tréningek után három szett kemény és egy készlet lágy abroncsot kell visszaadniuk a Pirellinek).

A hajrában, miközben Kobajasi Kamui Sauberjéről letört a motorházfedél egy darabja (ilyen már a teszteken is előfordult a svájci istállónál), Webber 1:27.450 perccel átvette a vezetést, de jött Vettel, és 1:27.158-cal ismét az élre állt. A legvégén azonban Webber 1:26.831 perccel végképp megszerezte az első helyet, és végül az élen zárta a tréninget.

Tavaly Robert Kubica lett az első a nagydíj első szabadedzésén, 1:26.927-tel.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.831 20 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:27.158 19
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.749 20
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:28.152 16
5. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:28.430 24
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:28.440 29
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:28.483 26
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:28.690 14
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.725 13
10. Vitalij Petrov orosz Renault 1:28.765 15
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.842 20
12. Nick Heidfeld német Renault 1:28.928 14
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:29.314 19
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:29.328 21
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:29.403 24
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:29.468 23
17. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.643 18
18. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:31.002 20
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:32.428 13
20. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:35.282 17
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:35.289 15
22. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault idő nélkül 1
Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth nem indult
Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth nem indult
Legfrissebb hírek

A hazai atlétika krémje is indul a Gyulai István Memorialon

Atlétika
41 perce

Tesztekkel és edzéssel kezdték a felkészülést a Volán hokisai

Jégkorong
52 perce

Férfi kosár: Benke és Meleg nem játszik a románok elleni vb-előselejtezőn

Kosárlabda
1 órája

GYULAI ISTVÁN MEMORIAL NYEREMÉNYJÁTÉK JÁTÉKSZABÁLYZATA

Atlétika
1 órája

„A Fradira váró Ludogorec hihetetlen eladásokat produkál, ám játékban visszafejlődött”

Bajnokok Ligája
1 órája

Oszaka tovább menetel, Szvitolina sem állíthatta meg Montrealban

Tenisz
1 órája

Megegyezés a Liverpool sztárjáról; Sesko döntött az MU és a Newcastle közül – szerdai transzferhíradó

Minden más foci
1 órája

A hónap utánpótlásedzője: július jelöltjei

Utánpótlássport
2 órája
Ezek is érdekelhetik