Hamiltont csúnyán feltartották, Grosjean dühöngött - F1-legek

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.17. 09:30
null
Kevin Magnussen parádés teljesítménnyel mutatkozott be az F1-ben (Fotó: Reuters)
A Nemzeti Sport Online olvasói már megszokhatták, hogy a Bajnokok Ligája-játéknapokat és az NB I-es fordulókat követően „leges” cikkben, kicsit másképp dolgozzuk fel az érdekességeket. Mostantól nem lesz ez másképp a Formula–1-es versenyhétvégékkel sem. Szerencsére az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is történtek érdekes dolgok, vágjunk is bele a közepébe!

A HÉTVÉGE FELTARTÁSA. Lewis Hamilton az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén egyetlen kört sem tudott megtenni az autójával, ezért csalódottan baktatott vissza a paddockba. A világbajnok útja nem sikerült zökkenőmentesre, ugyanis az egyik biztonsági őr nem akarta beengedni a Mercedes versenyzőjét, majd megkérdezte tőle, hogy van-e belépőkártyája, amire a brit csak annyit válaszolt: „Én versenyző vagyok!”

SZAVAZÁS

Miért csalódott az Ausztrál Nagydíjban?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

CSALÓDÁS. Az első futam sokak számára nagy csalódás volt. Az autók hangjáról a csapatok vezetői azt mondták, remélhetőleg mindenki hozzászokik idővel, a helyszínen szurkolók megosztottak voltak – elsősorban azoknak tetszik a V6-osok hangja, akik már az 1980-as években is követték az F1-et, és hallották az akkori turbókat. A verseny viszonylag eseménytelenül telt, a rajt és az első körök után ellaposodott a futam, ezért is kiírtunk egy szavazást arról, hogy önök mit szóltak hozzá.

A HÉTVÉGE REKORDJA. Ez szintén Lewis Hamiltonhoz fűződik, aki szombaton karrierje 32. pole pozícióját gyűjtötte be, ezzel utolérte az örökranglistán Nigel Mansellt. Hamiltonnál többször csupán egyetlen brit versenyző tudta megkaparintani az első rajtkockát, méghozzá Jim Clark, akinek ez 33 alkalommal sikerült.

Hamilton a 44-es Mercedesszel szerezte meg a pole pozíciót, ilyen magas rajtszámmal az 1978-as Kanadai Nagydíj óta nem indultak az élről, Jean-Pierre Jarier akkor az 55-ös Lotusszal szerezte meg az első rajtkockát – 49 körön át vezetett, mielőtt műszaki hiba miatt kiesett.

A HÉTVÉGE REKORDJA 2. Kevin Magnussen remekül helytállt élete első F1-es futamán, hiszen harmadikként sikerült elérnie a kockás zászlót. Ezzel rögtön sikerült is történelmet írnia, ugyanis erre a bravúrra korábban még egyetlen dán versenyző sem volt képes a „száguldó cirkuszban”. Érdekességként még megemlítenénk, hogy Lewis Hamilton 2007-ben pontosan ugyanígy debütált, első versenyén harmadik lett az Ausztrál Nagydíjon a McLaren-Mercedesszel, majd egy évvel később világbajnok lett. Magnussen végül Daniel Ricciardo kizárása miatt a 2. helyre jött fel, így Jacques Villeneuve 1996-os Ausztrál Nagydíjon történt bemutatkozása óta elsőként zárta ilyen előkelő helyen élete első F1-es futamát.

A HÉTVÉGE REKORDJA 3. Danyiil Kvjat lett minden idők legfiatalabb pontszerző versenyzője 19 évesen, 10 hónaposan és 18 naposan, az újonc pilóta Sebastian Vettel rekordját adta át a múltnak. 24 nappal fiatalabb, mint Vettel a 2007-es Amerikai Nagydíjon.

A MEGHIÚSULT REKORD. Eddig Mark Webber 2012-es 4. helyezése volt a legjobb eredmény ausztrál pilótától az Ausztrál Nagydíjon. Daniel Ricciardo az első Red Bull-os versenyén 2. lett, de megfosztották helyezésétől, így egyelőre úgy tűnik, legalább egy évig még Webberé marad a rekord – ám a Red Bull fellebbezett, lehet, hogy visszakapja a pilóta a helyezését.

Ricciardo elesett a dobogón a pezsgőzéskor – ez volt a rossz előjel?
Ricciardo elesett a dobogón a pezsgőzéskor – ez volt a rossz előjel?

Amikor Ricciardo és Magnussen is a dobogón állt, az 1994-es Német Nagydíj óta először történt meg, hogy egyszerre két versenyző ünnepelte első dobogós helyezését: akkor Hockenheimben Olivier Panis és Eric Bernard, a Ligier párosa ünnepelhetett együtt a Ferrarival győző Gerhard Bergerrel.

A MERCEDES 100-ASAI. Lewis Hamilton a stuttgarti gyár motorszállítóként elért 100. rajtelsőségét szerezte meg a hét végén. A 100. győzelemre épp egy napot kellett várni, ezt Nico Rosberg érte el, duplán ünnepelhetett a Mercedes. Rosberg leggyorsabb köre nem számított jubileumnak, motorszállítóként ebben a tekintetben már 104-nél jár a német gyár.

A Mercedes dupla jubileumot ünnepelt Melbourne-ben (Fotó: Action Images)
A Mercedes dupla jubileumot ünnepelt Melbourne-ben (Fotó: Action Images)

A Mercedes büszke lehet arra, hogy első F1-es turbómotorjával legyőzte a korábbi turbókorszakban is jelen lévő Ferrarit és Renault-t, igaz, a hibrid rendszer és az üzemanyag-korlátozás miatt azért nagyon messze van ez a technológia az 1970-es és ’80-as években látottól.

A ROSBERG CSALÁD ÉS A TURBÓK. Nico Rosberg nyerte meg az új turbókorszak első versenyét, így tovább bővítette a család turbókkal kapcsolatos rekordjait. A leghíresebb Keke Rosberg-rekord az 1985-ös Brit Nagydíj időmérő edzéséről származott, a Williams V6-os Honda-turbómotorjával meghajtott autójával a silverstone-i pályán 259.005 kilométer per órás átlagsebességgel szerezte meg a pole-t, nyolc kilométer per órával megdöntve Chris Amon 1971-es monzai pole átlagát. A rekord a 2002-es Olasz Nagydíjig élt, és azóta is csak ketten tudták túlszárnyalni.

Szintén érdekesség, hogy a turbómotorok virágzása 1982-ben kezdődött, de Keke Rosberg még a szívómotorral hajtott Williamsszel lett világbajnok – a következő hat vb-t, a turbómotor betiltásáig kizárólag azokkal lehetett megnyerni.

A HÉTVÉGE KIFAKADÁSA. Az első nap méltatlankodása az orosz újonchoz kapcsolódott, miután kétségbeesett, és a következő gondolatokkal fordult csapatához a rádión keresztül: „Lehetetlen ezeket a gumikat felmelegíteni, srácok. Túl sok mindenre kell egyszerre figyelnem”. A becsületére legyen mondva, hogy ezt követően alaposan összekapta magát a hétvége hátralévő részére.

Aztán jött a szombati szabadedzés, amelyen Romain Grosjean négy kört tett meg a felkészületlen Lotusszal. Az első ellenőrző körében még nem játszották be a rádióbeszélgetését, de ezt követően ország-világ hallhatta, ahogy vagy sírásra görbülő hanggal, vagy hörögve szidja az E22-est.

A HÉTVÉGE APUKÁJA. Visszatérnénk egy pillanatra a Magnussen családhoz. Miközben Kevin nagyszerű teljesítménnyel letette a névjegyét az autóversenyzés királykategóriájában, addig édesapja, Jan a világ másik végén volt egy 12 órás autóversenyen, Floridában. A dán pilóta a Corvette Racing csapatával vett részt a sebringi viadalon, és végül két csapattársával (Ryan Briscoe és Antonio García) a 19. helyen zárt.

Jan Magnussen és a Chevrolet Corvette C7.R (Fotó: twitter/@f1zone)
Jan Magnussen és a Chevrolet Corvette C7.R (Fotó: twitter/@f1zone)


A HÉTVÉGE PLETYKÁJA. Rögtön az első futam előtt felröppent az a hír, hogy újabb országba látogathat el az F1 mezőnye, a célállomás Azerbajdzsán lehet. Bernie Ecclestone nem is cáfolta azokat a pletykákat, hogy Baki mellett valóban épülhet majd egy pálya, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy még semmilyen részlet nincs ezzel kapcsolatban tisztázva. Azt viszont kategorikusan kijelentette, hogy az Orosz Nagydíj nem marad el a krími válság miatt. Az is biztos, hogy az Indiai és a Dél-korei Nagydíj 2015-ben sem lesz benne a versenynaptárban.

A HÉTVÉGE VISSZATÉRŐJE. Mark Webber szakértőként tért vissza, ám nem a paddockban, hanem a televíziós kamerák mögött követte figyelemmel az Ausztrál Nagydíj történéseit. Az alábbi videóban Lewis Hamilton pole pozíciós körét elemzi a nézők számára (aki úgy gondolja magáról, hogy kiválóan tud angolul, de az ausztrál pilóta szavaiból nem ért semmit, az ne ijedjen meg, sokan megszenvedtünk már a korábbi Red Bull pilóta kiejtésével).



A HÉTVÉGE LÁNYAI. Ehhez különösképpen nem kell kommentárt fűzni, bár azért szívesen cseréltünk volna a Mercedes versenyzőivel.

(Fotó: planet-f1.com)
(Fotó: planet-f1.com)
(Fotó: planet-f1.com)
(Fotó: planet-f1.com)
(Fotó: twitter/@MercedesAMGF1)
(Fotó: twitter/@MercedesAMGF1)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik