nemzetisport.hu 2019.06.26 13:06 Frissítve: 2019.06.26 13:49

F1: Változtassák meg a vonalvezetést! – Daniel Ricciardo

Az elmúlt hétvégén rendezték a Formula–1-es Francia Nagydíjat a Paul Ricard versenypályán Le Castellet mellett, s a Lewis Hamilton újabb győzelmét hozó futam bátran pályázhat az idény legunalmasabb versenye díjra az év végi díjátadók során. A Renault ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo azonban sejti, mi lehet a megoldás, hogy a francia pályán is izgalmasabb futamokat láthassunk a jövőben.

 

Talán épp a turbulenciáról magyaráz Ricciardo (Fotó: AFP)

A Francia Nagydíj tíz év kihagyás után tavaly tért vissza a versenynaptárba, ám már a tavalyi futam is Hamilton könnyed győzelmét hozta – igaz, akkor azért legalább a mezőnyben akadtak izgalmak. Az idei versenyről ezt nem lehetett elmondani, csak az utolsó körökben akciózó Ricciardo vitt némi pezsgést a monoton körözésbe, ám őt két különböző szabálytalanság miatt kétszer is megbüntették utólag.

60. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.738
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.937
JÚNIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.159
Időmérő: 1. Hamilton 1:28.319
JÚNIUS 23., VASÁRNAP
Futam: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK

Június 30., 15.10

32. Osztrák Nagydíj
Július 14., 15.1070. Brit Nagydíj
Július 28., 15.1064. Német Nagydíj

Az ausztrál a büntetések tényétől függetlenül is azon a véleményen volt a versenyt követően, hogy a futamon igen nehéz volt előzni, ám ezen lehetne változtatni.

„Ha előzni akarsz, a nyolcas kanyarnál és a DRS-zónák végénél nagyon mélyet kell fékezni, ami miatt könnyű túlcsúszni az ideális íven és onnantól kezdve esélyed sincs a kanyar bevételére. Ez azt jelenti, hogy a pálya nagyon »egyvonalas« lesz, és ez sem könnyíti meg az előzéseket, ahogy az sem, hogy sok a közepesen gyors, hosszú kanyar, amelyekben nem lehet az előttünk lévőt követni a turbulencia miatt, vagy ha ott maradsz mögötte, úgy jársz, ahogy én is jártam az első néhány körben: kinyírom a gumijaim” – idézte Ricciardót a motorsport.com, aki azonban előrukkolt egy megoldási javaslattal is.

„Ezen a pályán rengeteg vonalvezetést lehet kialakítani, meglehet, hogy a szervezőknek érdemes lenne átgondolni, hogy esetleg változtatnak, és talán akkor izgalmasabb lehet a futam, és több előzést is lehet látni” – állt elő javaslatával Ricciardo.

Némi igaza egyébként lehet a Renault pilótájának, mivel a pályán tényleg bőven van lehetőség a változtatásra: összesen 167 különböző vonalvezetést lehet kialakítani, persze ezek mindegyike nem feltétlenül felelne meg a Formula–1-es követelményeknek.

Házi feladat olvasóinknak: keressék meg mind a 167 vonalvezetést (Fotó: Wikipedia)

 

2021.07.31 08:35:16

F1 ZSOLDOS BARNA

A Formula–1 történetében elsőként érte el a 100 futamgyőzelmet a hétszeres világbajnok.

2021.09.26 13:34:36

F1 H. L.

Norris hiába vezetett szinte végig, az utolsó percekben leszakadó eső a címvédő kezére játszott, aki pályafutása 100. sikerét aratta.

2021.09.25 11:29:39

F1 B. Ö. B.

Hamilton kétszer is eltalálta a falat a Q3 végén • Russell a 3. helyről rajtolhat az Orosz GP-n.

2021.09.25 09:48:42

F1 B. Ö. B.

Ahogyan arra számítani lehetett, igencsak közbeszólt az időjárás az Orosz GP szombati programjába.

2021.09.24 12:58:24

F1 H. L.

A finn 44 ezreddel előzte meg Hamiltont, míg a harmadik helyen az utolsó pillanatokban a falat is eltaláló Gasly zárt.