Az ausztrál pályán 1996 óta rendeznek versenyeket, a mostani mezőnyből négy versenyző tudott nyerni azokon: Michael Schumacher 4-szer, Jenson Button kétszer, Lewis Hamilton és Fernando Alonso egyszer-egyszer. További hat pilóta állt már dobogón Melbourne-ben, Rubens Barrichello négyszer is második lett, de nyernie nem sikerült.
Ha idevesszük a 2004-es futamot negyedikként záró Timo Glockot is, 11 olyan pilóta van, aki jobb eredményt tud felmutatni az eddigi ausztráliai versenyein, mint a 10. hazai versenyére készülő Mark Webber – a Red Bull pilótája eddig kétszer volt 5.: 2002-ben és 2005-ben.
A legjobb célba érési mutatója Fernando Alonsónak van, a spanyol mind a 9 melbourne-i futamán célba ért (Lewis Hamilton mérlege 4-ből 4), míg az ellenpont (az egy futamon indulókat leszámítva) Jarno Trulli a 14 futamon történt nyolc kiesésével, valamint Sebastian Vettel háromból kettővel.
Az összes jelenlegi Formula–1-es pálya közül az Albert Parké a legnagyobb az első körös kiesők aránya (11.82 százaléka hullik el a mezőnynek egy körön belül), és az összes kieső (37.27%), valamint a versenyt balesetek miatt feladók arányát (24.55%) tekintve is csak a dél-koreai pályától marad el – igaz, Jongnamban eddig csak egy versenyt rendeztek, azt is esőben. Tavaly hárman estek ki baleset miatt, mindannyian az első körben (Sébastien Buemi, Nico Hülkenberg, Kobajasi Kamui).
A pálya hossza: 5303 méter |
A verseny: 58 kör, 307.574 km |
Leggyorsabb kör: Vettel (2010) 1:23.919 |
Teljes gázzal: 10 mp a célegyenesben, 66% a teljes pályán. Váltások egy körben: 54 |
A Clip the Apex összeállítása szerint az eddigi 15 Albert Park-i versenyen átlagosan 17.1 előzés történt, a legtöbb a tavalyi viadalon, amely az egyetlen esős verseny volt Melbourne-ben. Az egy évvel ezelőtti 41 előzéshez 1999-ben és 2003-ban kerültek a legközelebb, 37-37 előzéssel, a legkevesebb sikeres manővert 1997-ben jegyezték: 3-at.
A tavalyi viadalon Michael Schumacher, Fernando Alonso és Jenson Button rajtnál történt koccanását követően a ferraris és a mercedeses visszaesett a mezőny hátsó soraiba, ezzel magyarázható, hogy a legtöbb előzést Schumi (9) jegyezte, megelőzve Alonsót (8), Lewis Hamiltont (6) és Mark Webbert (6). A másik oldalon a hispaniás Karun Chandhok, a virgines Lucas di Grassi és a sauberes Pedro de la Rosához hasonlóan a gumijaival küszködő Felipe Massa is 5 előzést szenvedett el, a brazil csak csapattársát, Fernando Alonsót tartotta maga mögött sikeresen.
A 2. és a 21. hely között mindegyik pozícióért végrehajtottak legalább egy sikeres manővert, a „legnépszerűbb" pozíció ebből a szempontból a 16. volt, 8 előzéssel.
Ha az idei, káoszra vonatkozó ígéretek is valóra válnak, az első helyért is láthatunk majd nagy csatákat, akár sikeres manőverekkel.
Várakozások | (magyar idő szerint) | |||
PÉNTEK (kövesse az edzéseket az NSO élő szöveges tudósításával!) | ||||
1. szabadedzés | 2.30–4.00 | |||
2. szabadedzés | 6.30–8.00 | |||
SZOMBAT (kövesse az időmérőt az NSO élő szöveges tudósításával!) | ||||
3. szabadedzés | 4.00–5.00 | |||
időmérő | 7.00–8.00 | |||
VASÁRNAP (kövesse a versenyt az NSO élő szöveges tudósításával!) | ||||
A verseny | 8.00 |