ZSOLDOS BARNA 2021.04.18 23:23

Az F1 újjászületése – Zsoldos Barna jegyzete

 

A szabályalkotók éleslátása? Szerencsés mellékhatás? Vagy a sors keze?

 
Verstappen nyerte a Mercedes drámai futamát Imolában

Akárminek is köszönhetjük, a két idei Formula–1-es nagydíj után kijelenthető, a 2021-es évadra előírt aerodinamikai szabályváltozások életet leheltek a világbajnoki sorozatba, mely az elmúlt két évben finoman szólva sem kényeztette el rajongóit. Pedig korántsem magától értetődő, hogy a csapatokra erőltetett újítások felpezsdítik a versengést, sőt, az első szárnyakra vonatkozó 2019-es módosítás konkrétan tönkretette az azt megelőző idényekben kibontakozó Mercedes–Ferrari bajnoki párharcot.

Idén hivatalosan biztonsági okokból „nyirbálták meg” az autók aerodinamikáját, ám titkon mindenki reménykedett benne, hogy ezzel valamelyest enyhül a bajnokcsapat dominanciája, és végül pontosan így történt. Ehhez természetesen az is kellett, hogy az elmúlt idények tapasztalatait tökéletesen hasznosítva a Red Bull-Honda is látványosan előrelépjen, így a 2021-es kiírás kezdetére a két csapat autója gyakorlatilag azonos teljesítményszintre került. A forró, szeles Bahrein nem is különbözhetett volna jobban a hűvös, esős Imolától, miközben a pályák karakterisztikája is teljesen eltér egymástól, mégis azt láttuk, hogy versenykörülmények között a Red Bull és a Mercedes tempója mindkét helyszínen nagyon hasonló volt.

A december közepéig tartó évadban persze elvileg változhatnak még az erőviszonyok, ez a különleges, átmeneti idény viszont e téren is a szurkolók kezére játszik. A világjárvány negatív gazdasági hatásai miatt ugyanis a szezonközi fejlesztés sokkal korlátozottabb, mint a korábbi esztendőkben, ráadásul a csapatok amúgy is hónapról hónapra egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a 2022-es projektre. Természetesen nem állítható, hogy a kiélezett verseny mostantól garantálható a hátralevő 21 nagydíjon, mindenesetre tényleg kicsi az esélye a hirtelen kialakuló erőfölénynek – ezt a Mercedesnél és a Red Bullnál is elismerték.

A sors iróniája, hogy az F1 jövőre épp egy ilyen kiemelkedő izgalmakkal kecsegtető évad után újul meg radikálisan, ami legrosszabb esetben megint egyetlen csapat dominanciájával fenyeget... De ha így is lesz, a vészharangot elég lesz 12 hónap múlva kongatnunk, most csak élvezzük a két kiemelkedő tehetség, Lewis Hamilton és Max Verstappen bajnoki harcát – remélhetőleg egészen advent harmadik vasárnapjáig.

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja! 

2021.05.09 13:47:37

F1 H. L.

A holland a rajtot követően előzte meg a britet, aki aztán a verseny hajrájában kapta el a Red Bull-ost.

2021.04.29 16:33:26

F1 ZSOLDOS BARNA

Körbejárjuk, mely tényezők játszottak szerepet az elképesztő mérföldkő elérésében.

2021.05.08 13:23:09

F1 H. L.

A brit pályafutása 100. rajtelsőséget jegyezte, mögötte Verstappen és Bottas zárt.

2021.05.08 10:48:26

F1 H. L.

A holland 235 ezredet adott a második Hamiltonnak, akit nem a csapattárs, hanem a Ferrari kettőse követett.

2021.05.07 13:11:07

F1 B. Ö. B.

A második szabadedzésen Hamilton végzett az élen Bottas és Leclerc előtt.