Na végre... – Zsoldos Barna jegyzete

Vágólapra másolva!
2022.03.20. 23:21

A Ferrari végre visszatért az élmezőnybe, és ez az egész Formula–1, valamint csapatszimpátiától függetlenül minden rajongó legfőbb érdeke volt. Hiszen mennyire hiányzott egy erős maranellói istálló, amikor a Mercedes 2019-et, majd 2020-at is úgy kezdte, hogy már az idény felénél bajnoknak érezhette magát – és mennyire hiányozna most, amikor a brackley-i istálló gödörbe került!

A vb-sorozattal nem is történhetett volna rosszabb, mint hogy a Ferrari az idén sem tudja összekapni magát, és a Red Bull ott marad a mezőny élén domináns erőként, teljes unalomba fullasztva a nagy izgalommal várt 2022-es idénykezdetet. A bahreini nyitány fényében bátran kijelenthető, ez a veszély már nem fenyeget, mert bár a vadonatúj autók miatt az erősorrend még képlékeny, teljesítmény terén olyan szoros a verseny a két csapat között, hogy okkal bizakodhatunk az izgalmas folytatásban.

Nagyon ráfért már a Ferrarira egy valódi siker, mert bár 2019 második felében három győzelmet is aratott, később kiderült, ezt olyan erőforrással érte el, amelynek szabályossága finoman szólva is megkérdőjelezhető volt. Legutóbb 2018-ban kezdett ennyire magabiztosan a maranellói csapat, amely abban az évben sokáig reális eséllyel pályázott legalább az egyéni világbajnoki címre, Sebastian Vettel azonban több fájdalmas hibával dobta el magától a nagy lehetőséget. Charles Leclerc színre lépésével aztán a Ferrari nem is habozott tehetséges monacói pilótáját állítani a fókuszba, akinek az idén kellene elvégeznie azt a munkát, amelyet korábbi csapattársának nem sikerült.

A győzelem nélküli elmúlt két idény után a bah­reini kettős siker a lehető legjobb gyógy­ír a patinás istállónak, amely könyörtelenül használta ki a Red Bull technikai hibáit és a Mercedes döcögős kezdését. Az olaszok azonban tudják, két olyan ellenféllel szállnak harcba, amely 2010 óta az összes konstruktőri bajnoki címet megnyerte, ezért jobban is teszik, ha maximalizálják lehetőségeiket. A Scuderia szenvedélyes rajongói 2008 óta várnak epekedve az újabb vb-trófeára, a semleges F1-es szurkolók pedig évek óta a többcsapatos bajnoki harcra – a Ferrari idei feltámadásával újra él a remény. Végre...

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik