Öt csodálatos európai túraútvonal

Nagy ZsoltNagy Zsolt
Vágólapra másolva!
2019.03.28. 13:09
Magyarországon kívül is számos nagyszerű hely található, amelyet érdemes akár többnapos túra során megcsodálni. Ebből adunk ízelítőt.

Ha valaki európai kirándulást, nyaralást tervez, hajlamos városokban vagy üdülőközpontokban gondolkodni. Pedig a hegyek-völgyek meghódításának is érdemes időt szentelni, fantasztikus élményekben lehet részünk. Az alábbiakban tizenöt olyan népszerű túraútvonalat mutatunk, amelyet érdemes betervezni, ha a közelben járunk vagy amely miatt érdemes ellátogatni az adott országba.

1. Tour de Mont Blanc – Franciaország, Olaszország és Svájc (fenti kép)
A 170 kilométer hosszú túraútvonal során szinte végig lélegzetelállító panoráma tárul elénk. A hagyományos túra 11 napos, gyaloglásunk során három országot is érintünk.

2. Alta Via1 – Olaszország
Dobbiaco és Belluno városát köti össze Olaszországban, a Dolomitok északi részén. A 120 kilométeres túra magassági csúcspontját 2752 méteren éri el, a túrázók normál tempóban 10 nap alatt szokták teljesíteni. Utunk számos látványos hegycsúcsot érint.

3. The Kings Trail – Svédország
A Vindelfjallens természetvédelmi területet járhatjuk be a segítségével, méghozzá 440 kilométer hosszan. Nyáron a fantasztikusan zöldellő mezőkön sétálhatunk, télen havas dombokon síelhetünk és szállhatunk meg utunk közben a dombokon található számos kunyhó egyikében.

4. GR20 Korzika – Korzika
A Földközi-tengeren található szigeten 120 kilométer hosszan, függőlegesen halad. A terep nehéz, hegyet mászni ugyan nem kell, de jó edzettségi állapotban kell lennünk ahhoz, hogy ne legyenek problémáink a teljesítéssel. Ha ez megvan, két hét alatt kényelmesen végigérhetünk, és a kilátás minden fáradtságért kárpótolni fog.

5. Hot Spring Route – Izland
Mindössze 55 kilométer hosszú, de olyan varázslatos terepen halad végig, hogy megéri rászánni az időt. Utunk során számos különböző terepen kelünk át, gleccsert látunk, a szivárvány minden árnyalatában úszó mezőket és hegyoldalakat. Teljesítése 2–4 napot vesz igénybe, tempótól függően.