Amíg a 2006–2007-es évadban a klubok, addig a 2007-es pénzügyi évben a ligák összbevétele kapcsán született új rekord Európa labdarúgásában. Az „öt nagy” bajnokság résztvevői a kontinens teljes forgalmának (13.6 milliárd euró, 3.3 billió forint) több mint felét realizálták, ezzel átlépték a 7 milliárd eurós (1.7 billió forintos) határt, miközben a Real Madrid sohasem látott magasságokba tört: 350 millió eurónál (85 milliárd forintnál) is többet kasszírozott. Ám hiába a királyi gárda és a Barcelona révén szerzett két dobogós helyezés, a Primera División mégsem első a ligák rangsorában, a Premier League ugyanis utcahosszal megelőzte valamennyi üldözőjét: a második helyezett Bundesliga is csupán az angol bajnokság 2.3 milliárd eurós összbevételének 60 százalékát könyvelhette el (1.4 milliárd eurót).
Minthogy a Deloitte három dimenzióban – a kereskedelmi, a meccsnapi és a közvetítési jogokból származó bevételek kapcsán – vizsgálja a sportszervezetek pénzügyeit, világosan kirajzolódik, hogy az egyes bajnokságokban hová helyeződik a hangsúly. Így Németországban a szponzori és merchandising-szerződésekből, a spanyol, az olasz és a francia ligában a televíziós közvetítésekből származó bevételek dominálnak, az éllovas Angliában viszont a mérkőzésekhez kapcsolódó forgalom elsődlegessége figyelhető meg.
S ezen belül is kiemelkedik az a klub, amely stratégiáját a szurkolói hűségre és a sportszakmai sikerekre alapozva évtizedek óta nyereségesen működik, meccsnapi bevételeit tekintve ráadásul világelső – a Manchester United.Az amerikai üzletember, Mal colm Glazer tulajdonában lévő klub a 2006–2007-es idényben 30 százalékkal nagyobb bevételt könyvelhetett el, mint egy idénnyel korábban: a „vörös ördögök” négy év után ismét a Premier League élén végeztek, ezüstérmet szereztek az FA-kupában, és az elődöntőig meneteltek a Bajnokok Ligájában. Ennek köszönhetően a nyolcezer ülőhellyel kibővített, 76 ezres Old Traffordon 29 meccset láthattak az MU rajongói, ami – Európa legnagyobb bajnokiátlagnézőszámával (75 800) párosulva – alkalmanként átlagosan 4.7 millió eurót (több mint 1.1 milliárd forintot) hozott a konyhára.
Nem jelentéktelen ugyanakkor a televíziós közvetítésekből származó bevétel sem: a saját üzemeltetésű tvcsatorna (MUTV) forgalma mellett a klub a bajnoki (47.6 millió euró) és a nemzetközi kupamérkőzések jogdíjaiból (31.5 millió euró) is részesedett. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a menedzserek a szóban forgó szezon előtt igen előnyös, 20.9 millió euróról szóló mezszponzorációs szerződést hoztak tető alá a világ egyik vezető biztosítási és pénzügyi szervezetével, nem meglepő, hogy a United nemcsak a játéktéren, hanem a „háttérben” is kiemelkedik az európai mezőnyből.
Sőt a 2007–2008-as szezon sikerei – BL-győzelem, Premier League-címvédés – után az sem lenne egetverő szenzáció, ha összesítésben is az élre törnének a Deloitte rangsorában…