Igen nehéz napok várnak a mezőnyre

Vágólapra másolva!
2008.05.22. 00:40
Címkék
Esős időt jósolnak szombatra és vasárnapra Monte-Carlóban, így a hercegségbeli viadal kiszámíthatatlanabbnak tűnik, mint az elmúlt években.

Amikor hónapokkal ezelőtt a kipörgésgátló betiltásának hatásait elemezték a szakemberek, nem mehettek el szó nélkül a Monacói Nagydíj, valamint a vizes pályán száguldás nehézségei mellett. A többi pályán a kisebb-nagyobb bukótér miatt a pilóták néhány másodpercnyi időveszteséggel megússzák az elkövetett vezetői hibákat, ám Monte-Carlóban a menekülőzónák hiányában erre nincs esélyük, a hercegségben a szalagkorlát állja útját annak, aki ront. A nedves aszfalton pedig fokozottan jelentkeznek a vezetői hibák, hiszen az aszfalt nem tapad kellőképpen, így kigyorsításkor, illetve kanyarodáskor könnyen elveszítheti az ember az uralmat autója felett.

A hét végén Monte-Carlóban száguldoznak a versenyzők, és úgy tűnik, a két fent említett nehézség összeadódik, az időjósok szerint ugyanis csapadékos, igen hűvös hétvége várható. Az előrejelzések csütörtökre még napos időt és 17 fokot mondanak, de szombatra és vasárnapra esőt és 12–15 fokos levegőt ígérnek. Ez azt jelenti, hogy könnyen felborulhat az eddigi erősorrend, és előrejöhet a rangsorban az, aki a leggyorsabban alkalmazkodik a körülményekhez. Azaz középcsapat is képes lehet beleszólni a nagyok versengésébe, sőt némi szerencsével meg is verheti a három élgárda pilótáit.

Ezen a hétvégén ugyanis nem feltétlenül az jár jól, aki a leggyorsabb autóban ül, hanem az, aki a legjobban kezelhető, legkiszámíthatóbb négykerekűt vezetheti. Esőben ugyanis ennek a tulajdonságnak az előnyei megsokszorozódnak.

A vezetési nehézségeken nemcsak azért van hangsúly, mert a Ferrari, McLaren és BMW versenyzői is hibázhatnak, hanem azért is, mert a versenyen több kicsúszás várható, mint máshol, és nagyobb esély van arra, hogy többször is bevetik a biztonsági autót. Így pedig remek esélyük nyílik a jó eredményre azoknak, akik teletankolják autójukat, és csak egy boxkiállással számolnak. Ha ugyanis akkor sűríti össze a mezőnyt a biztonsági autó, amikor ők már túl vannak egyetlen boxkiállásukon, a kétszer kiállók viszont közvetlenül a második szervizelésük előtt állnak, előnyt kovácsolhatnak abból, hogy az előttük haladók pit-stopjuk után csak a mezőny végére jönnek vissza.

Ebben az esetben pedig nem is olyan fontos az első rajtkocka (amelyet a lehető legkönnyebb, azaz nem teletankolt autóval lehet megszerezni), mint előre gondolnánk. Ha viszont nem történik rendkívüli esemény, és egyben lefutják a versenyt, pole pozíció szinte garantálja a sikert. Hatalmas taktikai csata várható, előre roppant nehéz okosnak lenni, de akinek bejön az elgondolása, nagyot nyerhet – azaz az idén a pálya is a kaszinó élményével ér fel. Ha esik vasárnap délután, már valószínűleg az is pontot ér el, aki végigmegy a versenyen, és nem esik ki.

A győzelemre a három élcsapat hat pilótája egyaránt lát esélyt, és a Renault-t kormányzó Fernando Alonso – aki tavaly az első rajtkockából indulva, a verseny leggyorsabb körét futva nyert a McLaren-Mercedesszel – is úgy véli, hogy képes kiugró eredményre. A spanyol a Török Nagydíj után még kevés lehetőséget látott a dobogós hely megszerzésére, talán az időjósok előrejelzései változtatták meg a véleményét.

Akik az eddigi futamokon nem szereztek pontot, jó esélylyel pályáznak rá, főleg a rutinosabbak. Így David Coulthard, aki kétszer is nyert már Monacóban a McLaren-Mercedesszel, Rubens Barrichello, aki a 2006-os Brazil Nagydíj óta képtelen pontszerzésre, vagy Giancarlo Fisichella, aki 200. nagydíjrajtjára készül. Az olasz versenyző a Force India első pontját szeretné megszerezni.

„Csodálatos, hogy éppen Monacóban jubilálok, és bár a tavalyi negyedik helyezés elérhetetlen, egyetlen pont megszerzését is úgy értékelnék mint a győzelmet” – mondta a jubiláns Fisichella.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik