Aschenbrenner Györgynek felemás érzései lehetnek a szombathelyi viadallal kapcsolatban. Egyrészt nagyon megy neki ezeken a pályákon, többször is borsot tört már a World Rally Car-pilóták orra alá A8-as Mitsubishijével, másrészt viszont másodszor zárják ki itt a versenyből.
Szombat este a céldobogón még ünnepelt, néhány órával később azonban már csalódottan üldögélt a csapat szállásán. A felügyelőtestület magához hívatta, és a sportbírói jelentés alapján kizárta a versenyből a pilótát, akinek a hírek szerint 65 kilóval könynyebb volt az autója a megengedettnél.
A technikai bizottság az első kör végén, a szervizparkba befelé menet végezte a mérést (hozzá kell tenni, nem szúrópróbaszerűen, hanem mindenkit ellenőriztek), és csupán Aschenbrennernél találtak ilyen nagy eltérést, a többi élversenyző autója általában jóval nehezebb volt a megengedettnél.
„Asiról” köztudomású, hogy mindig számolgat. Már-már legendás történetek keringenek arról ralis berkekben, hogy nála minden egyes kiló számít, mindennek és mindenkinek megvan a helye az autóban. Navigátort például kizárólag súly alapján választ: 55 kilósnál nehezebb ember még nem ült a Mitsubishi jobb oldali ülésében. Most azonban fatális hiba történhetett.
„Vagy nem volt jó a mérleg, vagy nem álltam tökéletesen rajta, vagy elnézték az eredményt, nem tudom, de az biztos, hogy tévedés történt – állítja Aschenbrenner. – Az autómmal kapcsolatban grammra pontosan tisztában vagyok mindennel, két nappal a verseny előtt mértük meg, és harminc-egynéhány kilóval nehezebb volt a minimumsúlyánál. Ahhoz képest még pluszalkatrészek is voltak benne, nehezebbnek kellett lennie, mint 1230 kiló.”
A szabályok szerint az autónak versenyzők nélkül 1230 kilónak kell lennie, ha Aschenbrenneré 65 kilóval könnyebb volt, akkor a súly–lóerő arány valóban sokkal kedvezőbb volt, és ez a végsebességben rengeteget számít.
Csakhogy Aschenbrenner szerint nem volt nehezebb. Este, amikor a célban közölték vele a tényeket, kérte, ellenőrizzék még egyszer az autót. Azonnal le is plombáltatta, nehogy azt mondják, utólag tett bele valamit. Igen ám, de ez már jó néhány órával az első mérés után volt, tehát ugyanazt a helyzetet nem lehetett reprodukálni.
A versenyző azt mondja, neki nem szóltak, hogy könnyebb az autója, nem írt alá ezzel kapcsolatban semmiféle papírt. Egy mérés volt, amelyet nem ellenőriztek, ő maga nem is tudta, milyen eredmény született. Ha őszinték akarunk lenni, humánusabb lett volna szólni neki, mert ha tudja, hogy úgyis kizárják, valószínűleg nem hajtotta volna az autóját a hátralévő szakaszokon. (Hogy miként vélekedik erről a technikai bizottság, azt nem tudjuk, mivel vezetőjét lapzártánkig nem sikerült utolérnünk.)
A háromtagú felügyelőtestület már nem tehetett semmit: a technikai felügyelő jelentése alapján döntött, és a határozat nem is lehetett más, csak kizárás, mint az összes ilyen jellegű vétségnél.
A csapat természetesen jelezte fellebbezési szándékát, és az ügyről másodfokon döntenek. Szamos Miklós, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség elnöke elmondta: az a feladatuk, hogy az ügyet a legjobban igazolható módon, korrektül tudják majd lezárni.