Kimi Räikkönen már nem tagad ja, csak úgy lát esélyt a világbajnoki cím megszerzésére, ha Lewis Hamilton elkezd hibát hibára halmozni. Csakhogy erre még várnia kell, a McLaren újonc pilótája ugyanis Indianapolisban is olyan meggyőző teljesítményt nyújtott, ami még a legtapasztaltabb veteránoktól sem várható el.
A Kanadai GP után az Egyesült Államok Nagydíját is szinte hiba nélkül hajtotta végig, és ismét le tudta győzni kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót. Pedig akkora nyomást gyakorolt rá a spanyol, mint eddig még egyszer sem, a verseny derekán a célegyenes végén még kerék kerék elleni csatára is sor került.
Hamilton megőrizte hidegvérét, és miután visszaverte a támadást, az addig szemcsésedő abroncsai visszanyerték elvárható tapadásukat. Ettől fogva Alonsónak nem volt esélye, s miután a második kerékcseréket követően az angol előtte maradt, már támadni sem tudott. Nem is volt szabad neki, a McLaren Monaco óta nyilvánvaló csapatstratégiája szerint ugyanis az utolsó boxkiállást követően már nem támadhatják egymást a pilóták – hacsak nem hibázik az elöl haladó, meg kell őrizni a sorrendet. Hamilton pedig távol áll attól, hogy hibázzon, zsinórban második futamát nyerte meg. A McLaren idei harmadik kettős győzelmének köszönhetően az „ezüstnyilak” 35 ponttal vezetnek a Ferrari előtt, a Scuderia ugyanis Indianapolisban is képtelen volt megfogni fő vetélytársát.
Felipe Massa és Räikkönen a harmadik helyért csatázhatott, és bár a finn rajtja nem sikerült jól, fordított gumistratégiájának köszönhetően (a többiekkel szemben nem a verseny végén, hanem annak elején tette fel a lassúbbnak számító, közepesen kemény gumikat) ő lett a mezőny leggyorsabbja. Nick Heidfeldet és Heikki Kovalainent még sikerült megelőznie, de hiába érte utol csapattársát, csak egyszer nyílt esélye az előzésre – Massa egy apró hibája után azonban éppen azon a pontján voltak a pályának, ahol nem tudott a brazil elé kerülni, és mire a hátsó egyenesbe értek, Massa újra felvette a ritmust.
A Ferrari legalább annak örülhet, hogy nem volt olyan nagy a teljesítménybeli különbség, mint Monacóban vagy Montreaban, de ahhoz, hogy forduljon a kocka, ennél többre van szükség. Sokan azonban vitatják, hogy Ross Brawn távollétében képes lesz felállni a Scuderia, és azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy az egyik tesztelés során előkerül a Ferrari szekrényéből az egyik, Michael Schumacherre szabott kezeslábas…
Ami a többieket illeti, Heikki Kovalainen montreali negyedik helye után ötödik lett, és pályafutása során először vezetett a versenyben (a Renault is először állt az élen az idén). A rendkívül mozgalmas és élvezetes futam hőse végül a rajtját csúnyán elrontó Sebastian Vettel lett – a BMW-nél Robert Kubica helyére beugró német az első húsz éven aluli pilóta, aki pontot szerzett F1-es futamon. Üröm az örömben, hogy pontját két honfitársa, Nick Heidfeld (aki egyben csapattársa) és Nico Rosberg műszaki hibájának köszönhette.