A versenytudósításokban csak akkor esik szó róluk, amikor nagy balesetet szenvednek vagy nem engedik el maguk mellett az élpilóták egyikét, és ezzel befolyásolják a végeredményt – ők az úgynevezett kicsik.
Szato Takuma (elöl) jó néhány látványos akciót hajtott végre az idén ? képünkön éppen Juan Pablo Montoyával manôverezik
Szato Takuma (elöl) jó néhány látványos akciót hajtott végre az idén ? képünkön éppen Juan Pablo Montoyával manôverezik
A versenytudósításokban csak akkor esik szó róluk, amikor nagy balesetet szenvednek vagy nem engedik el maguk mellett az élpilóták egyikét, és ezzel befolyásolják a végeredményt – ők az úgynevezett kicsik.
A Formula–1-es mezőnyt az első két verseny alapján három részre lehet osztani. Az elsőbe a futamgyőzelemre esélyes istállók – a Renault, a Ferrari, a McLaren és a Honda – tartoznak. A másodikba a pontszerzésre minden futamon jó eséllyel pályázók, azaz a Williams, a BMW Sauber, a Red Bull és a Toyota, sorolható, míg a harmadik csoportot az utolsó helyeken kullogók alkotják.
Ebben a hármasban a Toro Rosso, a Midland és a Super Aguri kap helyet, és a másik két csoporttal ellentétben itt pontosan meghatározható a sorrend a három gárda között. A rangsort már az idény előtt tudni lehetett, hiszen akadtak egyértelmű jelek, amelyek alapján a három istálló kilógott a mezőnyből.
A Minardit felvásárló Toro Rosso a Red Bull pénzéből gazdálkodik, ráadásul a Minardinak adott motorkedvezményt kihasználva V10-es erőforrásokat használ, ezért előrébb tart társainál. A Jordan-utód Midland orosz licencszel indul, és bár pénzben náluk sincs hiány, szakmailag nincs a Toro Rosso szintjén a gárda. A Super Agurinál viszont gyorsabb, ami nem is csoda, hiszen a japán csapat csak az idény előtti hónapokban állt össze.
A Toro Rossótól még azt is el lehet várni, hogy a középmezőnybe tartozó csapatokat támadja, és bár időnként erre sor is kerül, a versenyek végére visszazuhan a mezőny hátsó traktusába. Az ötven százalékban Gerhard Berger tulajdonában lévő gárdától még a nagycsapatok egy része is megijedt, kifogásolta is a tízhengeres motorok használatát. A versenyeken kiderült, nincs ok a pánikra, mert bár jó rajtokra és egy-két gyors körre futotta az erejükből, Vitantonio Liuzzi és Christian Klien távol került a pontszerző helyektől.
A Midlandnek és a Super Agurinak ezzel szemben még csak villanása sem volt, Szato malajziai produkcióját viszont édemes volt feljegyezni. A japán hősies küzdelmet vívott a Midland és a Toro Rosso pilótáival, akiket a versenyen hosszabb-rövidebb ideig maga mögött is tartott. Vitantonio Liuzzinak csak fél távnál, Tiago Monteirónak a futam kétharmadánál adta meg magát, nem kis csatát követően. Ahhoz képest, hogy négyéves Arrowsszal vesz részt a futamokon, ez szenzációs produkció – csak pontot nem osztanak érte.