A Ferrari biztosan nem csatlakozik 2008-ban ahhoz a sorozathoz, amelyet a Formula-1 riválisaként indítanának a nagy autógyárak Grand Prix World Championship néven. Az utóbbi hat év világbajnok csapata ugyanis meghosszabbította a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) az úgynevezett Concorde-szerződést, s a megállapodás értelmében 2012-ig mindenképpen a Formula-1 főszereplője marad.
A Concorde-szerződés kizárja, hogy annak aláírója bármely más konkurens versenysorozatban csapatot szerepeltessen.
A Ferrari kiugrásával gyakorlatilag a szemétkosárba került az a terv, hogy négy nagy gyártó - a Ferrari, a DaimlerChrysler (Mercedes), a Renault és a BMW (Williams) - saját világbajnokságot alapítson 2008-ban. Ezzel a fenyegetéssel mostanáig nyomást gyakorolhattak Bernie Ecclestone-ra (képünkön), az F1 fő jogtulajdonosának képviselőjére, aki a gyártók szerint a haszon túlságosan nagy részét szerzi meg magának, és túl keveset juttat a szakág főszereplőinek és fő kockázatvállalóinak. Ráadásul a döntésekbe sem engedi kellő mértékben beleszólni az autógyárakat.
Ecclestone megelégedettségét fejezte ki a Ferrari döntése miatt, és hozzátette: a jövőben minden csapat több pénzt kapna vissza a bevételekből, de nekik is alá kellene írniuk az új Concorde-szerződést.
"A Formula-1 jövője ezzel biztosítottnak látszik" - dörzsölte a tenyerét Ecclestone, aki azt is elárulta, hogy a következő három évre 500 millió dollár pluszbevételt ajánlott a csapatoknak. Az üzletember a BBC-nek elmondta: telefonon beszélt a McLaren, a Renault és a Williams képviselőivel is, és az első visszajelzések pozitívak.
Ecclestone-hoz hasonlóan nagyon elégedett volt Max Mosley, az FIA elnöke is, aki a következőket nyilatkozta: "Rendkívüli örömünkre szolgál, hogy a sikerült megegyezésre bírni a jogtulajdonost és a legrégebbi Formula-1-es istállót. Ez a megállapodás döntő, ugyanis biztosítja az FIA legfontosabb versenysorozatának jövőjét."
Az NSO ajánlja:A vb végeredményeFormula-1 adatbank 2004Futamról futamra, 2004EdzéspárbajEgyéni világbajnokok