Loeb triplázott

TÓTH ANITA jelenti TrierbőlTÓTH ANITA jelenti Trierből
Vágólapra másolva!
2004.08.22. 17:34
Címkék
A megbízhatóság volt a legfontosabb az OMV Német Rali zárónapján, hiszen a hét gyorsasági szakaszt jóformán szerviz nélkül kellett teljesíteniük a pilótáknak. Pontosabban három gyorsasági után kaptak húsz percet a tankolásra és a kerékcserére, ám az autón a két versenyzőn kívül csak két szervizes dolgozhatott, kizárólag azokkal az alkatrészekkel és szerszámokkal, amelyek a kocsiban voltak.
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
A Citroennek azonban ez sem okozott gondot: Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is, hiszen a viadal hároméves vb-történetében eddig csak neki sikerült győzni. A 29 éves francia ezzel hatalmas lépést tett a világbajnoki cím megszerzése felé, bár egyelőre erről még nem beszél.
"Talán sohasem versenyeztem még ilyen nehéz körülmények között, különösen szombaton reggel volt pokoli a helyzet - mondta Loeb. - Csak kemény munkával lehetett úton tartani az autót, mindenki a versenyben maradásért küzdött, minden kanyarban benne volt a kiesés lehetősége. De szerencsére itt vagyunk, és az első helyen."
A másik Citroen-pilóta, Carlos Sainz a harmadikként ért célba a viadalon, és öreg rókaként megengedhette magának, hogy a szabályokat kritizálja. És tényleg van abban valami, hogy nagyon nehéz a szervizparkba menet, két órával a gyorsasági szakasz rajtja előtt gumit választani úgy, hogy az időjárás szinte percenként változik.

Az N-csoportban összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet
Az N-csoportban összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet
Az N-csoportban összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet
A Ford is jó versenyt tud maga mögött: Francois Duval már szombaton este (a lapzártánk után véget ért szuperspeciálison) átvette a második helyet Sainztól, amit aztán meg is tartott a leintésig. Azt mondja, pályafutása eddigi legjobb eredménye elsősorban annak köszönhető, hogy ez a viadal (az időjárás és a pályák) nagyon hasonlított azokra, amiket pályafutása kezdetén hazájában, Belgiumban teljesített. Hét szakaszgyőzelme kiemelkedő: ha nincs az első napi váltógondja, és a Solberg balesete utáni időátlagoláskor nem jár rosszul (ő még teljesítette - igaz, elég zaklatott lelkiállapotban - a szakazt, a két fő riválisa azonban az övénél14 másodperccel jobb, megállapított időt kapott) biztosan megszorongatja Loeböt.
Duval csapattársa Markko Märtin negyedikként érkezett és ezzel felzárkózott a pontverseny második helyére. Ez azért is megy csodaszámba, mert rögtön az első nap tetemes hátrányba került, még a pontszerző helyektől is távol volt (most a hátránya Loeb mögött 29 pont).
A további pontszerző helyeken a két Peugeot-pilóta, a 307 WRC-vel korábban még sohasem versenyző Cedric Robert és a rutinosabb Freddy Loix, valamint a skodás Tony Gardemeister és a subarus Mikko Hirvonen ért célba. A Subaru-csapat egyébként vasárnap megerősítette, hogy a zúzódásokon kívül nem esett baja az Impreza WRC-t szombaton ripityára törő Petter Soblerg, Phil Mills páros egyik tagjának sem.

OMV Német Rali, a vb 10. futama, Trier:

Abszolút sorrend: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:01:57.4, 2. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 29.1 mp h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:09.5 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:40.4 p h., 5. Robert, Bedon (francia, Peugeot 307 WRC) 3:30.1 p h., 6. Loix, Smeets (belga, Peugeot 307 WRC) 4:06.0 p h., 7. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia WRC) 5:44.2 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 6:41.1 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 76 pont, 2. Märtin 47, 3. Sainz 46, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 44, 5. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 42, 6. Duval 39. Gyártók: 1. Citroen 125, 2. Ford 96, 3. Subaru 67, 4. Peugeot 65, 5. Mitsubishi 17
Az N-csoportban Xavier Pons megőrizte első helyét, ám az összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet. A finn pilótának nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja szerezni a világbajnoki címet, hiszen neki már csak egy versenye van hátra a sorozatból (az idény elején ki kell jelölni azokat a futamokat, amelyeket bele akarnak venni a pilóták az értékelésbe), miközben az egyik legfőbb riválisává előlépett Alister McRae-nek még kettő. Nagyon úgy áll tehát a helyzet, hogy a világbajnoki cím Ausztráliában dől majd el, ahol a korábbi tapasztalatok szerint Paasonen és McRae is rendkívül gyors szokott lenni. S hogy mi történt a bajnokság eddigi második helyezettjével, Manfred Stohllal? Nos, ő bevetette ezen a futamon az éppen csak elkészült Evo8-as Mitsubishi Lancert (erre csak kevesen vállalkoztak, köztük egy japán, akről Stohl viccesen azt mondta: könnyű neki, már az Evo10-est is ismeri), és egyelőre még csak tanulgatja azt. A szintén privát alakulatban (OMV World Rally Team) autózó pilótának ezek után az idén már biztosan nem sikerül visszaszerezni a 2000-ben egyszer már elhódított világbajnoki koronát.

Következik (szeptember 3-5.): Japán Rali, a vb 11. futama, Cardiff
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik