A megbízhatóság volt a legfontosabb az OMV Német Rali zárónapján, hiszen a hét gyorsasági szakaszt jóformán szerviz nélkül kellett teljesíteniük a pilótáknak. Pontosabban három gyorsasági után kaptak húsz percet a tankolásra és a kerékcserére, ám az autón a két versenyzőn kívül csak két szervizes dolgozhatott, kizárólag azokkal az alkatrészekkel és szerszámokkal, amelyek a kocsiban voltak.
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is
A Citroennek azonban ez sem okozott gondot: Sebastien Loeböt ezentúl hívhatnánk akár "Mr. Német Ralinak" is, hiszen a viadal hároméves vb-történetében eddig csak neki sikerült győzni. A 29 éves francia ezzel hatalmas lépést tett a világbajnoki cím megszerzése felé, bár egyelőre erről még nem beszél. "Talán sohasem versenyeztem még ilyen nehéz körülmények között, különösen szombaton reggel volt pokoli a helyzet - mondta Loeb. - Csak kemény munkával lehetett úton tartani az autót, mindenki a versenyben maradásért küzdött, minden kanyarban benne volt a kiesés lehetősége. De szerencsére itt vagyunk, és az első helyen." A másik Citroen-pilóta, Carlos Sainz a harmadikként ért célba a viadalon, és öreg rókaként megengedhette magának, hogy a szabályokat kritizálja. És tényleg van abban valami, hogy nagyon nehéz a szervizparkba menet, két órával a gyorsasági szakasz rajtja előtt gumit választani úgy, hogy az időjárás szinte percenként változik.
Az N-csoportban összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet
A Ford is jó versenyt tud maga mögött: Francois Duval már szombaton este (a lapzártánk után véget ért szuperspeciálison) átvette a második helyet Sainztól, amit aztán meg is tartott a leintésig. Azt mondja, pályafutása eddigi legjobb eredménye elsősorban annak köszönhető, hogy ez a viadal (az időjárás és a pályák) nagyon hasonlított azokra, amiket pályafutása kezdetén hazájában, Belgiumban teljesített. Hét szakaszgyőzelme kiemelkedő: ha nincs az első napi váltógondja, és a Solberg balesete utáni időátlagoláskor nem jár rosszul (ő még teljesítette - igaz, elég zaklatott lelkiállapotban - a szakazt, a két fő riválisa azonban az övénél14 másodperccel jobb, megállapított időt kapott) biztosan megszorongatja Loeböt. Duval csapattársa Markko Märtin negyedikként érkezett és ezzel felzárkózott a pontverseny második helyére. Ez azért is megy csodaszámba, mert rögtön az első nap tetemes hátrányba került, még a pontszerző helyektől is távol volt (most a hátránya Loeb mögött 29 pont). A további pontszerző helyeken a két Peugeot-pilóta, a 307 WRC-vel korábban még sohasem versenyző Cedric Robert és a rutinosabb Freddy Loix, valamint a skodás Tony Gardemeister és a subarus Mikko Hirvonen ért célba. A Subaru-csapat egyébként vasárnap megerősítette, hogy a zúzódásokon kívül nem esett baja az Impreza WRC-t szombaton ripityára törő Petter Soblerg, Phil Mills páros egyik tagjának sem.
OMV Német Rali, a vb 10. futama, Trier:
Abszolút sorrend: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:01:57.4, 2. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 29.1 mp h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:09.5 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:40.4 p h., 5. Robert, Bedon (francia, Peugeot 307 WRC) 3:30.1 p h., 6. Loix, Smeets (belga, Peugeot 307 WRC) 4:06.0 p h., 7. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia WRC) 5:44.2 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 6:41.1 p h. A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 76 pont, 2. Märtin 47, 3. Sainz 46, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 44, 5. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 42, 6. Duval 39. Gyártók: 1. Citroen 125, 2. Ford 96, 3. Subaru 67, 4. Peugeot 65, 5. Mitsubishi 17
Az N-csoportban Xavier Pons megőrizte első helyét, ám az összetettben továbbra is az OMV-pilóta, Jani Paasonen vezet. A finn pilótának nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja szerezni a világbajnoki címet, hiszen neki már csak egy versenye van hátra a sorozatból (az idény elején ki kell jelölni azokat a futamokat, amelyeket bele akarnak venni a pilóták az értékelésbe), miközben az egyik legfőbb riválisává előlépett Alister McRae-nek még kettő. Nagyon úgy áll tehát a helyzet, hogy a világbajnoki cím Ausztráliában dől majd el, ahol a korábbi tapasztalatok szerint Paasonen és McRae is rendkívül gyors szokott lenni. S hogy mi történt a bajnokság eddigi második helyezettjével, Manfred Stohllal? Nos, ő bevetette ezen a futamon az éppen csak elkészült Evo8-as Mitsubishi Lancert (erre csak kevesen vállalkoztak, köztük egy japán, akről Stohl viccesen azt mondta: könnyű neki, már az Evo10-est is ismeri), és egyelőre még csak tanulgatja azt. A szintén privát alakulatban (OMV World Rally Team) autózó pilótának ezek után az idén már biztosan nem sikerül visszaszerezni a 2000-ben egyszer már elhódított világbajnoki koronát.
Következik (szeptember 3-5.): Japán Rali, a vb 11. futama, Cardiff