Baumgartner célja a cél

Vágólapra másolva!
2003.09.13. 21:28
Címkék
Baumgartner Zsolt egész délelőtt keményen dolgozott.Az összes időt kihasználta a gyakorlásra, és megfogadva Eddie Jordan tanácsát, mindent annak rendelt alá, hogy minél többet megtudjon a sárga versenyautóról, amelyet a tulajdonosa szerint egyáltalán nem könnyű vezetni.
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Baumgartner (képünkön) nem ugyanazzal a taktikával versenyez, mint Fisichella
Főleg ezen a pályán, amelyen a célegyenes végén 350-ről 70 kilométer per órás sebességre lassítanak le a pilóták. És az ehhez rendelkezésre álló táv mindössze 90-120 méter, attól függően, ki milyen féktávot választ.
Baumgartner profi módon tette a dolgát. Nem csúszott ki, nem mutatott be látványos piruetteket, viszont rengeteg tapasztalatot gyűjtött a Jordan-Fordról. Három-négy körönként kiállt a boxba, hogy megváltoztasson egy-egy beállítást, különböző gumikat tesztelt – tanult.
Eközben Ralph Firman a frászt hozta a magyar szurkolókra.
Az ír fiú a második szabadedzés után versenyzőoverallban lépett ki a Jordan-istálló buszából. "Na, mi újság? Mégis mész?” – kérdezték legalább féltucatnyian egy perc leforgása alatt. Firman azonban lemondóan legyintett: "Dehogy, csak fotózás lesz…”
És tényleg jött egy modell, nyakig érő lábbal, hiperminiszoknyában, és pózolt Firmannel.
De bármennyire helyes volt a lány, összességében mindenképpen Baumgartner járt jobban – pedig ő "csak” órákig elemezte a mérnökeivel a köridőit délután.
– A délelőtti teszten nem az időeredmény volt fontos számunkra. Sokat mentünk kopott gumikkal és folyamatosan csökkenő üzemanyaggal, hogy kipróbáljuk, milyen beállításokat használjunk a versenyen.
– Sikerült megtalálni a megfelelőt?
– Úgy érzem, igen.
– Elégedett a rajtpozíciójával?
– Igen, bár azért jobb lett volna, ha még Verstappent is meg tudom előzni. De azon sem csodálkozom, hogy nem sikerült, mert szerintem az egész mezőnyben az én autómban volt a legtöbb benzin.
– Ezek szerint nem kell a rajt után néhány körrel kijönnie a boxutcába.
– Csak körülbelül a tizenkilencedik kör tájékán látogatom meg először a szerelőket.
– Miért választották ezt a taktikát?
– Mindenkinek más a célja a taktikával. Nekem az a tervem, hogy teljesítsem a versenytávot. A csapattársamnak, Fisichellának egészen más. Ô arra apellál, hogy balhé lesz a rajt után, és ha bejön a safety car, akkor ő jó néhány pozíciót nyer. Ezért megy könnyebb autóval, mint én. Viszont ha ez nem így lesz, akkor sokat bukik.
– Ön szerint várható valamilyen kalamajka az első kanyarban?
– Minden évben szokott lenni, miért éppen az idei lenne kivétel? Én mindenesetre megpróbálok kimaradni belőle, mert célba kell érnem. Bízom benne, hogy ez az újfajta motor tartósabb lesz, mint a Hungaroringen használt. Ja, és remélem, hogy Alonso nem tol le az első kanyarban. Meglátjuk…

Számításaink szerint

Hét nagydíjat felölelő "pole-mentes” sorozat után ismét edzéselső lett Michael Schumacher. A német pilótanagyság legutóbb az Osztrák GP-n indulhatott az élről, és akkor győzelemre is váltotta szombati részsikerét. Schumi – aki az utóbbi három alkalommal rendre alulmaradt Rubens Barrichellóval szemben az időmérőn – pályafutása során 55-ödször szerezte meg a legértékesebb rajtpozíciót. Ami Rubinho edzésbronzát illeti, a brazil az idén harmadszor veselkedhet neki a harmadik kockából.

És akkor a grid túlsó végére! Fernando Alonso 2003-ban már másodszor került az utolsó sorba; az A1-Ringen a 19. helyről rajtolt, szintén balszerencsés megcsúszás következtében. Csapattársa, Jarno Trulli ugyanakkor mogyoródi formában tekerte a kormányt, elvégre megint a hatodik helyről vághat neki a viadalnak. Az olasznak amúgy is remek a szériája: az utóbbi hat időmérőn kivétel nélkül az első hatban végzett (6., 6., 2., 4., 6. és 6.). A két pilóta közti edzéspárbajban így nem is vezethet más, mint Trulli (8–6).

Alonso után essék most szó egy másik spanyolról, Marc Genéről is. A Williams tesztpilótájából ideiglenesen a grove-iak második számú versenyzőjévé avanzsáló rokonszenves ibériai karrierje legpazarabb hivatalos tréningjén van túl. Eddigi legjobbja az 1999-es Német Nagydíjon elért 15. rajthely volt. (Akkoriban a Minardival rótta a köröket.) A "másik” williamses, Juan Pablo Montoya pályafutása során tizenhetedszer került az első sorba.

A legjobbak mondták

Michael Schumacher:
– Hosszú idő telt el azóta, hogy legutóbb a pole-ból indultam, de szerintem ez a megfelelő idő, hogy újra megtegyem. Ebben a sportban természetes, hogy egyszer fent vagy, máskor meg lent, és az utóbbi két viadalon mi eléggé balszerencsések voltunk. Most a csapat kemény munkájának köszönhetően megváltozott a helyzet. Az autót is fejlesztettük, és a Bridgestone-tól is jó gumit kaptunk.

Juan Pablo Montoya: – Jó kör volt, az első két szektorban gyorsabb voltam, mint Michael, ám a pálya utolsó szakaszában alulkormányozott volt az autóm, az Ascari-kanyarban elkövettem egy apró hibát – túl széles ívet használtam –, ezen múlt a pole pozíció. Noha a pálya koszosabbik oldaláról rajtolok majd, bizakodó vagyok, mivel az autónk és a gumink rendkívül jó.

Rubens Barrichello: – Reggel nem voltam elégedett az autóval, de a bemelegítésre már minden rendben volt. Remélem, holnap minden jól megy majd – hoszszú verseny lesz…

Kimi Räikkönen: – Kiváló kör volt, de a versenyen még jobbak leszünk. Az előző futamokhoz képest kicsi a különbség, minden lehetséges, fantasztikus küzdelemre számítok.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik