A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Magyar Nagydíj óta megváltoztatta az abroncsokra vonatkozó szabályokat, így most már nemcsak a futamok előtt, hanem a verseny után is ellenőrzik a gumikat. A Michelint ugyanis azzal vádolták meg, hogy az abroncsai a versenyek végére szélesebbé válnak a megengedettnél. A francia gyár új gumikat készített, amelyek a nyilatkozatok szerint jobbak, mint a korábbiak. A kialakult helyzetről a Michelin sportigazgatóját, Pierre Dupasquier-t kérdeztük.– Mit szólt, amikor azt hallotta, hogy három héten belül új gumikat kell gyártaniuk? – Mióta megvan az új szabály, semmi gondunk sincs. Addig volt baj, amíg csak azt mondták, ez a gumi nem jó, de nem tudták, milyen legyen az új. Az volt a baj, hogy a Magyar Nagydíjig semmit sem hallottunk, akkor meg jöttek ezzel, hogy verseny közben, meg verseny után akarják mérni a gumik szélességét. Csak azt nem vették figyelembe, hogy nem könnyű egy puha, meleg, deformált gumiról eldönteni, hogy mikor szabályos és mikor nem.– Milyen az új, keményebb oldalfalú abroncs? – Jobb, mint az elődje. – A Magyar Nagydíjon szinte taroltak. Mi volt a titkuk?– Nem volt ott semmi titok. Mi végeztük a munkánkat, ahogy szoktuk, a Bridgestone meg nagyon mellényúlt. Sem a puhábbik, sem pedig a keményebb abroncsával nem voltak elég gyors. – Monzában úgy tűnik, kiegyenlítettebb a küzdelem a két gumigyár között. – Ne beszéljünk gumigyárakról, mondjuk inkább azt, hogy a michelinesek és a Ferrari között kiegyenlítettebb a küzdelem. – Mi lehet a győztes fegyvere a vasárnapi viadalon? – Ezen a pályán az nyer, aki később fékez. Képzelje csak el, a célegyenesben nyolcvan métert tesznek meg a pilóták másodpercenként. És aztán tiszta erőből rá kell lépniük a fékre. Aki később teszi ezt, és kockáztat, az tovább száguld 350 kilométer per órával. Ilyen egyszerű…