Juan Pablo Montoya: – Az egész hétvége remekül alakult, a mai nap pedig egyenesen fantasztikus volt. Kiválóan rajtoltam, attól kezdve pedig szinte semmi problémám sem volt, bár a 15. kör környékén nem volt megfelelő a csúcssebességem. Nem tudom, mi történt a rajtnál, egyszer csak mindenki eltűnt mögülem. A hőség nem zavart, végig friss voltam, de tudom, hogy mögöttem hatalmas volt a csata.
David Coulthard: – Nagyon elégedett vagyok az eredményemmel, roppant nehéz volt ez a hétvége. Kimit a vébé szempontjából sajnálom, de az a lényeg, hogy nem esett baja. A verseny alatt arra figyeltem, hogy kíméljem a gumijaimat, így amikor Michael és Trulli abroncsai elkoptak, tudtam támadni.
Jarno Trulli: – Csodálatos érzés végre dobogóra kerülni a Renault-csapat tagjaként. Jól jött a rajtnál történt ütközés, a verseny első kétharmadán könnyedén tartottam a második helyet. Tizenöt körrel a vége előtt romlani kezdtek a gumijaim, és gyorsan vesztettem két pozíciót. Michael defektje nagyon nagy szerencse a számunkra, így a nagy hőségben megtérült a sok munkánk.
Michael Schumacher: – Csalódott vagyok, mert nyolc helyett csak két pontot gyűjtöttem, de legalább még mindig én vezetek a pontversenyben. Tudtam, hogy a Williams itt a legerősebb ellenfelünk, de mivel a rajt után beragadtam a Renault-k mögé, nem tudtam támadni Montoyát. Nem tudom, mi okozta a defektet, ezt ki kell vizsgálnunk. Roppant izgalmas négy futam vár ránk.
Kimi Räikkönen: – Nagyon fáj a lábam, néhány nap kell, amíg rendbe jön. Nem volt kockázatos a külső íven menni, könynyen elfértem Rubens mellett, én biztosan nem hibáztam. Nem kell bűnöst keresni, az már semmin sem változtat. Az egyetlen jó dolog, ami ezen a délutánon történt, Michael defektje volt.
Rubens Barrichello: – Nem tudtam hova menni, amikor a baleset történt, szerintem Kimi és Ralf is sokat kockáztatott, főleg Kimi, aki roppant szűk helyen akart megelőzni. Amikor Ralf balra húzott, nem tudtam mit csinálni, fékeztem, de már késő volt, és amikor leszakadt a kerekem, véget ért a versenyem. Pedig nagyon jó eredményt is elérhettem volna.
Ralf Schumacher: – Csalódott vagyok, de néha ilyen az autóversenyzés: nem tudhatod mindig, hogy a körülötted lévők mit akarnak csinálni. Védtem a pozíciómat, de semmilyen hirtelen mozdulatot sem tettem, szerintem a többieknek lett volna idejük elmenni az utamból. Räikkönen autójának becsapódása maradandó sérülést okozott a kocsimon, ezért nem tudtam folytatni a versenyt.
Számításaink szerint
Juan Pablo Montoya a 46. Formula–1-es futamán vett részt, és a harmadik győzelmét könyvelte el. Ezt megelőzően a 2001-es monzai és az idei monte-carlói versenyt tudta megnyerni – az előbbit Rubens Barrichello, az utóbbi pedig Kimi Räikkönen előtt. A kolumbiai sorozatban hatodszor állhatott fel a pódimra, ami szédületes egyéni csúcs, ugyanakkor nem ez a leghosszabb pontszerző szériája, mert a 2001-es Japán és a 2002-es Osztrák Nagydíj között egyhuzamban hétszer került be az első hatba.
A diadal mellett a leggyorsabb kör és a pole is a Williams-pilótáé volt, így Montoya mesterhármast ért el – méghozzá karrierje során először! Ebben a szezonban ő a harmadik, aki triplát jegyez, rajta kívül Michael Schumacher kétszer, míg Barrichello egyszer tarolt.
Tizenkét futam elteltével ideje felidéznünk, a 2003-as vb-n kik futották meg verseny közben a leggyorsabb kört. Nos, Räikkönen, M. Schumacher és Barrichello három-három alkalommal bizonyult futam közben a legsebesebbnek, míg Fernando Alonso egyszer. A kolumbiainak az idén ez a második leggyorsabb köre, először Franciaországban repesztett, mint a szélvész.
Végezetül említsük meg, hogy a Renault-csapat az idényben ötödször képviselteti magát mindkét versenyzőjével a legjobb nyolcban. Korábban Ausztráliában, Malajziában, Brazíliában és Monacóban szerzett egyszerre pontot a két pilóta. A második idényében járó Toyota fennállása során először duplázott.
51. Német Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság
A 67 körös (306.458 km) verseny végeredménye:
1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:28:48.765 (átlag: 207.036 km/óra)
2. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:05.459 p h.
3. Trulli (olasz, Renault, M) 1:09.060 p h.
4. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:09.344 p h.
5. Panis (francia, Toyota, M) 1 kör h.
6. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1 kör h.
7. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1 kör h.
8. Button (brit, BAR-Honda, B) 1 kör h.
9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 2 k h., 10. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, kicsúszás)* 3 k h., 12. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth, B) 5 k h., 13. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, motor)* 7 k h.
*=nem ért célba
Feladta: Barrichello (brazil, Ferrari, B, tömegkarambol), Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, tömegkarambol) és Firman (brit, Jordan-Ford, B, tömegkarambol) 0, R. Schumacher (német, Williams-BMW, M, tömegkarambol) és Frentzen (német, Sauber-Petronas, B, tömegkarambol) 1, Wilson (brit, Jaguar-Cosworth, M, erőátvitel) 6, Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B, műszaki hiba) 23 megtett kör után
Leggyorsabb kör: Montoya (14. kör) 1:14.914 (átlag: 219.804 km/óra)