MLSZ: a „légiósszabály” után jön a „nézőszabály” is?
A Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) elnöke, Csányi Sándor szerdán beszélt arról, hogy az NB I-es meccsekről gyakorlatilag elfogytak a nézők. Az MLSZ elnökségi tagja, Török Gábor pedig már az egyik megoldási javaslatról nyilatkozott a Nemzeti Sportnak.
![]() |
„A probléma jelentősége miatt korbácsra és mézesmadzagra van szükség" (Fotó: Földi D. Attila) |
„Ha adva van egy termékem, amelynek a minősége – finoman fogalmazva is – vitatható, azt csak úgy tudom eladni, ha reklámozom – mondta Török Gábor, az MLSZ elnökségi tagja. – A közönségszervezés e tekintetben nem csodafegyver, hanem marketingeszköz, amely ahhoz szükséges, hogy a csúcsterméknek jóindulattal sem nevezhető labdarúgásunkat eladjuk. A szövetséget borzasztóan frusztrálja, ha azt látja, hogy a Magyarország–Norvégia pótselejtezőre csaknem huszonkétezer szurkoló vásárol belépőt, majd egy hét sem telik el, és az élvonal hat mérkőzését összesen nem látja tízezer néző."
A döbbenetesen alacsony NB I-es nézőszámra nem találtunk példát |
„Az lenne jó, ha az élvonalbeli klubokat is megdöbbentené a szurkolók érdektelensége. Azt vettem ugyanis észre, hogy néhány csakugyan remek kezdeményezés után a csapatok elkényelmesedtek e téren. Ölbe tett kézzel számolgatják az MLSZ-en keresztül kapott támogatásokat, és nem foglalkoztatja vagy izgatja őket különösebben, hogy hányan járnak ki a meccseikre" – folytatta Török.
Ezért az MLSZ-ben már többször szóba került, hogyan lehetne a szereplőket hatékonyabb közönségszervezésre ösztönözni.
„A hangsúly az ösztönzésen van. A kluboknak be kell látniuk, hogy szükség van a szurkolókra, még akkor is, ha idehaza nem származik számottevő bevételük a jegyértékesítésből. Ha foghíjasok a lelátók, és nincsenek nézők, joggal tesszük fel a kérdést: mi végett van ez az egész?! Az MLSZ ösztönözte a csapatokat a fiatal labdarúgók bevetésére és a légiósok számának csökkentésére is, de nem zárható ki, hogy a következő lépésben arra buzdítja őket – némi támogatásért cserébe –, hogy minden tőlük telhetőt tegyenek meg a nézőszám növeléséért. Ez egyelőre csak egy ötlet, ám a probléma jelentősége miatt korbácsra és mézesmadzagra van szükség" – hangsúlyozta az elnökségi tag.
Összesen | Átlag | A legmagasabb nézőszám | |
1. forduló | 17 724 | 2954 | Haladás–FTC: 4395 |
2. forduló | 17 902 | 2984 | FTC–DVTK: 6027 |
3. forduló | 18 047 | 3008 | DVTK–Videoton: 4264 |
4. forduló | 16 766 | 2794 | Videoton–FTC: 5020 |
5. forduló | 20 268 | 3378 | FTC–MTK: 6817 |
6. forduló | 15 334 | 2556 | DVSC–FTC: 6241 |
7. forduló | 20 388 | 3398 | FTC–Paks: 7419 |
8. forduló | 18 320 | 3053 | Újpest–FTC: 8445 |
9. forduló | 21 914 | 3652 | FTC–Békéscsaba: 8824 |
10. forduló | 13 516 | 2253 | Haladás–Vasas: 4085 |
11. forduló | 21 475 | 3579 | FTC–Bp. Honvéd: 9037 |
12. forduló | 17 248 | 2875 | FTC–Haladás: 7869 |
13. forduló | 18 132 | 3022 | DVTK–FTC: 8165 |
14. forduló | 15 417 | 2570 | FTC–Vasas: 6873 |
16. forduló | 9555 | 1592 | DVSC–DVTK: 2615 |