Az idén ötödször rajtolhat az első rajtkockából Lewis Hamilton, aki hatodik edzéselsőségekor, Barcelonában büntetése miatt kénytelen volt átengedni az előkelő pozíciót Pastor Maldonadónak, aki utóbb a futamot is megnyerte. Mivel a legutóbbi három Szingapúri Nagydíjat a pole-ból rajtoló versenyző nyerte meg, az idén eddig három versenyt nyerő McLaren-pilóta bizakodhat.
„Csak ismételni tudom magam: fantasztikus munkát végez a csapat – mondta Hamilton, aki 24. pole-jával utolérte az örökranglistán Nelson Piquet-t és Niki Laudát. – Seb hihetetlenül gyors ezen a hétvégén, óriási, hogy sikerült ilyen időeredményt elérni. Nagy szerencse is kellett ehhez, hiszen hosszú a kör, nehéz úgy időzíteni a kört, hogy senki se kerüljön eléd. A gumik megfelelő állapotát sem egyszerű eltalálni, hogy tökéletesen végigbírják a kört.”
Az edzés meglepetésembere Pastor Maldonado volt. A Williams venezuelai pilótája a Spanyol Nagydíjon aratott győzelme óta nyolc versenyen egyetlen pontot sem szerzett, de most a második rajtkocka megszerzésével kiváló pozícióba hozta magát.
„Keményen dolgozik a csapat, s ennek köszönhető a jó eredmény. Pénteken útvesztőbe tévedtünk, úgy tűnt, nem találjuk a kiutat, de az időmérőn szakaszról szakaszra sikerült javítanunk a kocsin, és a második etapra hirtelen tökéletessé vált a kocsi egyensúlya, nyomhattam a gázt. A versenytempónk is nagyon jó, várom a rajtot, mert úgy érzem, van keresnivalónk” – fogalmazott Maldonado, akinek dicsőségét növeli, hogy olyan pillanatban érte el, amikor csapattársa, Bruno Senna a boxban magyarázkodott a csapatnak a második edzésen elkövetett bakija miatt. A brazil a falnak ütközött, és megrongálta autója bal hátsó részét.
Sebastian Vettel mind a három szabadedzést az élen zárta, de az időmérőn nem tudta megtartani fölényét. A világbajnoki címvédő, aki az idén csupán három pole pozíciót szerzett, nem tudta leplezni csalódottságát.
„Kicsit csalódott vagyok, főleg a harmadik szakasz miatt. Persze a harmadik rajtkockából sem olyan rossz indulni, hiszen az autónak megvan a sebessége a jó eredményhez. Kár, hogy nem tudtuk megtenni a hiányzó lépést az időmérőn ahhoz, hogy a mienk legyen a pole. Sajnos már a második szakaszban is éreztem, hogy valami nem stimmel, és végül sajnálom, hogy nem tudtunk jól időzíteni” – mondta a német.
Ha valaki együtt tud érezni Vettellel, az Jenson Button. Legutóbb ugyanis az angol járt úgy, hogy az összes szabadedzésen elsőként végzett, mégsem szerezte meg az első rajtkockát: tavaly a Japán Nagydíjon – ám jó előjel lehet vettel számára, hogy az angol nyerni tudott Szuzukában. Az angol ezúttal a 4. rajtkockát szerezte meg.
„Nehéz volt az edzés, nem éreztem kényelmesnek az autót, a hátsó gumikból hamar elszállt a tapadás – mondta Button. – A gumikkal sok gond lesz a versenyen is, de szerintem nekünk nem lesz problémánk. A negyedik rajtkockából még a győzelemről sem kell lemondanom."
Az 5. rajtkockát megszerző Fernando Alonso elégedett a helyezésével, mert nem érez elég erőt a Ferrariban ahhoz, hogy a győzelemért csatázzon.
„Örülnünk kell, mert nem megy a csapatnak ezen a hétvégén, a szabadedzéseken és az időmérőn is túl lassúak voltunk. A pole-ért folyó küzdelemben a McLaren mostanában verhetetlen, és számunkra a dobogó a maximum Szingapúrban. Ehhez jó rajt, jó stratégia és jó gumik kellenek. Sok változótól függ a verseny kimenetele, még az sem kizárható, hogy esni fog” – mondta a vb-pontversenyben 37 pontos előnnyel álló Alonso.
Bár Peter Sauber F1-es csapattulajdonos azt mondta Szingapúrban, hogy ha Lewis Hamilton elfogadja a Mercedes ajánlatát, és vele váltják Michael Schumachert, a hétszeres világbajnoknak azonnal szerződést ajánlana, a Bild úgy tudja, Schumi ebben az esetben a Mercedes sportigazgatója lesz. Ám az új pozíció Hamilton döntésétől függhet: ha az angol marad a McLarennél, nem biztos a váltás a Mercedesnél sem, de mással is pótolhatják Schumit. Eddie Jordan, a BBC szakértője azt mondta, szerdán sok minden kiderül. |
A Mercedes pilótái az időmérő harmadik szakaszában a lágy gumikon mentek ki a pályára, de nem futottak mért kört, így az előlük indulókétól eltérő stratégiával a 9. és a 10. rajtkockát szerezték meg. A döntésben az is szerepet játszott, hogy a múlt heti magny-cours-i teszten kipróbált fejlesztések elmaradtak a várakozásoktól.
„Stratégiai játékot játszunk, és abban bízunk, hogy a versenyen kifizetődik – mondta Michael Schumacher, aki reményei szerint a verseny elején a keményebb gumikon tovább kint maradhat a pályán, mint a riválisok, és a hajrában, könnyű autón futhat majd a gyorsabb szuperlágy abroncsokon. – A harmadik szakaszba jutott autókat látva ez volt a legjobb döntés. Pénteken nem voltak jó edzéseink, de valamennyit javult az autó szombatra.”
Paul di Resta (6.): – Nagyon elégedett voltam az autó egyensúlyával tegnap, de ma szenvedtünk vele a harmadik szabadedzésen. Szóval visszatértünk az alapbeállításhoz, amely az időmérő harmadik szakaszában fizetődött ki, egyértelműen az volt a legjobb köröm a hétvégén. Jó helyzetben vagyunk, remélhetőleg sikerül néhány pontot szereznünk holnap. |
Mark Webber (7.): – Jobb helyezést vártunk ennél. Nehéz kvalifikáció volt, az autó minden egyes körben máshogy viselkedett. Nem volt meg a megfelelő tapadásunk, mint a korábbi edzéseken. Kiábrándító a hetedik hely, de a futam hosszú lesz, és meglesz a lehetőségünk, hogy kihozzunk belőle valamit. |
Romain Grosjean (8.): – Ez az eredmény nem az, amit szerettünk volna, de egész hétvégén szenvedtünk a tempónkkal, szóval összességében jó eredmény volt bekerülni a harmadik szakaszba. Túl keményem nyomtam az utolsó gyors körömben, közel kerültem a falhoz is, de nem hiszem, hogy eltaláltam volna. |
Nico Rosberg (10.): – Az újításaink aránylag jól beváltak, habár nyilvánvalóan még kell egy kis idő, mire teljesen megismerjük azokat. Azzal, hogy nem mentünk ki a harmadik szakaszban, meglesz a lehetőségünk, hogy válasszunk a gumikeverékek között. |
Nico Hülkenberg (11.): – Csalódott vagyok, hogy nem sikerült bejutnunk a legjobb tízbe. A második szakaszban elkövettem néhány apróbb hibát, ami egy pozíciómba került. A tizenegyedik hely azt jelenti, hogy szabadon választhatok gumikeveréket, azt pedig már láttuk, hogy a gumikopás nagy szerepet fog játszani a holnapi versenyen. |
Kimi Räikkönen (12.): – Az autó összességében jobb volt, mint tegnap. A kopottabb gumikon gyorsak voltunk, de valamiért a friss gumikon szenvedtünk a sebességünkkel. A tizenkettedik pozíció nem az, amit akartunk, és nem tűnik úgy, hogy felvesszük a versenyt az élmezőnnyel, de az autó határozottan gyorsabb, mint korábban. |
Felipe Massa (13.): – Rettenetesen szenvedtem azzal, hogy összerakjak egy jó kört, különösen az utolsó szektorban. Óvatosan kell kiválasztanunk a stratégiát vasárnapra, a két gumikeverék között nagy a különbség. A cél az, hogy pontszerző helyen fejezzem be a versenyt. |
Sergio Pérez (14.): – Nyilvánvalóan nehéz hétvégénk van. Ennek az a legfőbb oka, hogy az újításainkból nem tudtuk kihozni a legtöbbet. Ez azért meglepő, mert a korábbi fejlesztéseink beváltak. A második szakaszban futott köröm tiszta volt, azt hiszem, mindent kihoztam belőle, de hiányzik a megfelelő leszorító erő. |
Daniel Ricciardo (15.): – Az első szakaszban futott körömmel elégedettebb vagyok, mint azzal, amit a második szakaszban értem el. Jobb eredményben reménykedtem, talán abban, hogy mind a két Saubert megelőzőm, de ez a pozíció sem rossz. |
Bruno Senna (17.): – Nagyon keményen nyomtam, de túlságosan a pálya szélén vezettem, és emiatt eltört a hátsó futóművem. Sajnálatos, hogy ilyen korán véget ért az edzés ma, de most már a holnapi napra kell fókuszálnunk. Az autónk jó, a verseny hosszú lesz. Nem egyszerű ezen a pályán előzni, de már korábban is rajtoltunk ilyen hátulról itt. |
Kobajasi Kamui (18.): – Mindent megpróbáltunk, de nem tudtunk mit kezdeni az autó túlkormányzottságával. Ezzel a problémával küszködtem a Magyar Nagydíjon is. Tekintettel arra, hogy milyen az autó, most nem látom, hogyan tudnék előrelépni a versenyen, de nem fogom feladni, ez biztos. |
Vitalij Petrov (19.): – Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az időmérő alakult. Ma volt az édesapám születésnapja, ez a kvalifikáció volt az ajándék számára. A ma reggeli balesetem után azt mondta, hogy ne nyomjam olyan keményen. A fiúk nagyszerű munkát végeztek a bokszban, az autó negyedórával az első szakasz előtt készült el, szóval nagy köszönetet szeretnék nekik mondani. |
Heikki Kovalainen (20.): – Őszintén szólva elég nehéz hétvégém van eddig, és a mai teljesítményem sem volt jobb. Minden egyes edzésen szenvedtem az autó egyensúlyával, ami egyértelműen meghatározta a mai napomat. Ennek ellenére a futamon bármi megtörténhet, szóval remélem, hogy sikerül majd pozitív eredménnyel távoznunk innen. |
Timo Glock (21.): – A gumikkal és a fékekkel is szenvedtünk, ami nem túl jó hír. Biztatóan indult a tegnapunk, és tulajdonképpen erősnek tűntünk. Csak néhány tizedmásodperccel maradtunk el az időmérőn, és holnap meg kell próbálnunk versenyezni a Caterhamekkel. |
Charles Pic (22.): – Veszítettem egy kis időt a harmadik szektorban a forgalom miatt, ettől eltekintve elégedett vagyok. Annak ellenére, hogy úgy érzem, sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, van még mit tanulnom, hogy még jobb kört érjek el ezen a pályán. |
Narain Karthikeyan (23.): –Elégedett vagyok, mert majdnem tökéletes kört futottam. Keményen nyomtam, és szerintem kiválóan vezettem. A holnapi verseny nagy pszichikai és mentális igénybevételt fog jelenteni, de harcolnunk kell azért, hogy a legjobb eredményt érjük el. |
Pedro de la Rosa (24.): – Összességében a benyomásaim pozitívak, mert sikerült fejlődnünk, de nem teljesítettünk jól az időmérő edzésen. Új szett gumikat használtunk, ezek azonban sokszor leblokkoltak, szóval nem tudtunk egyetlen tiszta kört sem megtenni. Habár tudtam, hogy a büntetésem miatt az utolsó helyről rajtolok, megpróbáltam futni egy gyors kört, de nem tudtam. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.362 | átlag: 171.704 km/ó |
2. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:46.804 | 0.442 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:46.905 | 0.543 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.939 | 0.577 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:47.216 | 0.854 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:47.241 | 0.879 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.475 | 1.113 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:47.788 | 1.426 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | idő nélkül | |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.975 | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:48.261 | |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:48.344 | |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:48.505 | |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.774 | |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.849 | |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | idő nélkül | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:49.933 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:50.846 | |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:51.137 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:51.370 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:51.762 | |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:52.372 | |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:53.355 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Grosjean | 1:47.688 | 1. | Hamilton | 1:46.665 |
2. | Di Resta | 1:48.028 | 2. | Vettel | 1:46.791 |
3. | Räikkönen | 1:48.169 | 3. | Webber | 1:47.513 |
4. | Vettel | 1:48.240 | 4. | Grosjean | 1:47.529 |
5. | Hamilton | 1:48.285 | 5. | Alonso | 1:47.567 |
6. | Webber | 1:48.717 | 6. | Maldonado | 1:47.602 |
7. | Ricciardo | 1:49.023 | 7. | Button | 1:47.661 |
8. | Perez | 1:49.055 | 8. | Di Resta | 1:47.667 |
9. | Button | 1:49.381 | 9. | Schumacher | 1:47.823 |
10. | Alonso | 1:49.391 | 10. | Rosberg | 1:47.943 |
11. | Rosberg | 1:49.463 | 11. | Hülkenberg | 1:47.975 |
12. | Maldonado | 1:49.494 | 12. | Räikkönen | 1:48.261 |
13. | Schumacher | 1:49.546 | 13. | Massa | 1:48.344 |
14. | Hülkenberg | 1:49.547 | 14. | Perez | 1:48.505 |
15. | Vergne | 1:49.564 | 15. | Ricciardo | 1:48.774 |
16. | Massa | 1:49.767 | 16. | Vergne | 1:48.849 |
17. | Senna | 1:49.809 | 17. | Senna | idő nélkül |
18. | Kobajasi | 1:49.933 | |||
19. | Petrov | 1:50.846 | |||
20. | Kovalainen | 1:51.137 | |||
21. | Glock | 1:51.370 | |||
22. | Pic | 1:51.762 | |||
23. | Karthikeyan | 1:52.372 | |||
24. | De la Rosa | 1:53.355 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |