A harmadik szabadedzés előtt a fő kérdés az volt, hogy a péntek délelőtt száraz, majd délután változó körülmények között egyaránt leggyorsabb Lewis Hamilton vajon a javuló aszfalton is első tud-e maradni, illetve, hogy a "gyanúsan" gyors kimi Räikkönen mit tud majd azzal a Lotusszal, amely kánikulában a mezőn egyik legjobb autója.
Ragyogó időben kezdődött a szabadedzés, a levegő 28, az aszfalt hőmérsékelete 37 fokos volt, enyhe déli szél mellett. Az előrejelzések alapján hasonló marad az idő a hétvége hátralevő részében is.
Ideális ív |
Piquet előzésétől Massa drámájáig |
Heikki Kovalainen az első pilóta, aki kifutott a pályára. Nem sokkal mögötte érkezett Vitalij Petrov a másik Caterhamben és a Renault francia pilótája, Romain Grosjean. A Marussia kivételével minden istálló a közepes keverékű abroncsokat rakatta fel, amelyek 0,8 másodperccel tűnnel lassabbnak a lágy gumiknál.
Öt perc elteltével a teljes mezőny "megízlelte" a pályát egy installációs kör erejéig, majd rögtön visszahajtottak a bokszba. Az első komolyabb kör Jea-Eric Vergne nevéhez fűződik, aki 1:25.368-as idővel ért körbe. Sebastian Vettel ezt követően rögtön bement 1 perc 25 másodperc alá, majd Vergne is javított 1:24.212-re, hogy aztán Mark Webber vigye 1:24 alá a legjobb kört. Az ausztrál 1:23.359-et ment – pénteken Lewis Hamilton leggyorsabb köre 1:21.995 volt.
Tíz perc elteltével nyolc pilóta teljesített mért kört, a Marussia csapata pedig Pic autóján lecserélte a lágy abroncsokat a közepes keverékre.
Vettel 58 ezreddel elmaradva az 1 perc 23 másodperces határtól átvette a vezetést, mögötte Webber, Hülkenberg, Vergne volt a sorrend. Grosjean és Vettel is kisodródott a négyes kanyarban, de mindketten továbbmentek, közben Kimi Räikkönen volt az első pilóta, aki benézett 1 perc 23 másodperc alá (1:22.718).
Mark Webber a hatos kanyarban hibázott, de folytatni tudta a körözést. Bruno Senna a célegyenes végi visszafordítót rontotta el, majd a pénteken mutatott formájában vezetett tovább, és a harmadik leggyorsabb időt futotta – egészen addig, amíg Lewis Hamilton fel nem jött a második helyre 55 ezredmásodperccel Räikkönen mögé.
Az összes csapat az időmérőre tartalékolja a lágy abroncsokat, és a közepes keveréken körözteti autóit. Az aszfalt hőmérséklete elérte a 40 fokot; a határok keresése közben a legtöbb pilóta a bukóterek valamelyikébe kényszerül.
A Ferrarik 25 perc elteltével még nemteljesítettek mért kört, Lewis Hamilton viszont folyamatosan javított idején, és szombaton .elsőként került be 1:22 alá (1.21.706). Vettel viszont a lágy abroncsokon azonnal válaszolt, és 35 ezreddel megjavította ezt a kört is.
Fél óra elteltével Felipe Massa is teljesítette első mért körét, így a mezőny egésze rendelkezett regisztrált idővel. Romain Grosjean mellett a Williams, a Red Bull és a Toro Rosso pilótái váltottak lágy keverékre, Mark Webber ennek köszönhetően át is vette a vezetést (1:21.550).
Úgy tűnik, Massa nincs kibékülve a négyes kanyarral, ahol balesetet szenvedett 2009-ben, egymás után kétszer is lefutott az aszfaltról ebben a hajlatban. Az aszfalt hőmérséklete már 42 foknál járt, miközben a két Mercedes-pilóta mellett a két leggyengébb idő a táblázatban. Nico Rosberg és Michael Schumacher fel is próbálta a puhább papucsokat, aminek köszönhetően mindkét pilóta elkerült a lista legaljáról a középmezőny sűrűjébe (15-16.).
A Ferrari is kiküldte pilótáit a lágy gumik kipróbálására, Fernando Alonso az ötödik helyig lopakodott előre ezekkel az abroncsokkal, hátránya 33 ezredmásodperc Webberhez képest.
A mezőny nagy része már lágy gumikon körözött, amikor Hamilton kevesebb, mint egy tizedre megközelítette Webbert. A pálya hőmérséklete három fokkal visszaesett az utolsó öt percre, amikor már az egész mezőny lágyon és természetesen kevés benzinnel készült az időmérő körökre.
Alonso négy perccel a vége előtt befejezte a szabadedzést, az ötödik helyről gurult vissza a bokszba, és Hamilton se kísérelt már meg javítani köridején.
Mark Webber 1:21.550-es idejét csak megközelíteni tudták, de megjavítani nem, így a Red Bull ausztrál pilótája nyerte a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzését. Egyelőre nem látszik meg az energiaitalos istálló teljesítményén a motorvezérlésről szóló szabály módosítása. A két Mercedes ezzel a tempóval még a Q2-ről is lemaradhat, Schumacher a 17., Rosberg a 18. helyen fejezte be a tréninget.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.550 | átlag: 193.397 km/ó | 27 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.643 | 0.093 mp h. | 17 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.671 | 0.121 | 29 |
4. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:21.876 | 0.326 | 22 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.884 | 0.334 | 13 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:21.953 | 0.403 | 20 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.110 | 0.560 | 24 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.136 | 0.586 | 15 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.191 | 0.641 | 20 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.233 | 0.683 | 24 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.381 | 0.831 | 21 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.387 | 0.837 | 20 |
13. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.492 | 0.942 | 26 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.530 | 0.980 | 25 |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.597 | 1.047 | 23 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.716 | 1.166 | 24 |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.868 | 1.318 | 30 |
18. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.931 | 1.381 | 30 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:24.036 | 2.486 | 20 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:24.547 | 2.997 | 18 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:25.224 | 3.674 | 22 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:25.497 | 3.947 | 21 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:26.785 | 5.235 | 20 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:26.898 | 5.348 | 26 |
SZOMBAT | |
9.45–10.15 | GP3, időmérő edzés |
11.00–12.00 | Formula–1, harmadik szabadedzés |
12.25–12.55 | Porsche-szuperkupa, időmérő edzés |
14.00–15.00 | Formula–1, időmérő edzés |
15.40–16.45 | GP2, első verseny (39 kör) |
17.20–17.55 | GP3, első verseny (16 kör) |
VASÁRNAP | |
9.25–10.00 | GP3, második verseny (16 kör) |
10.35–11.25 | GP2, második verseny (28 kör) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa, verseny (14 kör) |
12.30–12.45 | Formula–1, versenyzői parádé |
12.45–13.15 | Formula–1, rajtrács-ceremónia |
14.00 | Formula–1, a verseny (70 kör) rajtja |
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |