Rosberg a pole-ban, a Mercedesé az első sor Kínában

Vágólapra másolva!
2012.04.14. 07:52
null
Nico Rosberg élete első pole pozícióját szerezte meg Kínában (Fotók: Action Images)
Címkék
Bár Lewis Hamilton eddig bombaformát mutatott Sanghajban, az időmérő edzésen Nico Rosberg kárpótolta önmagát és a Mercedes-istállót az eddigi időmérőkön elkövetett hibáiért, és megnyerte a tréninget. Hamilton a 2. pozícióban zárt, de váltócseréje miatt csak a 7. helyről indulhat majd. Így az első sor a Mercedesé lett, a másodikból pedig Kobajasi Kamui és Kimi Räikkönen startolhat. Az előzetesen az időmérő esélyesének kikiáltott Jenson Button az 5., Fernando Alonso a Ferrarival a 9., Sebastian Vettel a Red Bull-lal pedig a 11. rajtkockát szerezte meg.

A Mercedes-istálló csütörtökön megerősítést kapott a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, hogy szabályos a trükkös DRS-e,Nico Rosberg és Michael Schumacher kihasználta a sanghaji pálya hosszú hátsó egyeneséből adódó előnyöket, és az első sorba repítette az „ezüstnyilakat”.

Schumacher második rajtkockájához Lewis Hamilton váltócsere miatti büntetése is kellett, de Rosberg érdemei elvitathatatlanok. A 2010-es Malajziai Nagydíjon a második rajtkockából induló német először került az első rajthelyre (az F1 történetében 95. versenyzőként), a Mercedest pedig először juttatta oda az 1955-ös monzai Olasz Nagydíj óta.

SHANGHAI INTERNATIONAL CIRCUIT

Hosszúság: 5.451 km
Teljes versenytáv: 56 kör (305.066 km)
Pályacsúcs: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőrekord: 1:33.706 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

 

A tavalyi eredmény
Győztes: Lewis Hamilton (McLaren)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:33.706)
Leggyorsabb kör: Mark Webber (Red Bull; 1:38.993)

A második sorból Kobajasi Kamui és Kimi Räikkönen indulhat, s csak ezután jönnek azok, akiket tavaly megszokhattunk az elején: Jenson Button az 5., Mark Webber a 6., Hamilton a büntetése után a 7. Sergio Péreznek most sikerült az, ami Malajziában a versenyen nem, azaz Fernando Alonso elé került

Felipe Massa is örülhetne, hogy végre sikerül Sebastian Vettel mellől rajtolnia, de boldogsága csak akkor lenne teljes, ha ez nem a hatodik sor lenne. A világbajnoki címvédő a 2009-es Brazil Nagydíj óta nem indult ennyire hátulról, akkor a 15. rajtkocka lett az övé.

A verseny ezek után teljesen nyitott: Hamilton olcsón megúszta a rajtbüntetését, hiszen a valódi riválisai nem sokkal előzik meg, illetve mögötte vannak. A Mercedes az első sor ellenére aggódhat, mert a teletankolt autóján a gumik nagyon gyorsan kopnak, néhány kör megtétele után körönként egy másodpercet legalább kapnak a többiektől – az eddigi két futamon és a pénteki szabadedzéseken látottak alapján.

Pérez malajziai teljesítménye után Kobajasit nem szabad leírni, Räikkönen is kiváló helyzetben lesz, ha megszabadul az elején a két Mercedestől. A verseny vasárnap magyar idő szerint 9 órakor rajtol.

ELŐZMÉNYEK

A Kínai Nagydíj 3. szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, azaz a McLaren brit pilótája tartja a bombaformáját, amelynek köszönhetően az első két idei versenyt az élről kezdte. Ám a Kínai Nagydíjon a legjobb esetben is a 6. helyről rajtolhat, miután váltót kellett cserélni, és ez automatikusan öt rajthelyes büntetést von maga után.

Jenson Button és a két Mercedes-pilóta így a pole-ért vívhat nagy csatát, és Sebastian Vettelt sem szabad még leírni, annak ellenére sem, hogy az első két idei időmérőn várakozáson alul szerepelt. Fernando Alonso viszont a Malajziai Nagydíjon aratott győzelme ellenére sem túl derűlátó, az időmérő harmadik szakaszába jutást nagy sikerként könyvelné el.

A sanghaji pályán a levegő 21, az aszfalt 26 fokos, sokkal jobbak a körülmények, mint pénteken.

Bernie Ecclestone az időmérő előtt beszélgetett az újságírókkal. Megkérdezte őket, mennek-e Bahreinbe. Bólogattak, visszakérdeztek, mire ő: „Nem, túl veszélyes.” Aztán persze mosolyogva azt mondta, persze, ő is ott lesz, csak viccelt.

1. SZAKASZ

Paul di Resta kezdte meg a száguldást. A Force India pilótája 1:38.190-nel nyitott, a pályára sokan kihajtottak közepesen kemény gumikon. Bruno Senna 1:37.165-tel átvette a vezetést, majd Hamilton 1:36.763-mal köszönt be, mögötte Button és Räikkönen sorakozott.

Kobajasi hozta 3. szabadedzésen mutatott formáját, bejött a 2. helyre. A kiscsapatok ezúttal sem tudnak beleszólni a többiek küzdelmeibe, azaz egy versenyző kiélte kérdéses a kiesők között. A 3. szabadedzésen Massa volt a 18. a Ferrarival.

Webber a Red Bull-lal átvette a vezetést, 1:36.682-vel állt az élre, s miután mindenki megfutotta mért köreit, Vergne került a veszélyes zónába.

A Caterham lágy gumikra váltott, de így sem tudott a középmezőnybe keveredni. Massa is felrakatta a sárga betűs lágy gumikat, és az első helyre hozta be a Ferrarit.

A Red Bull, a McLaren és a Mercedes pilótáit leszámítva másoktól is elvárható, hogy a lágy abroncsokra váltsanak. Bár Vergne három hete a 18. helyről indulva 8. lett, azaz a gumival való spórolás nem rossz stratégia.

Grosjean átvette a vezetést a lágy gumikon, Räikkönen a közepesen keményen maradt. Alonso a lágyon az élre állt.

Vettel a 15. helyen állt, és a boxban maradt a szakasz végére, Hülkenberg, Vergne és Ricciardo pedig a pályán volt. Vergne nem tudott elmozdulni a 18. helyről, ausztrál csapattársa visszament a garázsba, így a német továbbment.

Pértez zárt az élen 1:36.198-cal, az első 17 helyezett 8 tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest, de a legjobbak nem mentek iki lágy gumikon. A 18. rajhelytől lefelé Vergne, Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, De la Rosa, Karthikeyan sorrend alakult ki a rajtrácson.

2. SZAKASZ

Az első 20 perc legjobb 17 versenyzőjének 15 perce van arra, hogy eldöntse, melyik tíz jut be a pole-ról döntő szakaszba.

A versenyzők már a lágy gumikon mentek ki a pályára, erre már a legjobbaknak is szükségük van a továbbjutáshoz. Räikkönen 1:35.921-gyel kezdett, Rosberg 1:35.725-tel vette át a vezetést, Schumacher századokkal maradt el tőle.

A Mercedes párosa ismét kiemelkedett a mezőnyből, Hamilton csak mögöttük volt, majd jött Räikkönen, Kobajasi, Vettel, Button, Pérez, Webber és Alonso. Massa volt a leglassabb az első gyors körök után, Grosjean nem teljesített mért kört, mert elrontotta.

Vettel nem tudott elmozdulni a 6. helyről, Webber is csak Pérezt tudta megelőzni.

Az utolsó három percre az utolsó rohamra kijöttek a pályára, leszámítva az első négy helyen állót. Hamilton végül kigurult, biztos, ami biztos.

Alonso feljött a 6. pozícióba, Massa bejött a 10. helyre, de még többen is gyors körön voltak. Pérez és a Kobajasi feljött a 3. és a 4. helyre, Massa kicsúszott az első tízből.

A 10. Webber az első helyre menekült 1:35.700 perccel, Vettel viszont Grosjean gyors köre után a 11. helyre csúszott vissza, és miután nem tudott javítani, kiesett. Pedig csak 3 tizeddel (!) kapott ki Webbertől…

A 11. rajthelytől lefelé Vettel, Massa, Maldonado, Senna, Di Resta, Hülkenberg, Ricciardo sorrend alakult ki.

3. SZAKASZ

Schumi az idei 4. és a 3. rajthelye után az első sorból indulhat
Schumi az idei 4. és a 3. rajthelye után az első sorból indulhat

A pole-ért a két-két McLaren (Hamilton persze nem…), Mercedes, Sauber, Lotus, plusz Webber és Alonso szállt harcba.

Räikkönen az első pillanatokban a pályára hajtott. A Mercedesek követték. A finn 1:35.898-cakl nyitott, Rosberg 1:35.151-gyel válaszolt. Schumacher fél másodperccel elmaradt tőle, akárcsak Hamilton, aki így is bejött a 2. helyre.

A többiek egy-egy menetre álltak be. Webber több mint egy másodpercet kapott a némettől, aki kiszállt az autójából, és nem ment már vissza a pályára, a boxból figyelte a többieket.

Schumi, Hamilton és Räikkönen viszont visszatért, hogy javítson. Pérez Webbertől is elmaradt, a pálya lehűlt, de Kobajasi bejött a 4. helyre. Button a 6., Alonso a 9. pozíciót szerezte meg körével, Hamilton lassított, megelégedett a 2. hellyel, ami valójában 7. rajtkockát ért.

Így a Mercedes pilótái indulhatnak az első rajtsorból, Rosberg élete első pole-ját ünnepelheti, Schumacher pedig valóban javítani tudott Ausztráliai 4. és malajziai 3. rajthelyén.

KÍNAI NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Michael Schumacher német Mercedes
3. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
7. Lewis Hamilton* brit McLaren-Mercedes
8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
11. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
12. Felipe Massa brazil Ferrari
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
16. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
18. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
*Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.121 átlag: 206.301 km/ó
2. Lewis Hamilton* brit McLaren-Mercedes 1:35.626 0.505 mp h.
3. Michael Schumacher német Mercedes 1:35.691 0.570
4. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:35.784 0.663
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.898 0.777
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:36.191 1.070
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.290 1.169
8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.524 1.403
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:36.622 1.501
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault idő nélkül
11. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36.031
12. Felipe Massa brazil Ferrari 1:36.255
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:36.283
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:36.289
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.317
16. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:36.745
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:36.956
18. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:37.714
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:38.463
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:38.677
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:39.282
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:39.717
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:40.411
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:41.000
*5 rajthelyes büntetést kap
A SZAKASZOK RÉSZLETES EREDMÉNYLISTÁJA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ 3. SZAKASZ
1. Pérez 1:36.198 1. Webber 1:35.700 1. Rosberg 1:35.121
2. Alonso 1:36.292 2. Rosberg 1:35.725 2. Hamilton 1:35.626
3. Grosjean 1:36.343 3. Schumacher 1:35.794 3. Schumacher 1:35.691
4. Maldonado 1:36.528 4. Pérez 1:35.831 4. Kobajasi 1:35.784
5. Massa 1:36.556 5. Kobajasi 1:35.853 5. Räikkönen 1:35.898
6. Di Resta 1:36.639 6. Hamilton 1:35.902 6. Button 1:36.191
7. Senna 1:36.674 7. Grosjean 1:35.903 7. Webber 1:36.290
8. Webber 1:36.682 8. Räikkönen 1:35.921 8. Pérez 1:36.524
9. Button 1:36.746 9. Button 1:35.942 9. Alonso 1:36.622
10. Hamilton 1:36.763 10. Alonso 1:35.982 10. Grosjean idő nélkül
11. Schumacher 1:36.797 11. Vettel 1:36.031
12. Räikkönen 1:36.850 12. Massa 1:36.255
13. Kobajasi 1:36.863 13. Maldonado 1:36.283
14. Rosberg 1:36.875 14. Senna 1:36.289
15. Vettel 1:36.911 15. Di Resta 1:36.317
16. Hülkenberg 1:36.921 16. Hülkenberg 1:36.745
17. Ricciardo 1:36.933 17. Ricciardo 1:36.956
18. Vergne 1:37.714
19. Kovalainen 1:38.463
20. Petrov 1:38.677
21. Glock 1:39.282
22. Pic 1:39.717
23. De la Rosa 1:40.411
24. Karthikeyan 1:41.000

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik