A Mercedes-istálló csütörtökön megerősítést kapott a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, hogy szabályos a trükkös DRS-e,Nico Rosberg és Michael Schumacher kihasználta a sanghaji pálya hosszú hátsó egyeneséből adódó előnyöket, és az első sorba repítette az „ezüstnyilakat”.
Schumacher második rajtkockájához Lewis Hamilton váltócsere miatti büntetése is kellett, de Rosberg érdemei elvitathatatlanok. A 2010-es Malajziai Nagydíjon a második rajtkockából induló német először került az első rajthelyre (az F1 történetében 95. versenyzőként), a Mercedest pedig először juttatta oda az 1955-ös monzai Olasz Nagydíj óta.
Hosszúság: 5.451 km
A tavalyi eredmény |
A második sorból Kobajasi Kamui és Kimi Räikkönen indulhat, s csak ezután jönnek azok, akiket tavaly megszokhattunk az elején: Jenson Button az 5., Mark Webber a 6., Hamilton a büntetése után a 7. Sergio Péreznek most sikerült az, ami Malajziában a versenyen nem, azaz Fernando Alonso elé került
Felipe Massa is örülhetne, hogy végre sikerül Sebastian Vettel mellől rajtolnia, de boldogsága csak akkor lenne teljes, ha ez nem a hatodik sor lenne. A világbajnoki címvédő a 2009-es Brazil Nagydíj óta nem indult ennyire hátulról, akkor a 15. rajtkocka lett az övé.
A verseny ezek után teljesen nyitott: Hamilton olcsón megúszta a rajtbüntetését, hiszen a valódi riválisai nem sokkal előzik meg, illetve mögötte vannak. A Mercedes az első sor ellenére aggódhat, mert a teletankolt autóján a gumik nagyon gyorsan kopnak, néhány kör megtétele után körönként egy másodpercet legalább kapnak a többiektől – az eddigi két futamon és a pénteki szabadedzéseken látottak alapján.
Pérez malajziai teljesítménye után Kobajasit nem szabad leírni, Räikkönen is kiváló helyzetben lesz, ha megszabadul az elején a két Mercedestől. A verseny vasárnap magyar idő szerint 9 órakor rajtol.
ELŐZMÉNYEK
A Kínai Nagydíj 3. szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, azaz a McLaren brit pilótája tartja a bombaformáját, amelynek köszönhetően az első két idei versenyt az élről kezdte. Ám a Kínai Nagydíjon a legjobb esetben is a 6. helyről rajtolhat, miután váltót kellett cserélni, és ez automatikusan öt rajthelyes büntetést von maga után.
Jenson Button és a két Mercedes-pilóta így a pole-ért vívhat nagy csatát, és Sebastian Vettelt sem szabad még leírni, annak ellenére sem, hogy az első két idei időmérőn várakozáson alul szerepelt. Fernando Alonso viszont a Malajziai Nagydíjon aratott győzelme ellenére sem túl derűlátó, az időmérő harmadik szakaszába jutást nagy sikerként könyvelné el.
A sanghaji pályán a levegő 21, az aszfalt 26 fokos, sokkal jobbak a körülmények, mint pénteken.
Bernie Ecclestone az időmérő előtt beszélgetett az újságírókkal. Megkérdezte őket, mennek-e Bahreinbe. Bólogattak, visszakérdeztek, mire ő: „Nem, túl veszélyes.” Aztán persze mosolyogva azt mondta, persze, ő is ott lesz, csak viccelt.
1. SZAKASZ
Paul di Resta kezdte meg a száguldást. A Force India pilótája 1:38.190-nel nyitott, a pályára sokan kihajtottak közepesen kemény gumikon. Bruno Senna 1:37.165-tel átvette a vezetést, majd Hamilton 1:36.763-mal köszönt be, mögötte Button és Räikkönen sorakozott.
Kobajasi hozta 3. szabadedzésen mutatott formáját, bejött a 2. helyre. A kiscsapatok ezúttal sem tudnak beleszólni a többiek küzdelmeibe, azaz egy versenyző kiélte kérdéses a kiesők között. A 3. szabadedzésen Massa volt a 18. a Ferrarival.
Webber a Red Bull-lal átvette a vezetést, 1:36.682-vel állt az élre, s miután mindenki megfutotta mért köreit, Vergne került a veszélyes zónába.
A Caterham lágy gumikra váltott, de így sem tudott a középmezőnybe keveredni. Massa is felrakatta a sárga betűs lágy gumikat, és az első helyre hozta be a Ferrarit.
A Red Bull, a McLaren és a Mercedes pilótáit leszámítva másoktól is elvárható, hogy a lágy abroncsokra váltsanak. Bár Vergne három hete a 18. helyről indulva 8. lett, azaz a gumival való spórolás nem rossz stratégia.
Grosjean átvette a vezetést a lágy gumikon, Räikkönen a közepesen keményen maradt. Alonso a lágyon az élre állt.
Vettel a 15. helyen állt, és a boxban maradt a szakasz végére, Hülkenberg, Vergne és Ricciardo pedig a pályán volt. Vergne nem tudott elmozdulni a 18. helyről, ausztrál csapattársa visszament a garázsba, így a német továbbment.
Pértez zárt az élen 1:36.198-cal, az első 17 helyezett 8 tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest, de a legjobbak nem mentek iki lágy gumikon. A 18. rajhelytől lefelé Vergne, Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, De la Rosa, Karthikeyan sorrend alakult ki a rajtrácson.
2. SZAKASZ
Az első 20 perc legjobb 17 versenyzőjének 15 perce van arra, hogy eldöntse, melyik tíz jut be a pole-ról döntő szakaszba.
A versenyzők már a lágy gumikon mentek ki a pályára, erre már a legjobbaknak is szükségük van a továbbjutáshoz. Räikkönen 1:35.921-gyel kezdett, Rosberg 1:35.725-tel vette át a vezetést, Schumacher századokkal maradt el tőle.
A Mercedes párosa ismét kiemelkedett a mezőnyből, Hamilton csak mögöttük volt, majd jött Räikkönen, Kobajasi, Vettel, Button, Pérez, Webber és Alonso. Massa volt a leglassabb az első gyors körök után, Grosjean nem teljesített mért kört, mert elrontotta.
Vettel nem tudott elmozdulni a 6. helyről, Webber is csak Pérezt tudta megelőzni.
Az utolsó három percre az utolsó rohamra kijöttek a pályára, leszámítva az első négy helyen állót. Hamilton végül kigurult, biztos, ami biztos.
Alonso feljött a 6. pozícióba, Massa bejött a 10. helyre, de még többen is gyors körön voltak. Pérez és a Kobajasi feljött a 3. és a 4. helyre, Massa kicsúszott az első tízből.
A 10. Webber az első helyre menekült 1:35.700 perccel, Vettel viszont Grosjean gyors köre után a 11. helyre csúszott vissza, és miután nem tudott javítani, kiesett. Pedig csak 3 tizeddel (!) kapott ki Webbertől…
A 11. rajthelytől lefelé Vettel, Massa, Maldonado, Senna, Di Resta, Hülkenberg, Ricciardo sorrend alakult ki.
3. SZAKASZ
A pole-ért a két-két McLaren (Hamilton persze nem…), Mercedes, Sauber, Lotus, plusz Webber és Alonso szállt harcba.
Räikkönen az első pillanatokban a pályára hajtott. A Mercedesek követték. A finn 1:35.898-cakl nyitott, Rosberg 1:35.151-gyel válaszolt. Schumacher fél másodperccel elmaradt tőle, akárcsak Hamilton, aki így is bejött a 2. helyre.
A többiek egy-egy menetre álltak be. Webber több mint egy másodpercet kapott a némettől, aki kiszállt az autójából, és nem ment már vissza a pályára, a boxból figyelte a többieket.
Schumi, Hamilton és Räikkönen viszont visszatért, hogy javítson. Pérez Webbertől is elmaradt, a pálya lehűlt, de Kobajasi bejött a 4. helyre. Button a 6., Alonso a 9. pozíciót szerezte meg körével, Hamilton lassított, megelégedett a 2. hellyel, ami valójában 7. rajtkockát ért.
Így a Mercedes pilótái indulhatnak az első rajtsorból, Rosberg élete első pole-ját ünnepelheti, Schumacher pedig valóban javítani tudott Ausztráliai 4. és malajziai 3. rajthelyén.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
7. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
*Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.121 | átlag: 206.301 km/ó |
2. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.626 | 0.505 mp h. |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:35.691 | 0.570 |
4. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:35.784 | 0.663 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:35.898 | 0.777 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.191 | 1.070 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.290 | 1.169 |
8. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.524 | 1.403 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36.622 | 1.501 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | idő nélkül | |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.031 | |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.255 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:36.283 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:36.289 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.317 | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.745 | |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.956 | |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.714 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:38.463 | |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:38.677 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:39.282 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:39.717 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:40.411 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:41.000 | |
*5 rajthelyes büntetést kap |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | 3. SZAKASZ | ||||||
1. | Pérez | 1:36.198 | 1. | Webber | 1:35.700 | 1. | Rosberg | 1:35.121 |
2. | Alonso | 1:36.292 | 2. | Rosberg | 1:35.725 | 2. | Hamilton | 1:35.626 |
3. | Grosjean | 1:36.343 | 3. | Schumacher | 1:35.794 | 3. | Schumacher | 1:35.691 |
4. | Maldonado | 1:36.528 | 4. | Pérez | 1:35.831 | 4. | Kobajasi | 1:35.784 |
5. | Massa | 1:36.556 | 5. | Kobajasi | 1:35.853 | 5. | Räikkönen | 1:35.898 |
6. | Di Resta | 1:36.639 | 6. | Hamilton | 1:35.902 | 6. | Button | 1:36.191 |
7. | Senna | 1:36.674 | 7. | Grosjean | 1:35.903 | 7. | Webber | 1:36.290 |
8. | Webber | 1:36.682 | 8. | Räikkönen | 1:35.921 | 8. | Pérez | 1:36.524 |
9. | Button | 1:36.746 | 9. | Button | 1:35.942 | 9. | Alonso | 1:36.622 |
10. | Hamilton | 1:36.763 | 10. | Alonso | 1:35.982 | 10. | Grosjean | idő nélkül |
11. | Schumacher | 1:36.797 | 11. | Vettel | 1:36.031 | |||
12. | Räikkönen | 1:36.850 | 12. | Massa | 1:36.255 | |||
13. | Kobajasi | 1:36.863 | 13. | Maldonado | 1:36.283 | |||
14. | Rosberg | 1:36.875 | 14. | Senna | 1:36.289 | |||
15. | Vettel | 1:36.911 | 15. | Di Resta | 1:36.317 | |||
16. | Hülkenberg | 1:36.921 | 16. | Hülkenberg | 1:36.745 | |||
17. | Ricciardo | 1:36.933 | 17. | Ricciardo | 1:36.956 | |||
18. | Vergne | 1:37.714 | ||||||
19. | Kovalainen | 1:38.463 | ||||||
20. | Petrov | 1:38.677 | ||||||
21. | Glock | 1:39.282 | ||||||
22. | Pic | 1:39.717 | ||||||
23. | De la Rosa | 1:40.411 | ||||||
24. | Karthikeyan | 1:41.000 |