„Szuzuka egy kis ázsiai Nürburgring”

Vágólapra másolva!
2010.10.07. 19:05
null
A szuzukai pálya alaprajza
Címkék
Vasárnap reggel a 26. Japán Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. Szuzuka az egyetlen pálya, ahol az óramutató járásával megegyező és ellentétes irányban is köröznek a pilóták. A pálya karakterisztikája ismét a Red Bullok fölényét sejteti, de ezt mondták Szingapúr előtt is... A versenyhétvége kezdete előtt bemutatjuk a pályát.

Nagojától 50 kilométerre délre, a tenger és a nemzeti parkká nyilvánított hegyi erdőség között fekvő Szuzukában több nagy vállalat mellett a Honda is üzemeltet gyárat. Részben ezért is esett a cég választása a kétszázezres városra, amikor teszt- és versenypályát akart építeni. 1987 óta rendeznek Japán GP-t, de 2007-ben  és 2008-ban Fudzsi átvette a Honda-pálya szerepét, de a Toyota kivonulásával a roppant népszerű viadal visszakerült megszokott helyére.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri a Japán Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Bár az „egyedi" kifejezést több pálya esetében is lehet használni, Szuzukára is helytálló lehet a megállapítás. Nem a japán az egyetlen, amelyik vonalvezetése keresztezi önmagát, de a durván nyolcasra emlékeztető pálya olyan szempontból is unikumnak számít, hogy az óramutató járásával megegyező és ellentétes irányban is köröznek a pilóták. Szintén mintegy Szuzuka védjegyének számít az óriáskerék, ami a pálya mellett elhelyezkedő vidámparkban található.

„Szuzuka egy kis ázsiai Nürburgring" – mondta Adrian Sutil, és bizony abszolút találó a hasonlata. Több lehetséges ideális íve is van a pályának, és ha a versenyző nem találja meg a megfelelő ritmust, akkor lehetetlen jó kört futni. A 130R jelzésű balkanyar (itt keresztezi önmagát a pálya) az egyik legnehezebb rész, ekkor ugyanis extra mértékű erőhatás éri a pilótákat. A gyors kanyarok egyébként is nagyon megterhelik a gumit, a féket és a motort.

És akkor még nem beszéltünk az esőről, amely nem ritka „vendég" Szuzukában, és nemcsak egy csendes szitálásra kell gondolni, hanem kiadós égi áldásra. 2004-ben például a teljes szombati programot törölni kellett, és csak a futam előtt tudták megtartani az időmérőt is.

A pálya karakterisztikája ismét a Red Bullnak kedvez, bár mintha hasonlókat mondtak volna Szingapúr előtt is...  Közben a Ferrari sorozatban két versenyt nyert meg, és Fernando Alonsónak sikerült felzárkóznia a pontversenyben, a motivációval ezúttal sem lehet gond. Az időeredmények alapján a McLaren is egyre közelebb kerül az előbbi két istállóhoz, így a hétvégén Lewis Hamilton és Jenson Button is ott lehet a végelszámolásnál.

PÁLYABEMUTATÓ MARK WEBBERREL
 
 SZUZUKA A SZÁMOK NYELVÉN
Az első GP: 1987.11. 01.
Összes GP: 21
A leggyorsabb kör: Kimi Räikkönen (McLaren), 1:31.540 perc
A pálya hossza: 5. 807 km
Körök száma: 53
Versenytáv: 307.573 km
Kanyarok száma: 17
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 10. 09., 07:00
A futam kezdési ideje: 2010. 10.10., 08:00
A 2009-es győztes: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:28:20.443 óra
A 2009-es rajtelső: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:32.160 perc
A 2009-es leggyorsabb kör: Mark Webber (Red Bull), 1:32.569 perc
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (6)
Legtöbb rajtelsőség: Michael Schumacher (8)

 

Button és barátnője a Japán Nagydíjon
Button és barátnője a Japán Nagydíjon
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik