F1: Rosberg szárnyal, de mit remél Hamilton? Esőt? Ütközést?

Vágólapra másolva!
2016.09.19. 17:13
null
A Mercedes szezonja és a vb eddig három szakaszból áll – Rosberg nem szeretné, ha lenne negyedik (Fotók: Action Images)
A Formula–1-es világbajnoki címért folyó Mercedes-belharcban a Szingapúri Nagydíjon ismét fordult a kocka, a szezont négy győzelemmel kezdő, előnyét azonban a július végi Magyar Nagydíjon elvesztő Nico Rosberg ismét átvette a vezetést a vb-pontversenyben. Lesz még egy fordulat? Mi váltja ki?

A 2016-os szezon eddig eltelt szakaszát három részre lehet osztani, az első és a harmadik Nico Rosberg diadalsorozata, a kettő között Lewis Hamilton aratta a győzelmeket futószalagon, és a maga javára fordította a vb állását. Az egyes időszakokban az eredmények mellett a két versenyző viselkedése és testbeszéde is árulkodó volt. Bár már nem nézik egymást levegőnek, mint két évvel ezelőtt, azért az autón kívül is sugárzik belőlük, hogy ki van éppen csúcsformában, és ki kívánja a háta közepére az egészet.

De már közeleg a szezon vége, hat futam van hátra, csak nyolc pont a különbség, kis momentum is sorsdöntő lehet.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
Embed kód:
mceBlockPasteEnd

AZ IDÉNY SZAKASZAI

ROSBERG SOROZATA. A német az előző idény utolsó három versenyét megnyerte, majd az idén négy győzelemmel kezdett, a barcelonai Spanyol Nagydíjig rendkívüli magabiztossággal versenyzett. Ellenállhatatlan volt, Hamiltont rossz rajtok és az éves motorkvótájára nagy hatást gyakorló műszaki hibák hátráltatták, eléggé kedvtelennek tűnt.

Amellett, hogy túl sokat bulizik, azt is a szemére hányták, hogy nem elég motivált, jóllakott a három világbajnoki címmel. A Mercedesről még azt is feltételezték, hogy manipulálja a két pilóta versenyét, mert már csak erőfitogtatásból is szeretné, ha a másik pilótája is világbajnok lenne, ezzel tenné nyilvánvalóvá, hogy valójában az autó nyerte meg a vb-címeket.

Rosberg 43 pontos előnnyel várta a szezon barcelonai folytatását.

Állás a végén: Rosberg–Hamilton 100–57

HÁBORGÓ MERCEDES, SZÁRNYALÓ HAMILTON. A Spanyol Nagydíj első körében összeütközött és kiesett a két Mercedes, Rosberg sorozata megszakadt. A csapatvezetői dorgálás ekkor még elmaradt, de érezhető volt a feszültség. Rosberg a monacói esőben tehetetlen volt, viszont szép gesztussal elengedte Hamiltont, aki a Red Bull hibáját kihasználva győzött és lendületet kapott.

Kanadában agresszív rajttal leterelte Rosberget az útról, a német Ausztriában az utolsó körben megpróbált visszavágni, de látványosan elbaltázott manővere után ő húzta a rövidebbet, és újabb súlyos pontokat vesztett. A csapat vezetői már dühöngtek, és kijelentették, nem akarnak több ilyen balesetet.

Hamilton Silverstone-ban és egész júliusban csúcsformában volt
Hamilton Silverstone-ban és egész júliusban csúcsformában volt

Rosberg teljesen megzavarodott ezektől az esetektől, a nyár Hamiltoné volt. Az angol hét versenyből hatot megnyert, hiába volt Rosbergé a pole a Hungaroringen (vitatott körülmények között) és Németországban is (itt Max Verstappen kiszorításáért már megbüntette az FIA), csak Azerbajdzsánban tudta legyőzni Hamiltont. Az angol a Hungaroringen átvette a vezetést a pontversenyben, és a Német Nagydíjon 19 pontosra növelte előnyét.

Olvasói szavazásunkon kétszer annyian mondták ekkor azt, hogy Hamilton vissza sem néz, s megszerzi negyedik vb-címét, mint hogy lesz még egy fordulat, és Rosberg lesz a világbajnok.

Állás a végén: Rosberg–Hamilton 198–217

NYÁRI SZÜNET UTÁN. Az augusztusi pihenő a legrosszabbkor jött Hamiltonnak, aki lendületben volt, ráadásul Spában tért vissza a mezőny, ahol a kényszerű motorcseréket végre szokták hajtani a csapatok. A Mercedes a Belga Nagydíjon kezdte meg Hamilton pluszerőforrásait, amelyekkel a szezon hátralévő részét kényelmesen teljesítheti, de ennek az volt az ára, hogy az utolsó helyről kellett rajtolnia.

Feljött a harmadik helyre, azaz jól sikerült a kármentés, de a júliust végiggyötrődő Rosbergnek volt végre egy sima versenye. Megnyugodhatott, főleg Monzában, ahol Hamilton a pole magabiztos megszerzését követően úgy elszúrta a rajtot, hogy megint nem volt kérdés, ki nyer.

Rosberg a nyári szünet után feltámadt, zsinórban nyeri a futamokat
Rosberg a nyári szünet után feltámadt, zsinórban nyeri a futamokat

Így érkeztek Szingapúrba, ahol Rosberg kicsattanó önbizalommal ült autóba, Hamilton pedig, akárcsak az idény elején, küszködött a 44-es rajtszámú géppel. A német élete egyik legjobb körével szerezte meg a pole-t, majd újra nyert, és most megint ő vezet a vb-n.

Az állás most: Rosberg–Hamilton 273–265

HOGYAN TOVÁBB?

Hamilton vasárnap mosolyogva vette tudomásul Rosberg győzelmét, odaállt mellé szelfizni, azt mondta, néha benne van egy ilyen hétvége, de még mindig hosszú a szezon. Van hat verseny, amely során törvényszerű, hogy valóban fordul még egyet a kocka. Többet nemigen, ahhoz már kevés lehet a hátralévő idő. Az is kérdés, hogy ha lesz fordulat, mikor történik meg. Késő lesz már Hamiltonnak?

Mi az, ami eldöntheti a vb-t?

• A műszaki hiba mindkettejükre leselkedik, ha a hátralévő futamokon egyikük nulláz, a másik pedig nyer, az máris döntő lehet.

• Hamilton már gondoskodott róla, hogy legyen elég motorja a szezon hátralévő részére, de a levegőben lóg egy tíz rajthelyes büntetése, amelyet akkor kap meg, ha még egy figyelmeztetéssel sújtják. Ez a kulcspillanatban Rosberg malmára hajtja a vizet.

• Hamilton és Rosberg is elmondta, hogy a rajtok is dönthetnek a vb-címről. A legutóbbi három startját elrontó Max Verstappen esete mutatja, hogy aki gödörbe kerül e tekintetben, nem könnyen mászik ki onnan. Hamiltonnak és Rosbergnek is voltak rossz rajtjai az idén, azaz erre fel vannak készülve – egy-egy versenyt eldönthet a rajt, de formaváltozást nemigen idéz elő.

• Malajzia, Japán és Texas a következő három verseny helyszíne, mindhárom pályán fokozott esély van arra, hogy esni fog az eső a verseny alatt, ami nagyon rosszul jönne Rosbergnek – gondoljunk csak a Monacói Nagydíjra, szenvedett a vizes pályán a német. Úgy sejtjük, Hamilton várja már az esőt.

• A kerék kerék elleni csatákat Rosberg bírja rosszabbul, hát még ha ütközik is a két Mercedes! Két éve a belgiumi koccanásukat és a csapatvezetői fejmosást követően Hamiltoné lett a hajrá, és az idén is az angol jött ki jobban abból, hogy négy egymást követő versenyből hármon összeért a két autó. Ez a feszültség Hamiltont feltüzeli, Rosberget viszont megbénítja, úgyhogy a németnek távol kell tartania magát csapattársától a pályán.

Hamilton még szelfizni is odaállt Rosberg mellé Szingapúrban – két éve ez elképzelhetetlen lett volna
Hamilton még szelfizni is odaállt Rosberg mellé Szingapúrban – két éve ez elképzelhetetlen lett volna
A VERSENYNAPTÁR
rajt
győztes
pole pozíció
Március 20. Ausztrál Nagydíj, Melbourne 6.00
Rosberg
Hamilton
Április 3.
Bahreini Nagydíj, Szahír
17.00
Rosberg
Hamilton
Április 17. Kínai Nagydíj, Sanghaj 8.00
Rosberg
Rosberg
Május 1. Orosz Nagydíj, Szocsi 14.00
Rosberg
Rosberg
Május 15. Spanyol Nagydíj, Barcelona 14.00
Verstappen
Hamilton
Május 29. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo 14.00Hamilton
Ricciardo
Június 12. Kanadai Nagydíj, Montreal 20.00
Hamilton
Hamilton
Június 19.
Európai Nagydíj, Baki
15.00
Rosberg
Rosberg
Július 3. Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring
14.00
Hamilton
Hamilton
Július 10. Brit Nagydíj, Silverstone 14.00
Hamilton
Hamilton
Július 24. Magyar Nagydíj, Mogyoród 14.00
Hamilton
Rosberg
Július 31.
Német Nagydíj, Hockenheim
14.00
Hamilton
Rosberg
Augusztus 28. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps 14.00
Rosberg
Rosberg
Szeptember 4. Olasz Nagydíj, Monza 14.00
Rosberg
Hamilton
Szeptember 18. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr 14.00
Rosberg
Rosberg
Október 2.
Malajziai Nagydíj, Sepang
9.00
Október 9. Japán Nagydíj, Szuzuka 7.00
Október 23. Amerikai Nagydíj, Austin 21.00
Október 30.
Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
20.00
November 13. Brazil Nagydíj, Sao Paulo 17.00
November 27. Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi14.00
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik