Röpke visszapillantás Michael Schumacher hat világbajnoki címére
Vágólapra másolva!
2003.10.14. 20:15
Megosztás
Vágólapra másolva!
Címkék
Összeállításunkban a vasárnap hatodik világbajnoki címét begyűjtő, s ezzel új rekordot felállító német Michael Schumacher eddigi vb-elsőségeire tekintünk vissza.
1994 - A kizárások és eltiltások sem akadályozhatták meg
Michael Schumacher az idény első két versenyén meglepetésre húszpontos előnyre tett szert legnagyobb ellenfelével, Ayrton Sennával szemben, akit csak az idénynyitó Brazil Nagydíjon tudott igazi csatában megverni, hiszen a vb második állomásán Senna már az első kanyarban kiesett. A háromszoros világbajnok brazil pilóta a harmadik futamon, Imolában halálos balesetet szenvedett, és a Benetton-Forddal száguldó Schumi ellenfél nélkül maradt. Azt, hogy Damon Hill meg tudta szorítani, a német két kizárása (Silverstone-ban a második helyet, Belgiumban a győzelmet vették el tőle) és eltiltásai tették lehetővé. Az adelaide-i idényzáróra egypontos előnnyel érkezett Schumi, aki kényelmesen vezetett Hill előtt a futamon, amikor hibázott, kisodródott a pályáról, és amikor visszatért, összeütközött Hill-lel. Mindketten kiestek, és bár sokan Schumachert hibáztatták az ütközés miatt, végső soron megérdemelt vb-elsőséget aratott.
Az idény számokban Pontok száma: 92 2. helyezett (pontjainak száma): Damon Hill (91) Csapattárs (p. sz.): Jos Verstappen (10) Győzelmek: 8 Pole pozíciók: 6 Első sor: 12 Leggyorsabb körök: 8 Dobogós helyek: 10 Pontszerzések: 10 Világbajnok lett: 16/16
1995 - Nemcsak Schumacher, a Benetton is a csúcsra ért
Az előző év kétes sikerei után Schumacher a Renault motorra váltott Benetton-csapat tagjaként könnyedén halmozta a győzelmeket, és ezúttal már nemcsak ő, hanem újdonsült csapattársa, Johnny Herbert is elért két győzelmet. Hill csak küszködött ellene, kétszer is nekiment, de ilyenkor nemcsak Schumi, hanem ő is pórul járt. Végül a német két futammal az idény vége előtt, Aidában megszerezte a vb-címet, és ezúttal a csapata is felért a csúcsra. A legszebb győzelmét a Nürburgringen aratta, ahol az esős versenyen káprázatos előzéssel utasította maga mögé Jean Alesit. Egyedülálló pályafutása során először a Német Nagydíjat is megnyerte, így teljes volt az öröm Schumiéknál.
Az idény számokban Pontok száma: 102 2. helyezett (p. sz.): Hill (69) Csapattárs (p. sz.): Johnny Herbert (45) Győzelmek: 9 Pole pozíciók: 4 Első sor: 10 Leggyorsabb körök: 8 Dobogós helyek: 11 Pontszerzések: 12 Világbajnok lett: 15/17
2000 - Véget ért a Ferrari huszonegy éven át tartó várakozása
Öt évébe telt Schumachernek és a Ferrari-csapatnak, mire öszszehozta az első világbajnoki címet az egyéniben (csapatban már 1999-ben is nyert a Scuderia). A Williams, majd a McLaren ellen vívott kemény csatározások 2000 őszén hozták meg gyümölcsüket, Schumacher egy ötversenyes nyeretlenségi sorozat végén, Monzában (hol máshol?) dicsőséges diadalt aratott. Ekkor utolérte Sennát a győzelmek tekintetében, és sírva fakadt a sajtótájékoztatón. Utána már nem talált legyőzőre, halmozta a sikereket, és vörös parókában ünnepelte világbajnoki címét, amelyre a Ferrari 1979 óta várt. Harmadszor Szuzukában lett világbajnok, és ezúttal már előre jelezte, hogy a következő években megállíthatatlan lesz csapatával és hűséges fegyverhordozójával, Rubens Barrichellóval.
Az idény számokban Pontok száma: 108 2. helyezett (p. sz.): Mika Häkkinen (89) Csapattárs (p. sz.): Rubens Barrichello (62) Győzelmek: 9 Pole pozíciók: 9 Első sor: 12 Leggyorsabb körök: 2 Dobogós helyek: 12 Pontszerzések: 13 Világbajnok lett: 16/17
2001 - Magyarországon kétszeresen is beérte Alain Prostot
Az utóbbi években gyakran volt oka az örömre Michael Schumachernek (Fotó: Árvai Károly)
A Ferrari-istálló 2001-ben ugyanott folytatta, ahol az előző idény végén abbahagyta. Pontosabban Michael Schumacher folytatta a sikersorozatot, a német az idény 17 futamán csak háromszor nem állhatott fel a dobogóra, máig utolsó műszaki hibáját a Német Nagydíjon szenvedte el Ferrarija. Az F2001-gyel a Hungaroringen lett világbajnok, negyedik címével utolérte Alain Prostot, akinek a futamgyőzelmi rekordját is Magyaroszágon egyenlítette ki. Hazánkban ünnepelte ráadásul első, Európában megszerzett vb-címét, és akárcsak ő, a Ferrari is a trónra ülhetett a Magyar GP után. Kis híján kétszer annyi pontot szerzett, mint legkitartóbb "vetélytársa”, David Coulthard, aki a kedveszegett Mika Häkkinen mellett a McLaren-csapat vezérpilótájává nőtt. Ám a skót nem igazán élvezte, hogy a fennállása legszebb korszakát élvező Ferrari árnyékában kell csapatát vezérelnie.
Az idény számokban Pontok száma: 123 2. helyezett (p. sz.): David Coulthard (65) Csapattárs (p. sz.): Barrichello (56) Győzelmek: 9 Pole pozíciók: 11 Első sor: 13 Leggyorsabb körök: 3 Dobogós helyek: 14 Pontszerzések: 15 Világbajnok lett: 13/17
2002 - Rekord rekord hátán, de vajon ki győzi ezt számolni?
Minden bizonnyal megismételhetetlen szezont produkált a Ferrari, amely még a 2001-es idény eredményeit is felülmúlta. Schumacher már hat futammal az idény vége előtt, Franciaországban világbajnok lett, 144 pontot szerzett, 11 futamgyőzelmet aratott, tehát olyan sikereket ért el, amiket soha senki a Formula–1 történetében, ráadásul utolérte Juan Manuel Fangiót, aki 1957-ben ötszörös világbajnok lett, és akiről azt tartották, hogy megdönthetetlen lesz a csúcsa. Schumacher azonban nem ismert lehetetlent, soha nem csillapodó sikeréhsége miatt még akkor is képes volt százszázalékosan odafigyelni, amikor már az égadta világon semmi tétje nem volt számára a versenyeknek. Azt azonban nemigen bocsátották meg főnökeinek, amikor az Osztrák Nagydíjon Barrichellót arra utasították, hogy engedje el csapattársát, akinek minden pont kell a világbajnoksághoz. Ám a pontokra csak július 21-ig volt szükség, a többi bónusz volt.
Az idény számokban Pontok száma: 144 2. helyezett (pontjainak száma): Barrichello (77) Csapattárs (p. sz.): Barrichello (77) Győzelmek: 11 Pole pozíciók: 7 Első sor: 13 Leggyorsabb körök: 7 Dobogós helyek: 17 Pontszerzések: 17 Világbajnok lett: 11/17
2003 - A hatodikért már igazán meg kellett izzadni
A dicsőséges évek után az idén komoly ellenállásba ütközött Schumacher, aki az első három versenyen nem állhatott fel a dobogóra. Az európai szezon kezdetén, Imolában, amikor elhunyt az édesanyja, megkezdte győzelmi szériáját, és Kanadában a pontverseny élére állt. Ám a sikersorozat ellenére cseppet sem lett kényelmesebb a helyzete, hiszen mindegyik versenyen megszorongatták, mindig volt valaki "lőtávolban”, hogy lecsapjon rá, ha esetleg hibázna. Júliusban és augusztusban visszaesett, amit a szakemberek a Bridgestone gumi gyengeségének tudtak be. A Magyar Nagydíj után már Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen is ott toporgott Schumi sarkában, és akárcsak az imolai futam előtt, Monzába menet is leírták a Ferrarit. Ám az olasz atmoszféra ismét kisegítette a pácból Schumachert és csapatát, a német újra a lehető legjobbkor aratott két győzelmet, amelyek után Szuzukában a nyolcadik hely is elég volt az üdvösséghez, és ahhoz, hogy megszerezze a hatodik trófeáját.
Az idény számokban Pontok száma: 93 2. helyezett (p. sz.): Kimi Räikkönen (91) Csapattárs (p. sz.): Barrichello (65) Győzelmek: 6 Pole pozíciók: 5 Első sor: 6 Leggyorsabb körök: 5 Dobogós helyek: 8 Pontszerzések: 15 Világbajnok lett: 16/16