Toyota: tervek teljesítve!

Vágólapra másolva!
2003.08.22. 21:01
Címkék
Fiatal csapat (tavaly csatlakozott a száguldó cirkusz mezőnyéhez), a bevallott összegek alapján a legtöbb pénzből gazdálkodik az összes istálló közül, és látványosan, dinamikusan fejlődik.Ez a Toyota.
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
Olivier Panis (balra) szerint addig kell versenyezni, amíg van motiváció
A tavalyi idényt a tanulásnak szentelte a csapat, az idén pedig az volt a cél, hogy az edzéseken az első tízbe kvalifikálják magukat a pilótái, a versenyeken pedig legalább az egyikük pontot szerezzen.
Ez többé-kevésbé sikerült is, leszámítva az első négy, ínséges viadalt.
– Mire gondolt, amikor az első négy verseny után pont nélkül állt a csapat?
– Nem keseredtem el, hiszen tudtuk, hogy mi a gond, csak idő kellett, hogy megoldjuk – mondta Olivier Panis, a team francia pilótája. – Nem teszteltünk nagy melegben, ezért nem jöttek ki hamarabb a problémák. Szerencsére az elmúlt tizenkét verseny során rengeteget haladtunk az autó fejlesztésével.
– Mi a Toyota erőssége, illetve gyengéje?
– A motorunk nagyon erős – ez jó. Aerodinamikailag azonban még sokat kell javulnunk, hogy elöl lehessünk.
– Ön az utóbbi időben két fiatal csapattal dolgozott. Össze lehet hasonlítani a BAR-t és a Toyotát?

Da Matta hallgat a csapattársára

Cristiano da Matta nemcsak a csapatnál újonc, hanem a Formula–1-ben is, hiszen tavaly még a Cart-világsorozatban versenyzett. Az apró termetű és „pehelysúlyú” fiatalember azonban nem elveszett gyerek, hamar feltalálta magát a száguldó cirkusz világában is. Azt mondja, a csapattársa öszszes tanácsát meghallgatja, hiszen a Formula–1 csapatmunka, amelynek az a lényege, hogy a teszteken és az edzéseken segítik egymást a csapattársak, és csak a versenyen ellenfelek, de akkor sem ellenségek.
Az Amerikában szerzett tapasztalata sokat segített neki a beilleszkedésben, hiszen a versenytapasztalat az versenytapasztalat, bármelyik sorozatban is szerzi az ember. Persze, az hátrány, hogy a Formula–1-es pályák közül jó néhányat nem ismer: például a Hungaroring is vadonatúj a számára – és nem csak a két, átépített kanyarja miatt.
– Nem lenne szerencsés. Előbbi istálló mindent megpróbált kihozni a kis költségvetéséből, a Toyota ezzel szemben sok pénzből gazdálkodik, és nagy gyárként gyorsan fejlődik.
– Milyen szereplést vár a Magyar Nagydíjon?
– Nem hiszem, hogy győzelmi reményeink lehetnének ezen a technikás pályán, az aerodinamikánk egyelőre nem elég jó ehhez. A pontszerzés a célunk.
– A hátralévő futamok közül melyik az, amelyiken lehet esélyük akár a dobogóra is?
– Monzában és Szuzukában.
– Ön a legidősebb versenyző a mezőnyben. Meddig lehet ezt még csinálni?
– Még csak harminchét leszek szeptemberben, és különben is, nem a kor a fontos, hanem a motiváció. Szerintem mindenkinek addig kell folytatnia a versenyzést, amíg érzi magában a tüzet.
– Sokan úgy tartják, akinek gyereke születik, az óvatosabb lesz, mert már van valaki, akiért felelősséggel tartozik. Egyetért ezzel?
– Egyáltalán nem. Nekem a család nyugodt hátteret ad, az állandóságot jelenti. Jó életem van: a feleségem mindenben támogat, és van három gyönyörű gyermekem.
– Mi az, amit még mindenképpen szeretne elérni, mielőtt szögre akasztja a tűzálló ruhát?
– Egyszer küzdeni akarok a világbajnoki címért.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik