Nemzetisport.hu 2013.02.19 17:19 Frissítve: 2014.07.31 03:14

Rosberg kezdett a legjobban Barcelonában

Bár a Mercedes napközben váltóhiba miatt órákig lapult a csapat garázsában a barcelonai Formula–1-es teszt első napján, a gyakorlás végén Nico Rosberg kijött a pályára, és a nap legjobb eredményét érte el, hét ezredmásodperccel megelőzve Kimi Räikkönent. A legtöbb kört a jerezi tesztelést kihagyó, 2013-ban először autóba ülő Fernando Alonso tette meg a Ferrarival. A Williams új autójának kipufogójáról azt találgatják: szabályos-e.

A kemény keverékű gumikon Vettel volt a leggyorsabb Barcelonában, a közepeseken változott a kép

 

Az első tesztnap délelőtti szakasza csendesen alakult, csak az autójából kifogyó üzemanyag miatt megálló Esteban Gutiérrez miatt kellett megszakítani a nem éppen mozgalmas tréninget. Az egyórás szünetet megelőzően, dél és 13 óra között felpörögtek az események, egymást váltották a pilóták azt élen. Végül Sebastian Vettel lett a leggyorsabb, fél másodperccel megelőzve Kimi Räikkönent a Lotusszal.

Ekkor még kemény keverékű gumikon futották a leggyorsabb köröket, s később kerültek elő a közepesen kemények. Azokon a várakozásnak megfelelően tovább javultak az időeredmények. Előbb Vettel ment be 1:23 perc alá, majd Nico Rosberg a nap közben hosszú órákig a garázsba zárt Mercedesszel 1:22.616-ot futott. Kettejük közé Räikkönen és az első téli tesztnapján részt vevő Fernando Alonso is befurakodott, így a címvédő a 4. helyen zárta a napot.

A Williams hídja nem ér össze

Az eddigi F1-es felkészülési időszak különösen csendes volt, egészen a barcelonai tréning elejéig várni kellett arra, hogy felvetődjön, szabálytalan valamelyik autó.

A kedd reggel Barcelonában leleplezett Williamsszel van gond, a kipufogójának kialakítása gyanús. A csapatok a tavaly (a kipufogógázokkal befújt diffúzorok betiltása nyomán) kötelezővé tett, felfelé néző kipufogók miatt a Coanda-effektust hívták segítségül ahhoz, hogy a kipufogógázokat a kipufogókhoz juttassák, növelve a padlólemez aerodinamikai hatékonyságát, és ezzel stabilabbá tegyék az autó farát. A Coanda-effekt lényege, hogy a megfelelően ívelt felületet követi a mellette áramló levegő.

A Caterham megoldása

A Williams azonban nemcsak az alsó íveléssel tereli a gázt lefelé, hanem a csatorna fölé egy áthidaló elemet is helyezett. A Caterham hasonló megoldást talált ki, de a csatorna belsejébe süllyesztette az áthidalót. A Williamsnél azzal védekeznek, hogy náluk az áthidaló tetején van egy pár milliméteres rés, azaz nem ér össze a híd.

„Szerintem a Caterham autója valóban illegális, a mienk viszont szabályos, hiszen fölül nem ér össze a két elem, a Caterhamnél pedig igen” – magyarázta a különbséget Mike Coughlan, a Williams technikai igazgatója.

Pastor Maldonado, a Spanyol Nagydíj tavalyi győztese az 5. helyen zárta a tesztnapot.

F1, KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA, 1. NAP
  1.  Nico Rosberg    Mercedes    1:22.616    54 kör
  2.  Kimi Räikkönen    Lotus    1:22.623    44
  3.  Fernando Alonso    Ferrari    1:22.952    110
  4.  Sebastian Vettel    Red Bull    1:22.965    66
  5.  Pastor Maldonado    Williams    1:23.733   86
  6.  Daniel Ricciardo    Toro Rosso    1:23.884    73
  7.  Sergio Pérez    McLaren    1:24.124    77
  8.  Paul di Resta    Force India    1:24.144    82
  9.  Esteban Gutiérrez    Sauber    1:25.124    68
11.  Max Chilton    Marussia    1:26.747    65
10.  Charles Pic    Caterham    1:27.534    49
Az időeredmények nem hivatalosak.

2022.09.28 10:17:45

F1 nemzetisport.hu

6 vb-cím, 82 első hely, 77 pole pozíció: tényleg ez volt minden idők „legostobább” F1-es döntése?

2022.09.19 19:42:19

F1 nemzetisport.hu

Sebastian Montoya, David Schumacher vagy Giuliano Alesi is édesapja nyomdokaiba léphet.

2022.09.11 10:46:15

F1 nemzetisport.hu

A Ferrari taktikai elképzelése nem volt rossz, ám Leclerc csak második lett a safety car mögött véget érő futamon.

2022.09.10 14:31:11

F1 nemzetisport.hu

A monacói mellől Russell várhatja a rajtot, míg mögüle Norris rugaszkodhat neki vasárnap.

2022.09.10 12:23:42

F1 nemzetisport.hu

A holland 347 ezreddel előzte meg Leclerc-t, míg a harmadik Pérez lemaradása 6 tized volt a 3. edzésen.