F1: Nagyon jól blöffölt a Mercedes – Helmut Marko

Vágólapra másolva!
2021.11.07. 13:13
null
A Mercedes váratlanul sajátította ki az első rajtsort Mexikóban (Fotó: AFP)
A Mercedes saját magát is meglepte azzal, hogy kisajátította az első rajtsort a Formula–1-es Mexikói Nagydíj időmérőjén, és a csapatfőnök, Toto Wolff elmondása szerint a hétvége korábbi részében nem is gondolkodtak a csapatutasításokról, hiszen nem érezték úgy, hogy olyan pozícióban lehetnek a versenyen. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanakkor úgy érzi, blöffölt a rivális, míg a csapatfőnök, Christian Horner kiemelte, a második sorból is remek esélyeik lehetnek, hiszen arra számítanak, hogy jobb lesz a versenytempójuk, mint a vetélytársnak.

 

Noha az előzetes várakozások és a szabadedzéseken látottak a Red Bull fölényét vetítették előre az időmérőre, a végjátékban eltűnt a „vörös bikák" előnye, s az utolsó pillanatokban történt „Cunoda Juki-incidens" nyomán Sergio Pérez és Max Verstappen sem tudott tiszta kört futni, aminek következményeként meg kellett elégednie a második sorral, méghozzá a fő rivális, a Mercedes mögött.

21. MEXIKÓI NAGYDÍJ
NOVEMBER 5., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301
NOVEMBER 6., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875
NOVEMBER 7., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 14., 18.00
Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo
November 21., 15.00Katari Nagydíj, Lusail
December 5., 18.30Szaúdi Nagydíj, Dzsidda

Az „ezüstnyilak" váratlan feltámadása még a versenyzőket is meglepte, az osztrák alakulat tanácsadója, Helmut Marko azonban úgy véli, egyszerűen blöffölt a vetélytárs. „Nagyon jól blöffölt a Mercedes. Az incidens nélkül nagyon közel kerülhettünk volna, vagy akár szét is választhattuk volna őket. A fölényünk mindenesetre eltűnt, szóval nehéz verseny vár ránk."

A csapatfőnök, Christian Horner úgy érzi, kulcsfontosságú lehet a rajt, de szeretné elkerülni, hogy megismétlődjenek a 2019-es start pillanatai, amikor Max Verstappen és Lewis Hamilton összeért egymással a nagy csatározásban, ezzel is több pozíciót bukva.

Nagyon óvatosnak kell lenned, nem követheted túl sokáig az előtted haladót, mivel hamar meggyűlhet a bajod a túlmelegedéssel. Az első lehetőség az 1-es kanyarnál lesz, elég visszanézni a 2019-es rajtot, és láthatod, mi minden történhet. A szélárnyék nyilván az első körben a legerősebb, szóval jól kell elrugaszkodnunk mindkét autónkkal."

„Nem szeretnénk, hogy megismétlődjenek a 2019-ben látottak, amikor Max a negyedik helyről indult, Lewis pedig nagyon agresszív volt vele a 2-es kanyarnál, majd egy defekt (ezt a Valtteri Bottasszal folytatott csatában szedte össze a holland pilóta) tönkretette az egész versenyünket. Célba kell érned, és én még mindig úgy hiszem, hogy nagyszerű esélyeink lehetnek a futamon. Persze most úgy tűnik, nehezebb feladat vár ránk, mint amilyenre még szombat reggel számítottunk."

A brit szakember ezt követően kitért a stratégiára is, és elárulta, arra számítanak, hogy a közepes abroncsokon újra magabiztosak lehetnek.

Egész hétvégén nagyon jól viselkedett a kocsi a közepes gumikon, és nem kell többször használnunk a lágyakat. Azokon Max egyébként sem érezte olyan jól magát, a kemény keverék viszont rendben volt. Minden attól függ, hol lesznek a Mercedesek az első kör után, aztán a stratégia kerül az előtérbe. Hiszünk benne, hogy jobb a versenytempónk, és noha csalódottak vagyunk a szombati eredmények miatt, optimistán tekintünk előre."

A LEGUTÓBBI MEXIKÓI GYŐZTESEK
ÉV
VERSENYZŐRAJTHELY
2015
Nico Rosberg
1.
2016
Lewis Hamilton
1.
2017
Max Verstappen
2.
2018
Max Verstappen
2.
2019
Lewis Hamilton
3.

 

A Mercedest irányító Toto Wolff is tisztában van vele, sorsdöntő lehet, hogy elöl tudjanak maradni a rajtnál, és azt is elárulta, hogy le kell ülnie beszélni a versenyzőivel az esetleges csapatutasításokról.

Fantasztikus, hogy kisajátítottuk az első sort, ugyanakkor eléggé váratlanul ért minket. A legfontosabb, hogy elöl maradjunk a rajtot követően, hiszen akkor sokkal jobban az irányításunk alatt tarthatjuk a versenyt. Egyelőre nem beszéltünk a csapatutasításokról, mivel úgy éreztünk, nem leszünk olyan helyzetben, hogy ez szükséges legyen."

Nagyon távolinak tűnt, hogy a győzelemről beszéljünk a kvalifikáció előtt. Azóta viszont sokat változott a helyzet, és meg fogjuk beszélni, mint minden mást a stratégiai megbeszéléseken. Én is versengő vagyok, és valamilyen szinten mindig csalódásként élem meg ezeket a diskurzusokat, de van, hogy a helyzet megkívánja. Először Valtterivel és Lewisszal fogjuk ezt megbeszélni, hiszen mindkettejüket bevonjuk az efféle párbeszédbe, aztán meglátjuk, úgy alakul-e a verseny, hogy muszáj lesz ilyen döntést hoznunk."

 

MEXIKÓI NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.875 átlag: 204.209 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.020 0.145 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:16.225 0.350
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:16.342 0.467
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:16.456 0.581
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:16.761 0.886
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.763 0.888
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.837 0.962
9. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:17.746 1.272
10. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.958 1.484
11. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.290 1.816
12. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:18.452 1.725
13. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:18.756 2.029
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:18.858 2.131
15. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:19.303 2.576
16. George Russell*
brit
Williams-Mercedes
1:18.172
1.698
17.
Cunoda Juki**
japán
AlphaTauri-Honda
1:17.158
1.283
18.Lando Norris**
brit
McLaren-Mercedes
1:36.830 20.955
19.
Esteban Ocon
francia
Alpine-Renault
1:18.405
1.931
20. Lance Stroll* kanadai Aston Martin-Mercedes 1:20.873 4.146
*: 5 rajthelyes büntetés sebességváltó cseréje miatt
**: a mezőny végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik