Elképesztő méreteket öltenek az autó- és motorsportban a pénzügyi válság hatásai. Leginkább a rali-vb szenvedi meg a recessziót, az idei sorozatba ugyanis a Subaru és a Suzuki visszalépését követően csak két gyár négy csapata nevezett be, a Citroën és a Ford egy-egy gyári és privát istállót indít el a konstruktőrök pontversenyében.
A rali-világbajnokság ugyanúgy kétmárkássá válik, mint a német túraautó-bajnokság, de Sébastien Loeb egyeduralma miatt sokkal kevesebb az izgalom, mint a DTM-ben. Az idénynyitó Ír ralira csupán 43 egység nevezett be, azaz feleannyian sem állnak rajthoz a szigetországi eseményen, mint két éve, amikor a viadal bemutatkozott a világbajnokságban. Akkor villámgyorsan betelt a kilencvenes nevezési lista, még a tíz tartalékhelyért is nagy volt a versenyfutás.
A MotoGP-ben mindenki a Kawasaki-Aspar kapcsolat megszületéséért szorít, a japán gyár ugyanis vélhetően csak akkor folytatja a királykategóriában, ha a spanyol csapatvezető átveszi a gárda irányítását. A tárgyalásokban segít Carmelo Ezpeleta, a MotoGP-t működtető Dorna első embere (a kétkerekű sorozat Bernie Ecclestone-ja) is. A spanyol már jelezte: hogy bár a Kawasaki 2011 végéig szóló szerződést kötött a Dornával, ha az idén elindít két motort, lemond a következő két év kötelezettségéről, máskülönben perre viszi az ügyet.
Közben a MotoGP többi szereplője költségcsökkentést sürget, a Formula–1-hez hasonlóan ebben a sorozatban is az egekbe szöktek a kiadások, és követhetetlen szintet értek el a fejlesztések. Ezt a folyamatot most szabályokkal akarják kordában tartani, a Dorna ugyanis attól tart, hogy a 2010-es idényben kevesebb induló lesz, mint amennyien pontot szerezhetnek (ez 15 versenyzőt jelent futamonként).
Természetesen a NASCAR-t is utolérte a válság, ezen az amerikai gyárakat sújtó időkben nem is lehet csodálkozni. A tengerentúlon a sorozatban érdekelt gyárak közül a Fordnak 30, a Toyotának és a Chryslernek 34-34, a General Motorsnak 41 százalékkal estek vissza az eladásai, és mielőtt az amerikai kormány megszavazta a három amerikai vállalatot fenntartó gyorssegélyt, az is szóba került, hogy kiszállnak a sorozatból.
Ettől most már nem kell tartani, de az biztos, hogy a csapatok kevesebb pénzt kapnak az autógyáraktól, és még inkábbb függnek a szponzoraiktól. A Sprintkupában 43 autó indulhat el egy versenyen, tavaly minden futamra többen neveztek, és voltak, akik lemaradtak az indulásról. Az idén több csapatot is öszszevontak, mondván, így nagyobb esélyük van a túlélésre. Eddig 35 nevező van az idényre, azaz lehetséges, hogy évek óta először nem lesz ki a létszám.