A hét végén Ausztráliában útjára induló Formula1-es idény felvezetésének második részében három olyan csapatról írunk, amelyek mindegyike fizet a motorjaiért. A Minardi, a Jordan és a Sauber közül az első kettő a Ford-Cosworth-gyártól, míg utóbbi a Ferraritól kapja az erőforrásokat. A privát csapatok triumvirátusa ebben az évben mindenképpen hasznot húz az új pontozási rendszerből, persze ehhez végig kell mennie a versenyeken.
Ha az erőviszonyokat nézzük, az utóbbi két év eredménysora alapján a Sauber várhatóan egymaga annyi pontot gyűjt majd be, mint a Jordan és a Minardi összesen. Ez pedig az anyagi helyzeteket is pontosan tükrözi, hiszen a privát csapatokat az elmúlt évben sújtó pénzhiány csak a Saubert kerülte el. A Tyrrellt, a Benettont és a Stewartot eladták, a Prost és az Arrows csődbe ment, és ezen a télen a Jordan és a Minardi is súlyos helyzetbe került. Utóbbinak van már gyakorlata a túlélésért folytatott harcban, évek óta szembekerül azzal a lehetőséggel, hogy be kell zárnia a boltot.Paul Stoddart csapatvezető érkezése időlegesen megoldotta a problémákat, igaz, az ausztrál már maga ellen fordította Formula–1 néhány fontos szereplőjét. A Tom Walkinshaw-val szembeni, tv-pénzért folytatott ütközetből ő jött ki győztesen, és ez a vita annyira jelentősnek bizonyult, hogy a vesztese be is zárhatta a boltot. A télen Ron Dennis, a McLaren igazgatója kezdte el üldözni Stoddartot, aki annyit panaszkodott csapata rossz helyzete miatt, hogy jelentős szerepet vállalt a szabálymódosítások kidolgozásában.A Minardi a télen megegyezett a Cosworthtal az új motorszállítási szerződésről, így remek erőforráshoz jutott. Ám ezért fizetnie is kell, mert ha elmarad egy-két részlettel, akkor könnyen az Arrows sorsára juthat, és kimaradhat néhány nagydíjról. A télen amiatt is izgulnia kellett Stoddartnak, hogy időben megegyezzen a Bridgestone-gumigyárral, amely nemigen volt hajlandó tárgyalni vele. A Michelintől elbúcsúzó Stoddart néhány hétig kellemetlen helyzetbe is került, mert egyik abroncsgyárral sem volt szerződése, és a teszteken a Formula–3000-ben használatos Avon-gumikat kellett az autóira tenni.A Jordantől a német cégek búcsúztak, a Deutsche Post és vele a DHL jelentős pénzforrást vont vissza a silverstone-iaktól. Eddie Jordannek, aki 1999-ben még a harmadik lett a vb-n a csapatával, pedig már azon kellett gondolkoznia, hogyan juthat anyagi javakhoz. Giancarlo Fisichella mellé így olyan pilótát szerződtetett, aki sok pénzt hoz a házhoz: Ralph Firman lett a befutó, az újonc aláírásával a Benson and Hedges dohánygyár is kinyitotta a pénztárcáját, és újra főszponzorként állt a csapat mögé.A Sauber is megkönnyebbült, amikor a Red Bull hosszabbított vele, igaz, a svájciaknak amúgy sem kellett különösebben aggódniuk a jövőjük miatt. A Ferrari-motorok jó alapot nyújtanak a rendszeres pontszerzéshez, és ennél több nem is nagyon kell a Red Bullnak. A hinwiliekkel egyébként jövőre lesz érdemes üzletelni, hiszen a 2004-es szabályok szerint egy motornak ki kell bírnia egy teljes versenyhétvégét, így a Ferrarinak nem lesz más választása, mint hogy ugyanazokkal a motorokkal lássa majd el Peter Sauberéket, mint amilyeneket maga használ.A három csapatból Nick Heidfeldnek, Heinz-Harald Frentzennek és Giancarlo Fisichellának lesz a legjobb esélye a pontszerzésre, előbbi kettő talán még egy győzelmet is elcsíphet, míg az olasz az esős versenyeken némi szerencsével dobogóközelbe kerülhet. A Minardinak azokon a futamokon lehet jó esélye, amelyeken sokan kiesnek, de éppen az új, nyolcpilótás pontozás miatt minden bizonnyal megnő a célba érések rátája.Az újoncok esélyét növeli a péntek délelőtti kétórás tesztelés, amelynek igénybevételén a Sauber is elgondolkodott. A faenzaiak Justin Wilsonnak adnak lehetőséget, a nyurga angol újonc sokat tanulhat Jos Verstappentől, aki a Bridgestone abroncsokon egy esős versenyen akár akkora meglepetést is okozhat, mint tavaly Mark Webber Ausztráliában. Az mindenesetre biztosnak tetszik, hogy a Minardinak nem kell újabb három évet várnia a pontszerzésre –igaz, ennek alapfeltétele, hogy "életben” maradjon.