A rajt nem hozott változást a közvetlen élcsoportban: Fernando Alonso simán megőrizte az első helyet, mögötte Michael Schumacher és Felipe Massa haladt. Jenson Button a 6-ról a 4. helyre jött fel, míg Kimi Räikkönen maradt az 5.
A mezőny második felében Ralf Schumacher meglökte Vitantonio Liuzzit, aki nekiment David Coulthardnak a startot követően, az olasz autójának jobb hátsó kereke defektet kapott, s az első vezetőszárny is megsérült. A Toro Rosso autója ezután meg is pördült, majd rossz helyen állt meg, ezért beküldték a biztonsági autót.
A 3. kör végén Alonso hirtelen fékezett, emiatt M. Schumachernek is ezt kellett tennie, hogy elkerülje a tiltott előzés miatti büntetést. A safety-car ezt követően 1-2 mp-en belül elhagyta a pályát, a címvédő pedig kilőtt, de “természetesen” nem tudta lerázni a hétszeres világbajnokot. Hamarosan Räikkönen lett a 4., miután könnyedén elment Button mellett.
A következő körökben nem módosult az élcsoport sorrendje, az azonban figyelemreméltó volt, hogy Alonso többször is megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, vagyis el akart szakadni az őt közvetlenül üldöző két Ferraritól. De erre nem volt esélye a Renault spanyol klasszisának, sőt még Räikkönen is látótávolságon belül maradt, legalábbis egy ideig.
A 10. körtől kezdve már Massa is egyre jobban leszakadt, viszont Alonso és M. Schumacher között állandósult az 1 mp-enél kisebb különbség. Az első boxkiállásra a Renault klasszisa a 17., míg a Ferrari sztárja a 18. körben ment ki, de ez változtatott kettejük pozícióján. Az élre azonban Räikkönen került, mivel várt még a boxlátogatással.
A McLaren finn versenyzője a 23. körben állt ki tankolásra, s a 4. helyre tért vissza. Így visszaállt az “ideiglenes dobogón” az Alonso-M. Schumacher-Massa sorrend. A következő körökben a hétszeres világbajnok egyre jobban megközelítette az élen haladó címvédőt, de sokáig nem próbálkozott előzéssel.
Az utolsó kezdő Nico Rosberg egészen a 33. körig várt az első tankolásra, így a középmezőnyben tudott maradni.
Az élcsoportból Alonso (38. kör) kezdte a boxkiállást, ezt alaposan kihasználta Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok tempót váltott, futott egy nagyon gyors kört (1:32,099 p), s egyre nagyobb előnyt szerzett. A Ferrari német sztárja a 41. körben ment ki, s simán Alonso elé tért vissza. Úgy tűnt, eldőlt a futamgyőzelem sorsa, mert az F-1 királya több, mint 5 mp-cel vezetett a spanyol pilóta előtt.
Sőt, a hajrában még nagyobb lett a különbség az idei sorozat két legjobbja között, igaz néhány körben Alonso volt a gyorsabb. Igaz, a Renault spanyol versenyzőjének nem kellett mindenáron a győzelemre törnie, hiszen a 2. hellyel sem csökken jelentősen az előnye összetettben.
Az 53. körben Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya is kiállásra kényszerült műszaki hiba miatt. Kellemetlen esemény a hazai futamán szereplő Toyotának és McLarennek.
A végén már nem módosult az élcsoport: győzött Michael Schumacher, mögötte Fernando Alonso és Felipe Massa lett dobogós.
Nyilatkozatok:
Michael Schumacher (Ferrari, 1. hely): “Nem meglepő, ha azt mondom, hogy rendkívül nehéz verseny volt. Az elején Alonso mögött mentem, s a szél nem kedvezett nekem.Később arra számítottam, hogy az első boxkiállás után már én eszek az élen, keményen is hajtottam, de akkor még nem sikerült. Fernando rendkívül keményen küzdött, de szerencsére tartani tudtam a tempóját.”
Fernando Alonso (Renault, 2. hely):”Fantasztikus eredményt értem el. Picit lassabbak voltunk a Ferrarinál, s a gumik sem működtek tökéletesen. A nyolc pont azt jelenti, hogy jók vagyunk, s hamarosan ismét győzni tudunk.”
16. EURÓPAI NAGYDÍJ, A VB 5. FUTAMA (60 kör, 308,863 km),
A VÉGEREDMÉNY: 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:35:58,765 óra |
2. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 3,751 |
3. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 4,447 |
4. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | + 4,879 |
5. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1:12,586 |
6. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 1:14,116 |
7. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | + 1:14,565 |
8. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | + 1:29,003 |
9. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
10. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 1 kör |
11. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 1 kör |
12. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | + 1 kör |
13. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | + 1 kör |
LEGGYORSABB KÖR: M. Schumacher | német | Ferrari | 1:32,167 perc |
KIESETT A VERSENYBŐL: 2. kör | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | baleset |
4. kör | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | váltóhiba |
14. kör | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | – |
29. kör | J. Button | brit | Honda | motorhiba |
30. kör | C. Klien | osztrrák | Red Bull-Ferrari | – |
32. kör | F. Montagny | francia | Super Auguri-Honda | motorhiba |
48. kör | T. Szato | japán | Super Auguri-Honda | – |
55. kör | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | – |
55. kör | R. Schumacher | német | Toyota | motorhiba |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA:
PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 44 pont |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 31 pont |
3. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 23 pont |
4. | G. Fisichella | olasz | Renault | 18 pont |
5. | F. Massa | brazil | Ferrari | 15 pont |
6. | J-P. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 15 pont |
7. | J. Button | brit | Honda | 13 pont |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | 7 pont |
9. | R. Barrichello | brazil | Honda | 6 pont |
10. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | 6 pont |
11. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | 6 pont |
12. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 5 pont |
13. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | 4 pont |
14. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | 1 pont |
15. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | 1 pont |
A KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 62 pont |
2. | Ferrari | 46 pont |
3. | McLaren-Mercedes | 38 pont |
4. | Honda | 19 pont |
5. | BMW-Sauber | 11 pont |
6. | Williams-Cosworth | 10 pont |
7. | Toyota | 7 pont |
8. | Red Bull-Ferrari | 2 pont |