A keddi budapesti sajtótájékoztatón Szalay Balázs elmondta, hogy az Opel Dakar Team egy versenykamiont is indít a 2012-es viadalon (a szabályok szerint az útvonalon csak versenyzőtárs segíthet, így a Darázsi Zsolt vezette legénység a "mentőangyal" szerepet tölti be) és a csapatot egy szervizkamion segíti a több mint kilencezer kilométeres úton.
„Már nagyon vágytam arra, hogy újra eljussak Argentínába és Chilébe, illetve Peruba, ahol még sohasem jártam – fogalmazott a pilóta, aki első magyar autóversenyzőként ért célba a sivatagi viadalon, melyen eddig tíz alkalommal vett részt, s hatszor ért célba. – Tudom, sokan kinevetnének, ha azt mondanám, hogy első szeretnék lenni, pedig így van, az ember mindig nyerni szeretne. Persze, nem ez a realitás, a BMW-gyári csapat a verseny legfőbb esélyese, de mi is szeretnénk ott lenni valahol a közelében, a top tízbe jutást tűztük ki célul.”
A világ legnagyobb és legnehezebb terepraliversenyének mezőnye Mar del Platából rajtol és Limában ér célba. Öt szakaszt rendeznek Argentínában, ötöt Chilében és négyet Peruban. A résztvevők az első napokon a pampákon száguldanak, majd átkelnek az Andokon, ahol a világ legszárazabb sivatagja, az Atacama várja őket. Ezt követően megint északnak veszik az irányt, hogy az utolsó napokon – a viadal történetében először – Peruban is versenyezzenek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Szalayék mellett egy másik magyar kettős, a Sebestyén Sándor, Bognár József kettős is megpróbál eljutni az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig.
A Dakar-ralit 2009 óta rendezik Argentínában és Chilében, annak következményeként, hogy terrorfenyegetettség miatt 2008-ban törölni kellett a versenyt az eredeti helyszínen, Afrikában.
|