Vízilabda: jól működő rendszer az up-válogatottak sikerei mögött

Vágólapra másolva!
2022.12.15. 09:08
Címkék
A hazai vízilabda-szövetség Székely Bulcsú által vezetett utánpótlás-bizottsága a különösen sikeres, három korosztályos vb-címet hozó év után is keresi a továbblépési lehetőségeket.

Nem akármilyen évet zár a magyar vízilabda-utánpótlás: az U18-as fiúválogatott Belgrádban a szerbek, az U16-os fiú-, valamint a leányválogatott Görögországban szintén a házigazdák elleni döntőben lett világbajnok, az U18-as lányok ugyancsak Szerbiából vb-bronzot, az U19-esek az izraeli Netanyából Eb-ezüstöt, míg az U19-es fiúk pedig Podgoricából Eb-bronzot hoztak haza.

Ez a teljesítmény még a 2021-est is felülmúlja,

amikor a dobogós helyezések mellé egy negyedik hely is „becsúszott” a hat nagy korosztályos viadalon.  

A sikerekben nagy szerepe van a kiváló szakembereknek. A fiúk szakmai munkáját a Bajnokok Ligája-győztes edző, Cseh Sándor irányítja a válogatottaknál, női vonalon a háromszoros olimpiai bajnok Biros Péter fogja össze a korosztályos nemzeti csapatokat, a Magyar Vízilabda-szövetség utánpótlás-bizottságát pedig az az olimpiai bajnok Székely Bulcsú vezeti elnökként, aki elégedetten, de a továbblépésre nyitottan értékelte az esztendő bravúros eredményeit: 

„Soha ilyen sikeres nyár nem volt az utánpótlás-válogatottak mögött. Ez egyformán köszönhető a klubokban végzett nagyszerű munkának, a szövetség és az egyesületek közötti jó kommunikációnak, valamint a nyugodt háttérnek, amelyet a szövetség mindehhez biztosított.

Az utánpótlás-válogatottak szakmai munkája a mindenkori szövetségi kapitány irányvonala szerint épül egymásra.

Cseh Sándor szerepét szeretném kiemelni, hiszen nagyon sokat tesz azért, hogy ez az egész rendszerként működjön. A fő cél továbbra is az, hogy a fiatalokból élvonalbeli, majd felnőttválogatott játékosok váljanak.” 

Székely Bulcsú az utánpótlás-bizottság elnökeként dolgozik a magyar vízilabda sikeres jövőjéért Fotó: Dobos Sándor

Az utánpótlás-bizottság folyamatosan térképezi, hogy melyek azok a területek, amelyek jól működnek a képzésben, és akadnak-e olyan részek, amelyek módosítást igényelnek. Az eredményeket elnézve talán az utóbbiból van kevesebb. 

„Az előrelépési lehetőséget mindig két irányból vizsgáljuk.

Egyik, hogy a riválisainkhoz mérve tapasztalunk-e bármilyen lemaradást, és ha igen, akkor azt hogyan tudjuk behozni. Másik, hogy a magunkkal szemben támasztott elvárásoknak mennyire felelünk meg, és miként tudunk fejlődni.

A számvetés után mindig látjuk a hiányosságokat és az előrelépési pontokat, így az általunk elképzelt úthoz igazíthatjuk a szakmai munkát.” 

(Kiemelt képen: Az U18-as vb-győztes fiúválogatott Fotó: Dobos Sándor)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik