Loeb hatból öt szakaszt megnyert és fölényesen vezet a Ciprus-ralin

Vágólapra másolva!
2009.03.13. 17:09
Az utóbbi öt évben világbajnok Sébastien Loeb érte el a legjobb időt a Ciprus-rali pénteki gyorsasági szakaszain. A francia pilóta hat gyorsasági közül ötöt megnyert, és fölényesen, 41.8 másodperccel vezet a a verseny első napja után.
Az első napon Loeb volt a leggyorsabb
Fotó: afp
Az első napon Loeb volt a leggyorsabb
Az első napon Loeb volt a leggyorsabb
Fotó: afp
Az első napon Loeb volt a leggyorsabb

Sébastien Loeb hat gyorsasági szakasz közül ötöt megnyert, és fölényesen, 41.8 másodperccel vezet a versenyben a Ciprus-rali első napja után. A vb-címvédő francia szupersztár remekül használta ki, hogy ettől az évtől kezdve újra engedélyezték a sorozatban a vegyes talajú versenyeket, vagyis azt, hogy az egyik napon aszfaltos, a másik kettőn murvás pályákon (vagy éppen fordítva) száguldjon a mezőny. (Legutóbb ilyenre 1996-ban volt példa a világbajnokságban...) Az elképesztően nehéz murvás pályáiról ismert ciprusi viadal első napján aszfaltos szakaszok szerepeltek a programban. Loeb ki is használta, hogy fekszik neki ez a talajtípus, és jelentős előnyt kovácsolt.

„Az első néhány szakaszon nyomtam a gázt, ahogyan csak bírtam, mert tudtam, ez az egyetlen sanszom – mondta Loeb. – Délután aztán egy kicsit visszavettem, mert eleredt az eső, és az utolsó gyorsaságin már nem akartam fölösleges rizikót vállalni. Nehéz lenne megjósolni, mi történik az elkövetkező két napon, csak az biztos, hogy első rajtolóként mi takarítjuk az utakat.”

Az összetettben Loeb csapattársa, a spanyol Dani Sordo áll a második helyen, s utána következnek csak a finn fordosok, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala, akiktől a Citroën-pilóta a legjobban tart a vb-küzdelemben. Igaz, Hirvonen eléggé elkeseredett, látván, hogy a hátránya egy perc az éllovashoz képest.

„Délután már nem volt olyan rossz, talán ha 14 másodpercet vesztettünk Sébastiennel szemben, ami még elfogadható – mondta Hirvonen. – A reggelünk viszont csapnivaló volt, nem tudtam, hogyan kell közlekedni aszfaltos pályán a murvagumikkal...”

A verseny krónikájához tartozik még, hogy Henning Solberg már azelőtt búcsúzott, hogy egyáltalán elrajtolt volna: az első szakaszra menet közúti balesetet szenvedett. „Az út szélén parkolt egy kocsi, ki akartuk kerülni, amikor az utolsó pillanatban kikanyarodott, éppen elénk – mondta Solberg. – Semmi esélyem sem volt, hogy elkerüljem az ütközést. Az autó oldala és eleje sérült, nem tudtunk volna továbbmenni. A szuperrali-szabályt kihasználva folytatjuk a küzdelmet, de a baleset miatt nincs már esélyünk jó eredmény elérésére.”

A viadalon rajthoz állt a Mayer Gábor, Tagai Róbert kettős, amely pénteken a 25. időt érte el. A verseny (immár murvás pályákon) szombaton öt gyorsasági szakasszal folytatódik.

CIPRUS-RALI, A VB 3. FUTAMA

Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën C4 WRC) 1:37:46.3
2. Sordo, Martí (spanyol, Citroën C4 WRC) 41.8 mp h.
3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 1:00.2 perc h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik