Vége a motorozásnak

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.08.05. 23:46
Címkék
Michael Schumacher lemondta hét végi motorversenyét, már csakis a Formula–1-es visszatérésére összpontosít. Nigel Mansell óta, azaz majdnem másfél évtizede nem indult 40 éven felüli pilóta a száguldó cirkuszban, Schumi a legfrissebb hírek szerint futamonként egymillió euróért ül autóba, plusz egy-egy milliót kap nagydíjgyőzelmenként.

Michael Schumacher lemondta szereplését a holland Superbike-bajnokság hét végi asseni viadalán. A hétszeres F1-es világbajnok német nagyban készül az augusztus 23-i Európai Nagydíjra, ezért nem ül már motorra, amellyel az utóbbi években többször is balesetet iszenvedett. A legutóbb az idén februárban, a német Superbike-bajnokságra készülve esett hatalmasat, kisebb vállsérülése miatt végül nem is indult el hazája sorozatában.

Schumi ismét legnagyobb szenvedélyének, a Formula–1-nek szentelheti idejét – a Magyar Nagydíj időmérő edzésén koponyasérülést szenvedő Felipe Massa gyógyulásának ütemétől függően akár hét nagydíjon keresztül. Visszatérését a szakmán belül szinte mindenki nagy örömmel fogadja, még akkor is, ha a Williams, a Toro Rosso és a Red Bull megvétózta a Ferrari külön tesztre vonatkozó kérvényét. Schumachernek így sem okoz különösebb gondot az ismeretlen autóhoz való alkalmazkodás – ebben mindig is kiemelkedett versenyzőtársai közül.

Az egyetlen, ami némiképp megosztja a szakmát, hogy mennyiben lesz képes korábbi formáját hozni Schumacher, aki januárban betöltötte a negyvenedik életévét. Nigel Mansell volt az eddigi utolsó pilóta, aki negyven fölött versenyzett az F1-ben: az 1994-es Ausztrál Nagydíjat 41 évesen, három hónaposan és öt naposan nyerte meg a Williams-Renault-val, míg utolsó versenyén, az 1995-ös Spanyol Nagydíjon 41 évesen, kilenc hónaposan és hat naposan indult el a McLaren-Mercedesszel. Utóbbi viadalon már csak küszködött, túlsúlya miatt alig fért el az autóban, amelyet át kellett alakítani, hogy egyáltalán bele tudjon ülni. Miután sikerült, folyamatosan szidta a gépet, és két mclarenes verseny után el is búcsúzott az F1-től. (A legidősebb F1-es induló Louis Chiron volt, a monacói 1955-ben 55 évesen, kilenc hónaposan és 19 naposan versenyzett hazája nagydíján.)

Schumacherrel nem lesznek súlyproblémák, a németnek még mindig kiváló az erőnléte, amit a Robert Kubica és Timo Glock által a Magyar Nagydíj előtt megszervezett gokartversenyen bebizonyított: a lengyel elmondása szerint a hétszeres világbajnoknak nem akadt ellenfele a gokartpályán. A kis gépeken pedig a jó teljesítmény mellett az alacsony súly is kulcsfontosságú.

Arról különböző információk láttak napvilágot, mennyiért vállalja Schumacher a versenyzést. A legelső hírek igen szélsőségesek voltak: német lapok arról írtak, hogy nem kap többet a tanácsadói munkájáért alapból neki járó évi ötmillió eurónál, míg Spanyolországban arról cikkeztek, futamonként hárommillió eurót, azaz összesen 21 milliót kap. A német Tageszeitung legfrissebb információja szerint a kettő között van az igazság, azaz Schumi futamonként egymilliót vehet fel, plusz egy-egy milliót futamgyőzelmenként.

A berlini lap azt is tudni véli, hogy a német megegyezett a maranellói vezetőkkel, így meghosszabbítják az év végén lejáró megállapodását. Azaz 2010-ben is látjuk Ferrari-egyenruhában Schumachert, aki az utcai autók fejlesztéséből is kiveszi a részét, járja a világot az „ágaskodó lovacska” nagyköveteként.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik