Daniel Pedrosa ugyan csak negyedik lett a MotoGP-ben, ráadásul Lorenzo idejétől 9 tizedmásodperccel elmaradt, mégis a középpontba került, ugyanis minden idők legnagyobb végsebességét érte el a világbajnokságon. Az igazsághoz tartozik, hogy a mugellói célegyenes a vb leghosszabbja (1141 méter), de még így is hajmeresztő Pedrosa 349.3 kilométer/órás sebessége. A spanyol pilóta Loris Capirossi 2004-es csúcsát adta át a múltnak, aki az öt évvel ezelőtti katalán viadalon – az ottani célegyenes 1047 méteres – 347.4 kilométer/órát ért el. S ne felejtsük el, Capirossi akkor 990 köbcentis Ducatival repesztett, miközben Pedrosa Hondája 800 köbcentis(!).
Ami a magyar érdekeltségű 250 köbcentis kategóriát illeti: Tóth Imre a 18. helyről várhatja a folytatást, s egyelőre küzd a motorjával, bár mostantól valamivel nagyobb eséllyel, mivel az Aprilia gyár mérnökei is segítik munkáját. „A féktávokon még mindig nem elég stabil a motor, de az egyórás edzés kevés volt a nagyobb változtatásokra, úgyhogy inkább köröztem, aztán majd szombatra változtatunk. Tudjuk, mi a jó irány, arra haladunk” – mondta Tóth, aki azt is elárulta, csütörtök este leült beszélgetni a kategóriaújonc Németh Balázzsal (aki Talmácsi Gábor helyén indul a sorozatban) és próbált neki tanácsokat adni a kétütemű motorokkal kapcsolatban, mivel a 21 éves versenyző az utóbbi időben négyüteműekkel száguldott.
Németh amúgy egyelőre a 107 százalékos határon kívül van, ami egyáltalán nem meglepő, részint azért, mert csapata azt kérte tőle, hogy az első tréningen ne figyeljen az időre, csak próbálja megismerni a motort, másrészt azért, mert a tréning előtt fel sem ülhetett a gyári Apriliára. „Először a pálya és a motor is szokatlan volt, sokszor rossz sebességi fokozatot választottam. De ahogy telt az idő, egyre jobban éreztem magam edzés közben, ma este a főszerelővel kielemezzük az adatokat, elmondja majd, mit kell tennem, hogy gyorsuljak.”
Ami Talmácsit illeti, ő menedzserével Mugellóban tárgyal, keresi a folytatás lehetőségeit – híreink szerint több csapat is érdeklődik a magyar világbajnok iránt, egyelőre azonban egyikkel sem született megállapodás, lévén ezt év közben (az anyagi és műszaki feltételek miatt) nem könnyű létrehozni.