Palikék tartják a formájukat

TÓTH ANITA jelenti BamakóbólTÓTH ANITA jelenti Bamakóból
Vágólapra másolva!
2005.01.12. 23:32
Címkék
Ahogy változik a táj, úgy változnak az emberek is Afrikában. A kopár Mauritániából a gazdagabb növényzettel megáldott Maliba érve egészen más kultúra fogadja a Dakar-mezőnyt - a gyerekek nem dobálják jópofaságból kövekkel az autókat, hanem inkább a kongadobok ütemére viháncolva táncolnak.
Noha erről eddig nem nagyon esett szó, a magyar versenyzők közül többen is mesélték, hogy a falvakban a gyerekek megpróbálták hatalmas árkokba terelni őket, és ha nem voltak hajlandóak arra menni, amerre ők mutatták, megdobálták őket. Persze ezek gyerekcsínyek, amelyek azonban veszélyessé is válhatnak, ha az a kő éppen rossz helyen találja el a kocsit. Palik László navigátora, Darázsi Gábor mesélte, hogy a keddi szakasz egyik lassúbb részén az egyik kissrác kinyitotta az ajtaját, és néhány másodpercen keresztül szaladt mellette, a kilincsbe kapaszkodva. Hajmeresztő történet.

Varga nem gondol a balesetre

Darázsiék kamionja minden idôk legjobb magyar részeredményét produkálva az egyik ellenôrzô pontnál másodikként haladt át
Darázsiék kamionja minden idôk legjobb magyar részeredményét produkálva az egyik ellenôrzô pontnál másodikként haladt át
Darázsiék kamionja minden idôk legjobb magyar részeredményét produkálva az egyik ellenôrzô pontnál másodikként haladt át
És van belőlük néhány a versenyzők tarsolyában. De maradjunk még egy kicsit a keddi napnál, hiszen bár lapzártánkkor Liszi Lászlóék és a két kamion kivételével mindenki teljesítette a versenytávot, a részletes történeteket nem hallottuk, mert a versenyzők nem érték el a tábort (több mint kétszáz kilométer összekötő szakaszt kellett megtenniük Kiffáig).
Motorosaink közül Varga Ákos a saját tempójában közlekedett (természetesen a menetrendszerű esés ezúttal sem maradhatott el), sorra előzte meg az ellenfeleket, és elégedetten érkezett meg a táborba. Ott tudta csak meg, mi történt Meonival, és a kérdésre, hogy néha belegondol-e, milyen veszélyes is a sportág, amelyet űz, nemmel válaszolt. Nagy Péter eléggé rossz bőrben volt, mire Kiffába ért - lassabban ment, mint indokolt lett volna (nem akarta még egyszer megütni az előző nap megsérült térdét és bokáját), ez azonban fárasztóbb volt, mint a rendes versenytempó. Abban egyetértettek, hogy rájuk fér az egynapos pihenés, és abban is, hogy nagyon várják már a maratoni küzdelem végét.
Az autósok közül Palik László és Darázsi Gábor volt a leggyorsabb: a pilóta szerint eseménytelen (ez jó hír, mert azt is jelenti, hogy nem volt technikai problémájuk), de nehéz napon szerezték meg a 27. helyet. Szerinte ezen a napon a guminyomás helyes megválasztása volt a siker titka: ők végig puha kerekekkel mentek, amelyekre a köves szakaszokon nagyon kellett vigyázni.
Kis Sándor bevallotta: még sohasem fáradt el úgy, mint kedden. A Nissan Pick-Upban fél távnál beesett a kuplungpedál, ráadásul a kormányszervó is elromlott, úgyhogy szabályosan birkózni kellett az autóval. Ráadásul amikor az első ellenőrző pont után meglátták a kék motort keresztben az út mellett, rossz érzés fogta el őket. A navigátor, Czeglédi Péter meg is jegyezte: déjá vu érzése van, a helyzet kísértetiesen hasonlít a néhány hónappal ezelőttihez, amikor Richard Sainct meghalt Egyiptomban. Kis próbálta elhessegetni a gondolatot (enélkül is volt elég bajuk, fél órát ástak, miután beestek egy nagy lyukba), de nem ment ki a fejéből. És a célban sajnos kiderült: volt alapja az aggodalomnak.

SztárChat Hermann Henrikkel

Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?

---- S ---- S
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik