A pilóták teljesítményét nem befolyásolták a történtek, csak a célban tudták meg, mi történt, úgyhogy addig a saját küzdelmüket vívták a sivataggal. Az autósoknál Jutta Kleinschmidt idei első szakaszgyőzelmét aratta a Dakaron, megelőzve a két mitsubishis nagyágyút, Luc Alphand-t és Stéphane Peterhanselt. A motorosoknál Marc Coma legyőzte az összetettben vezető Despres-t és honfitársát, Esteve Pujolt. De a célba érve ez már semmit sem számított… Már csak azért izgultunk, hogy a magyar versenyzők épségben kiérjenek a szakaszról, mert ezek szerint egy kevésbé veszélyesnek ítélt útvonal is lehet végzetes, ha gyorsan megy az ember. Márpedig itt mindenki gyorsan akar menni.
Ezúttal is Varga volt a gyorsabb
A Kis, Czeglédi páros féltengelytörés és három defekt után is tovább tudott menni, de sok idôt vesztett a szereléssel
A Kis, Czeglédi páros féltengelytörés és három defekt után is tovább tudott menni, de sok idôt vesztett a szereléssel
Természetesen ezúttal is a motorosaink fejezték be a leggyorsabban a szakaszt - ők már késő délután a célban voltak -, hiszen ők rajtoltak a leghamarabb. Ezúttal nem várták meg egymást, az elmúlt napok során egyértelműen gyorsabb Varga Ákos egyedül motorozva a 26. helyen végzett, Nagy Péter pedig a 49. lett. Az autósaink közül a Palik László, Darázsi Gábor kettős ért ki a leggyorsabban az előző nap a rossz időjárás miatt 400 kilométeresre lerövidített szakaszról, méghozzá a 27. pozícióban. A többieknek technikai gondjaik lehettek, mert az irritrack nevű rendszer (félpercenként friss műholdas adatokat közöl az autó helyzetéről) tanúsága szerint többször is meg kellett állniuk. Hogy ástak vagy szereltek, azt természetesen nem tudni - enynyire azért nem okos a rendszer. A lényeg azonban az, hogy a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős a 33., a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó a 34. helyen teljesítette a távot, de a tábort lapzártánkig egyikük sem érte el, mivel ahhoz még több mint kétszáz kilométernyi összekötő szakaszt kellett megtenniük. Remek hír viszont a Palik-drukkerek számára, hogy kedvencük a 13. helyre lépett előre az összetettben. Ha a rajtnál azt mondják neki, hogy öt nappal a vége előtt ilyen jó helyen áll majd, valószínűleg maga a pilóta sem hitte volna el, hiszen ez szinte álomszerű. Tartozunk még néhány történettel a hétfői napról is, hiszen lapzártánkkor a két motoroson kívül csak Palikék voltak bent a táborban. Szerencsére utóbb (ki hamarabb, ki később) a többiek is csatlakoztak hozzájuk, így kedd reggel megint a teljes magyar csapat vághatott neki a távnak.
Szavazás
---- De nézzük, mi történt velük! Kis Sándorék és Szalay Balázsék hajszálra ugyanazt a koreográfiát adták elő: mindketten féltengelyt cseréltek, és mindketten három defektet kaptak. Körülbelül másfél-két órát veszítettek a szereléssel, de legalább azok közé a szerencsések közé tartoztak, akik éjszakára nem ragadtak a dűnék között. Szalay navigátora, Bunkoczi László egy hatalmas ugrás után megsérült: beütötte a könyökét, meghúzta a nyakát, de az orvosi sátorban kapott rá "csodaborogatást", amitől reggelre egy kicsit jobban érezte magát.
Lisziék vakondot játszottak
S ha már a reggelnél tartunk, meg kell említenünk, hogy Liszi Lászlóék hajnali öt órára érték el a tábort, úgyhogy megint csak néhány órát aludtak. Az ő helyzetükben az a legrosszabb, hogy mivel ezzel a dízelautóval nem lehet nagyon száguldozni, mindig későn rajtolnak, és mindig rájuk sötétedik a sivatagban. Márpedig éjszaka minden dűne megmászása, minden akadály kikerülése kétszer annyi ideig tart, mint nappal. Lisziéknek ráadásul gondjuk is volt: a hatvanadik kilométernél eltörtek a tőcsavarok, és kiesett az egyik kerék. Azt nagy nehezen visszatették, és utána már "csak" ástak, mint a vakond. A kamionosoknak lehetett a legnehezebb ez a szakasz az összes jármű közül, hiszen amikor egy ilyen böhöm nagy gép elsüllyed a homokban, sokkal nehezebb kiásni, mint mondjuk egy autót. A lényeg azonban az, hogy a Darázsi Zsolt és a Szaller Zoltán vezette versenykamion is tartja a lépést a többiekkel.
Szavazás
---- 11. nap, Atar-Kiffa (összekötő szakasz: 34 km, szelektív szakasz: 400 km, összekötő szakasz: 261 km). Autósok: 1. Kleinschmidt, Pons (német, olasz, Volkswagen Touareg) 5:29:37, 2. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1:04 p h., 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero V60) 2:42 p h., …27. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 2:18:27 ó h., …33. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 2:41:56 ó h., 34. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) 2:45:12 ó h. Motorosok: 1. Coma (spanyol, KTM 660) 5:58:59, 2. Despres (francia, KTM 660) 1:12 p h., 3. Esteve Pujol (spanyol, KTM 660) 3:57 p h., …26. Varga (magyar, KTM 660) 1:13:59 ó h., …49. Nagy P. (magyar, KTM 660) 2:26:24 ó h. Kamionosok: 1. Bekx, Willems, Maessen (holland, holland, belga, DAF) 7:28:16, 2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 4:06 p h., 3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 11:19 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Peterhansel 33:41:14, 2. Alphand 19:50 p h., 3. Kleinschmidt 1:08:03 ó h., …13. Palik 17:30:56 ó h., …18. Szalay 18:49:42 ó h., …29. Kis 24:01:56 ó h. Motorosok: 1. Despres 35:13:04, 2. Coma 14:50 p h., 3. Esteve Pujol 22:23 p h., …25. Varga 9:09:52 ó h., …86. Nagy P. 34:40:00 ó h. Kamionosok: 1. Kabirov (orosz, Kamaz) 45:32:31, 2. Bekx 2:00:55 ó h., 3. J. Sugavara (japán, Hino Ranger) 4:53:13 ó h. A magyarok hétfői (még nem közölt) eredményei. Autósok: …27. Palik 2:54:59 ó h., …40. Kis 3:32:34 ó h., …49. Szalay 4:14:12 ó h., …79. Liszi 9:57:36 ó h. Kamionosok: …23. Darázsi 2:53:30, …33. Szaller 5:35:43 ó h. Következik: 12. nap, Kiffa-Bamako (összekötő szakasz: 25 km, szelektív szakasz: 586 km, összekötő szakasz: 208 km)