Peterhansel: helyreállt a rend

TÓTH ANITA jelenti ZuératbólTÓTH ANITA jelenti Zuératból
Vágólapra másolva!
2005.01.05. 23:13
Címkék
Szmara, szerda reggel öt óra. Mintha túlméretezett szentjánosbogarak pásztáznák a környéket - a fejlámpák "rajzása" jelzi, hogy ébred a tábor. Még koromsötét van, de már bontják a sátrakat, melegítik a hatalmas repülőgépeket, szedik a szemetet - költözik a Dakar-falu.
A motorosok közül néhányan már elindultak, a többség azonban még az étkezősátorban reggelizik. Egy piros kabátos versenyző furcsa módját választja az energiabevitelnek (tán így érzi hatásosnak): paradicsomszószos spagettit eszik főtt tojással, és néha harap hozzá egy kis csokis croissant-t. A francia szakácsok elborzadva fordítják el a fejüket.

Ripityára tört egy Kamaz

Így vagy úgy, kell az energia, hiszen az első mauritániai szakasz következik: a szakértők szerint nem a legnehezebbek közül való, de a Dakaron mindennap nagyon észnél kell lenni. És amint a példa mutatja, minden éjszaka is.
Mert nem elég, hogy kedden jó néhányan búcsúztak esés (különböző csonttörések és még ki tudja, mik) miatt, éjszaka is kiszállt valaki a küzdelemből. Két kamazos szerelő elment kipróbálni az előzőleg megjavított kamiont, de a tesztnek az lett a vége, hogy nagy tempónál felborultak. A böhöm nagy Kamaz ripityára tört, a szervizeseket pedig kórházba kellett szállítani. Margyejev (mert az ő kamionjáról volt szó) kiszállt a versenyből.

McRae ugyan a szakasz felénél még vezetett, a Nissanja és a szerencséje azonban cserbenhagyta, így nem juthat el DakarbaKATTINTSON A KÉPRE!
McRae ugyan a szakasz felénél még vezetett, a Nissanja és a szerencséje azonban cserbenhagyta, így nem juthat el DakarbaKATTINTSON A KÉPRE!
McRae ugyan a szakasz felénél még vezetett, a Nissanja és a szerencséje azonban cserbenhagyta, így nem juthat el DakarbaKATTINTSON A KÉPRE!
Pedig sokak szerint még csak szerdán kezdődött el igazán a Dakar. Hullottak is a versenyzők, mint a legyek. A vezéráldozat ezen a napon Colin McRae volt: a korábbi ralivilágbajnok körülbelül a szakasz feléig vezetett, nem sokkal a második ellenőrző pont után azonban rommá törte a Nissanját. A skót helikopterrel érkezett a táborba - számára itt véget is ért a verseny.
Érdekesség, hogy egészen eddig a napig csak ő (mármint McRae) és az amerikai Robbie Gordon tudott szakaszt nyerni, és nagyjából egyszerre veszítették el az esélyüket a végső győzelemre is. Gordon is balesetet szenvedett, és bár ő megpróbálta rendbe hozni a kocsiját (a váltóval voltak a legnagyobb gondok), végül meg kellett várnia a szervizcsapatát, ami rengeteg idejébe került, csakúgy, mint Ari Vatanennek, aki erőátviteli problémákkal küszködött.
Úgy tűnik, hogy a fent említett, még versenyben lévő pilótáknak már csak arra marad esélyük, hogy jó részeredményeket érjenek el. Az viszont lehetséges. Jó példával járt elöl a témában Maszuoka Hirosi, aki a keddi orra esése után tegnap a 124. (!) helyről rajtolva a második pozícióba küzdötte fel magát.

Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?

---- S hogy ki nyert?
Természetesen Stéphane Peterhansel. Bár ez nem is annyira természetes, ha az utóbbi napok eseményeit tartjuk szem előtt, no meg azt, hogy a Mitsubishi francia sztárja egy nappal korábban még olyan beteg volt, hogy a szeméből ömlő könnyeitől szinte semmit sem látott. Úgy néz ki, a "porkúra" (vagy a doktoroktól kapott antibiotikum) jót tett a náthájának, mert amint az első igazi sivatagi szakaszhoz ért a mezőny, a Dakar-címvédő a kezébe vette az irányítást. "Ez volt a verseny történetének leggyorsabb szelektív szakasza" - mondta a célban. Ôt és japán csapattársát a rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó volkswagenes öreg róka, Bruno Saby követte a harmadik helyen, és ezzel át is vette a vezetést az összetettben.
A motorosok küzdelme is érdekesen alakult: az első ellenőrző pontig úgy ment minden, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: az élről rajtoló Marc Coma és Andy Caldecott volt a leggyorsabb. Talán túl gyors is… Mert amikor a mezőny odaért az igazán navigációigényes részhez, felcserélődtek a szerepek.
A kétszeres Dakar-győztes Fabrizio Meoni akkor öt perccel volt lemaradva két fiatal vetélytársa mögött, de ez nem tartott sokáig.

Despres fair volt csapattársával

Az olasz ugyanis elhatározta, hogy nem követi a nyomokat, hanem a saját útját járja - és utóbb kiderült: ennél jobb döntést nem is hozhatott volna. Az egyetlen helyes utat választotta, és amikor véget ért a navigációs szakasz, már ő volt az élen. Nem sokkal lemaradva követte őt a viadal másik nagy esélyese, Cyril Despres, akinek egy fair play díj feltétlenül kijárt volna a nap végén.
Történt ugyanis, hogy nyolc kilométerrel a cél előtt Meoni hátsó defektet kapott, de szerencsére nem kellett kereket cserélnie, mert a gumi nem szakadt szét, csak megtelt az erre az esetre kifejlesztett habbal. Az olasz ilyen körülmények között már nem tudott olyan gyorsan menni, mint szeretett volna, de Despres nem használta ki pillanatnyi előnyét, nagyjából egyszerre értek be a célba. Mivel a rajtidejük között jókora különbség volt, a norvég Világkupa-győztes Pal-Anders Ullevalseter lett a második, Alfie Cox pedig a harmadik, miközben az összetettben Despres állt az élre.
A kamionos mezőnyből ezúttal is kiemelkedett az efféle "eszement gyors" szakaszokat nagyon kedvelő Vlagyimir Csaguin, aki máris 25 perccel vezet az összetettben.

Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?

---- 6. nap, Szmara-Zuérat (összekötő szakasz: 121 km, szelektív szakasz: 492 km, összekötő szakasz: 9 km)
Autósok: 1. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero V60) 4:00:29, 2. Maszuoka, Schulz (japán, német, Mitsubishi Pajero V60) 5:58 p h., 3. Saby, Perin (francia, Volkswagen Touareg) 7:26 p h., …22. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) 1:02:39 ó h., …28. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 1:10:51 ó h., …36. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 1:32:55 ó h.

Motorosok: 1. Meoni (olasz, KTM 660) 4:37:14, 2. Ullevalseter (norvég, KTM 660) 1:38 p h., 3. Cox (dél-afrikai, KTM 660) 2:58 p h., …29. Varga (magyar, KTM 660) 1:12:39 ó h., …48. Nagy P. (magyar, KTM 660) 1:35:36 ó h., … 137. Hermann (magyar, KTM, 660) 3:13:33 ó h.

Kamionosok: 1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:43:22, 2. Bekx, Willems, Maessen (holland, holland, belga, DAF) 18:02 p h., 3. Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 19:17 p h.

Az összetettben.
Autósok: 1. Saby 9:22:31, 2. Alphand (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 39 mp h., 3. Kleinschmidt (német, Volkswagen Touareg) 4:31 p h., …25. Szalay 2:21:21 ó h., …34. Palik 2:41:25 ó h., …92. Kis 10:07:48 ó h.

Motorosok: 1. Despres (francia, KTM 660) 8:56:49, 2. Coma (spanyol, KTM 660) 34 mp h., 3. Meoni 1:15 p h., …35. Varga 2:09:15 ó h., …44. Nagy P. 2:40:44 ó h., … 149. Hermann 5:55:21 ó h.

Kamionosok: 1. Csaguin 11:02:27, 2. Kabirov 25:34 p h., 3. de Azevedo (brazil, Tatra) 33:59 p h.

Következik: 7. nap, Zuérat-Tichit (összekötő szakasz: 9 km, szelektív szakasz: 660 km)

Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik